• Een leger aan monsters is een rijk binnengevallen en de ridderschap van dit land gedood. Het leger verbrandt de bossen, berooft en vermoord de burgers.

    Een paar dagen later, sinds het incident, dwaalt een persoon een stad in, tierend over de monsters die hem en zijn arme, verloren liefden achtervolgen. Hij is duidelijk van hoge afkomst en moet worden opgenomen. Een paar dagen later arriveert een groep achtervolgers om hem te vinden en te arresteren wegens zijn misdaden tegen de menselijkheid en zijn eigen familie, onder leiding van zijn adviseur wiens advies hem tot waanzin dreef, naar zijn vreselijke moment.
    Tegelijkertijd in een andere plaats, verzuipen een groepje avonturieren zich in een bar dat de Bloody Bull heet. Het plaatsje, Emberpeak, ligt niet veraf van het gevallen rijk.
          Een paar dagen later zijn deze avonturiers aan het werk. Ze komen het gevallen rijk tegen. Heel recentelijk was het bruisend van activiteit. De reizigers moeten de ruïnes betreden, ze verkennen en zoeken uit wat er is gebeurd. Uiteraard bestaat het werk niet uit het onderzoeken en tekenen van schetsen van de plaatselijke fauna; er is iets, iets fascinerends en bedreigends. Het tast het land aan, waaronder met modderige, paarszwarte poelen. Poelen waaruit monsters komen; groeien en het land overnemen.

    Fill in
    Role / Race:
    Name:
    Age (preferably older than 24):
    Character:
    Appearance:
    History:
    Additional:

    Mijita -- Female elf

    Rules
    • You may write in English or Dutch – your call, your fun!
    • You may create several characters, provided you do not neglect them.
    • Don't exclude anyone (no fighting). Just keep it fun!
    • No perfect chars! Be realistic. Everyone has flaws.
    • Do not control / kill / etc other characters without permission. Only your own.
    • 16 / 18+ is allowed, but put a warning above it.

    Je bent vrij om te gaan en staan waar je wilt in de wereld. De hedendaagse toestand in de wereld is neergezet, voor jou de keuze waar / wie en wat je bent.
    Any Q's? Ask me.

    [ bericht aangepast op 21 maart 2024 - 14:17 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik ben bezig met het bedenken van de wereld / geschiedenis, enkel de laatste puntjes op de i brengen.

    [ bericht aangepast op 17 maart 2024 - 0:20 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    MT.


    [ heaven knows ]

    1 female Elf pls


    [ heaven knows ]

    Excuses. Ik zal asap de world building online zetten, nog eventjes geduld svp. Het is nogal veel.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Zal je er trouwens bij zetten Mijita 😄


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Species / Background
          Almain / Humans — Noble. Honorable. Brave.
          City / Homeland — Port Lyra, Revvyn Koninkrijk

          Port Lyra, Revvyn Koninkrijk
          Port Lyra bloeide met de geboorte en opkomst van het Almain-volk. Hoewel de waardevolle vracht die de oude havenstad in en uit stroomt, een verleidelijk doelwit kan zijn, hebben maar weinigen deze goed verdedigde stad met succes aangevallen.
          Port Lyra ligt in het Revvyn Koninkrijk, die vernoemd is naar Balforth Revvyn; de eerste leider van de Almain die erin slaagde hen te verenigen na de donkere laatste decennia van het Corthische tijdperk. Het Corthische tijdperk is een donkere periode voor allen, maar vooral de Almain / de Mens.
          In een vroegere tijdperk diende Port Lyra ook als uitvalsbasis voor Balforth Revvyn tijdens het conflict van de Almain tegen de trollen en hun leider, Cynoc.
    Toevallig wordt het Revvyn Rijk ook begrensd door de dwergen-landen, wat een van de redenen is waarom de Almain op zoek gingen naar meer land en hulpbronnen, aangezien het steeds toenemende belang van Port Lyra als handelsknooppunt de menselijke nederzetting veranderde. Tot een van de grootste handelscentra ter wereld.


