Cinder 'Sin' Harmony
Teacher's Pet - Air Witch - 21 - Tafel met Ace en Eli
Ze vervolgde het met een hartelijke glimlach voor ze keek naar Elijah die reeds aan het voorgerecht begon. Welke vork had die nu precies vastgenomen? “En jij” vroeg ze aan Ace. Aan Eli te zien was het dus de buitenste vork die ze moest gebruiken. Ze verschoof haar blik opnieuw naar Ace terwijl die nadenkend een hap in zijn mond stopte. Hij lachte de rest van de tafel toe “Grappig genoeg zie ik mezelf gewoon hier,” “Ik assisteer al heel wat lessen en zou zeer graag meewerken aan alles wat gevechten op korte afstand is.” Cinder knikte beleefd, ze was best wel geïnteresseerd om te weten hoe iemand na vijf jaar te hebben doorgebracht in Magix niet onmiddellijk zou willen wegtrekken.
“Het is ook zeer jammer dat professor-instructeur Charbonneau niet is teruggekeerd. Ik zou graag die leegte opnieuw willen invullen,” Haar mondhoeken krulde omhoog, die klonk misschien wel oprecht in zijn woorden ,maar ze zou wel weten wat ze zou doen in zijn plek. Het feit dat die professor moest vervangen worden klonk als een gouden opportuniteit, waardoor ze zijn redenering nu wel begreep.
“Al moet ik toegeven dat ik niet meer zou kunnen aarden in Ohm,” “Ik heb mijn leven te danken aan de monnik-strijders van Ohm, maar ik wil de eerste tijd nog niet terug naar het leven zonder mode,” Ze grinnikte, de excentrieke verschijning van Ace leek ze niet meteen te kunnen plaatsen in een monnikensfeer. Hij glimlachte bij zijn woorden.
“Dusss, Cinder”, bracht Dorothea haar uit haar concentratie. Ze keek Dorothea lichtjes geïrriteerd aan. De manier hoe ze haar naam uitsprak beval haar niets en zorgde ervoor dat Cinder zich heel bewust werd van haar eigen acties. Ze trok haar rechterwenkbrauw op toen ze zag hoe Dorothea haar lichaamshouding zo had aangepast dat zowel zij als Nord haar in het vizier hadden.
"Njord en ik vroegen ons dus af, hé,” begon Dorothea terwijl Cinder vechtte om de afschuw niet te laten zien op haar gezicht. Haar stem leek een allergische reactie intern bij Cinder te veroorzaken. Een scherpe toon in haar rechteroor gevolgd door wat hoofdpijn deden de alarmbellen in haar hoofd afgaan. Ze wist niet exact wat haar intenties hiermee waren, maar ze was allesbehalve subtiel. Het zorgde er meteen voor dat de spanning aan tafel teruggekeerd was. “waarom denk jíj dat de avondklok verplaatst is vanavond?" Cinder voelde zich wat geërgerd dat Dorothea zomaar dat onderwerp in de groep gooide, of alleszins haar ermee confronteerde. Want alhoewel het leek dat ze enkel met Cinder wou babbelen, was haar stem luid genoeg om de stilte langs de andere kant te overtreffen. Gelukkig bleef Dorothea doorpraten zodat ze kon nadenken hoe ze het precies zou aanpakken. "Vinden ze de veiligheid voor ons als studenten niet meer belangrijk?"
Ondanks de irritatie leek Cinder een gespeelde glimlach op haar gezicht te kunnen toveren terwijl ze Dorothea en Njord aankeek. “De avondklok?” veinsde ze onschuld, terwijl ze nadenkend een slok nam van haar glas. “Hmmm, ik was ook verbaasd toen ik het hoorde”, gaf ze toe. Woorden waren altijd al een machtig middel, maar elk verhaal had een vleugje waarheid. “Het is al een tijdje geleden sinds,” ze wikte haar woorden , hetgeen wat ze nu zou zeggen zou invloed hebben op de informatie die Eli en Ace haar zouden kunnen bieden , “sinds de avondklok is ingevoerd,” “Het galabal is dan ook wel een hoogtepunt,” ontweek ze het gebrande onderwerp. “Ik vermoed dat de dreiging minder zal zijn, ik heb alleszinds nog niets gehoord van de professors.” Ze keek even rond naar de rest van de tafel. Ookal leken Njord en Dorothea hun aandacht op haar te hebben gericht, de manier hoe ze de spanning hadden laten terugkeren aan tafel had gezorgd voor een ongemakkelijke stilte langs de andere kant, onderbroken door wat gefluister die evengoed van de andere tafels zou kunnen komen.
“Jij lijkt echter niet overtuigd? ”vroeg ze aan Njord, die haar wat arrogant aankeek. Njord legde zijn handen samengevouwen op tafel. “Ik geef toe dat onze vraag niet specifiek gaat over de avondklok”, zei hij , “ maar over de implicaties.”
Zeer interessant, dacht Cinder, terwijl ze zich bedacht hoe ze dit gesprek kon navigeren zonder argwaan op te wekken. Ze futselde in haar handtas achter haar aansteker en pakje sigaretten. “Je bedoelt dat hij verlaat wordt, maar niet afgeschaft…” vulde ze hem aan. “…Dat betekent dat de dreiging er nog is” vervolgde hij. “En ik denk dat onze tafelgenoten daar misschien meer over weten.”Met een bedachtzame blik keek Cinder naar Ace en Eli, haar gedachten draaiend terwijl ze een strategie vormde. Ze hoopte dat ze genoeg subtiliteit had gebruikt om niet te veel achterdocht te wekken. Ze wist dat ze haar nieuwsgierigheid niet kon laten beïnvloeden door de dreiging. Ze had andere middelen tot haar beschikking om de informatie te krijgen die ze zocht, en die middelen zaten recht tegenover haar aan tafel: Ace en Eli. “Ik zou hen daar nu echt niet mee lastig vallen,” verdedigde ze hen , hopend dat het hen wat vertrouwen zou geven in haar.
[ bericht aangepast op 19 feb 2024 - 17:33 ]
"I wonder if life smokes after it fucks me"