          Vannerok, Revvyn Koninkrijk
          Deze stad zou dienen als de nieuwe hoofdstad van het Revvyn Rijk. De bouw van deze prachtige, stralende stad bovenop en binnen een enorme dam duurde tientallen jaren. Hoewel het grootste deel van de bouw door menselijke arbeiders werd gedaan, boden de andere Koninkrijken hulp. De dwergen bleken waardevolle bijdragers te zijn, door hun architecturale plannen en bouwtechnieken aan te bieden die het project bevorderen. De gevaarlijke onderneming kostte veel geld en veel levens gingen verloren bij de bouw, maar dankzij de pure wilskracht van het Mensdom bleef het standhouden.
          Arvathi / Licht Elfen — Regal. Steadfast. Uncompromising.
          Aanbid Rthane, Heer van Verdwijnen en Meester van Runen-magie.
          Civathi • Hoge Elfen • Aanbid L’asyata, de Moeder van Allen en Gever van Levensmagie.
          City / Homeland — Fieriol, Suthin
          They are a proud and ancient people from the frozen lands of the North.

    Fieriol
    De stad Fieriol is feilloos geïntegreerd met haar omgeving en fungeert als het belangrijkste economische centrum van de Arvathi. Alfariaanse torenspitsen sieren prominente gebouwen, terwijl doorgangen voor de elfen en hun handelspartners doorgang tussen de bomen van het dal mogelijk maken.

    Suthin
    Toen de Dark Gloam* zich terugtrok en sterfelijke rassen eindelijk uit hun schuilplaatsen tevoorschijn kwamen, behoorden de Elfen tot de eersten die zich naar buiten waagden. Maar de landen waar hun voorouders over hadden gesproken waren een bevroren woestenij geworden, heel anders dan de dagen vóór de Gloam. Door strenge winters werd hun aantal kleiner en ze besloten naar het noorden te reizen op zoek naar een gastvrijer klimaat. De elfen trotseerden de Drian’s Vein (aan de westkant van Drian's Vein ligt de harde en meedogenloze thuisbasis van het mensenrijk), een ijskoude kanaal dat veel van hun watervoertuigen en zelfs meer van hun leven opeiste. Ze vestigden een nieuw huis in de koude, noordelijke regio die ze Suthin noemden. Daar werden de elfen, tijdens de opkomst, bondgenoten van de Mitharans – mensen die de magische Dokkalfar dienden in het rijk van Aetherlyn.
    Een tijdsperiode waarin de duisternis over Uriadran trok. Geen echte geschiedenis heeft dit tijdperk overleefd, alleen legendes en verhalen. Sommige mensen geloven dat deze diepe somberheid ons weer zal overspoelen, terwijl anderen dat gewoon tegen hun kinderen zeggen uit gehoorzaamheid. Maar we weten wel dat slechts een paar stervelingen het overleefden door zich voor de oppervlakte te verstoppen toen duistere krachten over de oppervlakte trokken. Religieuzen denken dat dit gebeurde terwijl de goden Uriadran aan het creëren waren, aangezien er destijds of vóór The Dark Gloam geen beschavingen waren. Anderen blijven onderzoeken om erachter te komen wat er precies op dat moment is gebeurd en waardoor de Dark Gloam is afgenomen.

    [ bericht aangepast op 17 april 2024 - 16:03 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

          Devathi / Dark Elves — Charismatic. Intelligent. Seductive.
          Aanbid Krivyna, de Godin van de Doden & de Bron van Necromantie.
          City / Homeland — Rahdir, Plains of Aetherlyn
          They are renowned as sophisticated students of magic and diplomacy. They don’t shy from conflict, but they prefer to resolve disputes subtly and with grace, or efficiently, in silence.
          De magie van Krivyna was verboden voor elfen, maar de Duistere Elfen oefenden het enigszins uit voor rituelen en om ervoor te zorgen dat de zielen goed konden passeren. Dark Elves worden geaccepteerd door de andere elfachtige samenlevingen, omdat de dood net zo belangrijk is als het leven.


    Rahdir
    De majestueuze stad bestaat al meer dan duizend jaar. In het oosten ligt de Blackcrag Seas. Gesticht op een stenen toren die uitsteekt over de wateren van de oostkust, Blackcrag Seas, hebben de Almain deze stad uitgebouwd tot een centrum van handel en commercie, met behulp van de Dark Elves. Net als de Dark Elves zelf, resoneert de stad met grote magie, schitterende schoonheid en verborgen machtsstromen. In Rahdir ligt de Academia Mystica en de enige haven die troepen naar Symarol kan vervoeren.
          Academia Mystica bestaan uit geleerden die het tot hun missie maken om alle vreemde en magische bevindingen in Uriadran te bestuderen. Ze houden zich aan een geloofswaarheid van rigoureuze wetenschap en grondige experimenten en zijn de slimste en meest onverschrokken magiërs van Uriadran. Hun streven naar mysterieuze kennis en hun toewijding aan de discipline van magie is onovertroffen. Voornamelijk Devathi zitten hier, gezien ze uit hunzelf al een fantastische (v)oorsprong hebben met magie.

          Dverga / Dwarves — Determined. Strategic. Ingenious.
          City / Homeland — Blackbay / Emberpeak, Nekkha (aka Sands of Time)
          Gnome society divided sections:
    —       Scholars: Inventors of wondrous magical devices
    —       Praetorians: A military force renowned for their martial skill.
    —       Templars: Political strategists who set the agenda for their culture.


          Varani / Viking, Humans — Traders. Mercenaries. Wanderers.
          Homebase — Blackbay
          They can be found throughout the world, as much on the high seas as in the villages and outposts they inhabit.

          Blackbay / Voyage Keep
    De donjon werd oorspronkelijk meer dan 500 jaar geleden gebouwd door de Dverga van het eiland Blackbay. Het gebouw werd gebouwd in opdracht van Lord Gravell en gebouwd door de Dvergan Master Builder Hitson. Het was de bedoeling van Lord Gravell om van Blackbay een grote slavenhaven te maken; hij bedoelde dat de donjon (Voyage Keep) zijn belangrijkste uitvalsbasis zou worden.
          In de vroegere jaren zijn er bruggen gebouwd om verbonden te zijn met de bewoonbare wereld, onder andere voor betere (slaven)handel. Door de jaren heen is de belangrijkste brug vernield. De enige die overblijft is nergens aan verbonden. Het dient hedendaags als een aanlegplaats voor schepen voor reizigers en eigen bewoners / vissers.
          Nu is het enkel een eiland waar men zich teruggetrokken heeft van de bewoonbare wereld. Het is de plek voor zeevaarders en illegale praktijken — waar tot deze dag de Voyage Keep nog in gebruik is, vooral voor de Heerser van de Blackbay en tevens zoon van Lord Gravell.

    Emberpeak
    De stad wordt nog steeds gebouwd en lijkt voortdurend in aanbouw te zijn. Emberpeak is bijna uitsluitend gemaakt van zandsteen en metaal, mogelijk vanwege de grote hoeveelheid zand uit de uitgestrekte Nekkha-woestijnen rondom de stad en haar gebouwen. De hoge temperaturen in dit land zijn afkomstig van natuurlijke stoomopeningen. Dwergenambachtslieden gebruiken deze om vlijmscherpe wapens te vormen, die ze vervolgens over de hele wereld verhandelen.
          De grote stad Emberpeak ligt op de zuidoostelijke kliffen. Rijk aan mineralen en andere benodigdheden, doorzoeken dwergen en andere goudzoekers dit land op zoek naar een schat aan natuurlijke hulpbronnen.


    Nekkha aka Sands of Time
    Located in South / East [of the Faelanden]
    Nekkha is een uitgestrekte, zonovergoten woestijn met gelaagde ravijnen met rode rotsen en plateaus omgeven door bergen en rotsen. Deze dorre woestenij is vooral thuis voor de dwergen, maar kijk niet verbaasd op voor het tegenkomen van andere levende wezens. En zijn verschillende gevaren tegen te komen; donkere grotten, fata morganas, ruïnes, zowel als trollen en aardwormen.

    Morthos’ Testament / God of Death, of soms simpelweg het ‘Testament’ genoemd, is een cult(us) van Morthos—aanbidders die mensen zonder onderscheid vermoorden om hun God te behagen. Schreeuwen vaak dingen als “Voel Morthos z’n omhelzing!” voor of tijdens een gevecht.
          Voor de mensen die zij niet vermoorden, manipuleren ze om zich toe te voegen aan de cult. Ze geloven dat niet alleen hen, maar tevens de vermoorde (slacht)offers worden beschouwd als “getoonde redding” of “bevrijd.”
          De tombe van Oryon (een titaan van Chaos en Vernietiging) is een oud complex, speciaal gebouwd om deze machtige demonische wezen(s) gevangen te houden. Cultisten van de Morthos Testament hebben de ruïnes bezet.


          Zomerfee / Fairies — Enigmatic. Magical. Eternal.
          Sylvathi • Boselfen • Aanbid Beloral, de Godin van de Grote Jacht en Meester van Sigil-magie.
          City / Homeland — Whispering Woods in Emephyr.

    Emephyr
    De mystieke bossen van Emephyr vormen het hart voor de Zomerfae, terwijl deze wezens zich steeds meer terugtrekken uit de voortschrijdende sterfelijke beschaving.

    Whispering Woods
    De Whispering Woods, door stervelingen vaak eenvoudigweg 'Whisp' genoemd, zijn de hoofdstad van de Zomerfae en de zetel van het Zomerhof. De bossen verspreidden zich oorspronkelijk vanuit Emephyr, via Aetherlyn en naar Nekkha. Met de toenemende gevaren, is de toegang tot de Whispering Woods meer gecontroleerd geworden doordat de Wereldboom, Nyraly, het pad naar de stad verbergt voor iedereen die zijn goedkeuring niet krijgt.
          Nyraly, de Onverbreekbare, kan, fysiek of magisch, door geen enkele kracht verbrijzeld worden. De grote boom spreekt met de Fae en de stervelingen eromheen door middel van visioenen en toont mogelijke toekomsten aan degenen die hij waardig acht.
          Nyraly is al sinds het begin van de tijd een soort toeschouwer. Vanwege zijn leeftijd (hij bestond al sinds het begin der tijden) wordt hij onder hen zeer gerespecteerd en zijn woorden hebben veel gewicht bij het Zomerhof.

    De afgelopen jaren zijn mensen vanuit het westen naar Emephyr gekomen en hebben overal in de bossen dorpen en missies gesticht die gewijd zijn aan de aanbidding van Mitharu. De Almain leven nu ongemakkelijk zij aan zij met de Fae. (Vannerok, mens gemaakte stad, ligt in de land van de Fae.) Onlangs heeft de regio last gehad van de plunderingen van de Red Legion, een groep (voornamelijk menselijke) bandieten die bloedrituelen beoefenen om de loyaliteit van hun leden te verzekeren.[/font]

    [ bericht aangepast op 17 april 2024 - 16:09 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

          Winterfee / Fairies — Harsh. Unyielding. Inevitable.
          City / Homeland — Nyxshir, Azurethra.

          Shaded — Brutal. Aggressive. Destructive.
          City / Homeland — Azurethra, Symarol
          Vooral een agressieve stam bestaand uit intelligente Winter Fae. Ze voeren oorlog met de verschillende andere rassen die tegen de Fae zijn begonnen. Oorspronkelijk is deze ras aangevoerd tot oorlog door de demonische schaduwen die tevoorschijn zijn gekomen vanuit Symarol.

    Azurethra
    Azurethra, een grimmig maar angstaanjagend mooi land met grillige rotsen en albasten bomen, is de thuisbasis van het Hof van de Winter. De groei van prismer-kristal begint het bos in te halen en transformeert de bomen in een dodelijke klauw van onbegaanbaar terrein.

    Nyxshir
    In het hart van Azurethra ligt de grote stad Nyxshir, ooit de thuisbasis van het Winterhof van de Fae, nu de thuisbasis van de kwade koning Aldrich en zijn God Trögdör. Wat de stad ooit ook was, ze gaat verloren achter muren van massief prismer, die elk oppervlak bedekken. De voormalige Winterhof zijn dood en verdwenen. Alleen de Tuatha zwerven nu door de straten, in waanzinnige aanbidding voor hun God.

    En diep onder de oppervlakte, in de grotten van Dragon’s Breath, ligt Trögdör zelf op de loer.


    Symarol
    De Winter Fae — familie van de Zomer Fae — bewonen dit betoverde bos. Kleinere Fae verblijven ook tussen de lommerrijke bomen van Symarol en bestrooien de talrijke watervallen en vijvers met zowel kwaadaardige als goedaardige spreuken.
          Verschillende Niskaru-aanvallen vallen langs de hoofdweg die door Symarol leidt. Dit is het gevolg van de mars van het Shaded-leger langs de weg om Bastil Fortress te bestormen.
          Bastil Fortress is een oud fort gebouwd om de belangen van Vathi in de Feerijken te beschermen. De dikke, stevige muren zijn gemaakt om elke belegering te weerstaan - een idee dat tijdens de lange, bloedige jaren van de Kristaloorlog op de proef werd gesteld.

          Vathi, oftewel een meer verheven naam voor de Elven, zijn gescheiden in sub-rasfactoren door de Vathi God die ze aanbidden. Elk van hun magie en domeinen zijn sterk met elkaar verweven, maar hebben beschermgoden die hen begeleiden.

    [ bericht aangepast op 17 april 2024 - 16:12 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.