Jake Hill
Jake zag dat zijn tweelingbroer bijna kookte bij het woord “broertje” en grinnikte zacht. Vaak irriteerde het hem als Bryce en hij niet door een deur konden, maar hij vond het nu wel geinig. Shane klom naast hem op de rots en boog zich bezorgd over zijn been.
‘Het valt wel mee,’ wuifde Jake zijn bezorgdheid weg.
‘Helemaal niet,’ bromde Shane, die het sjaaltje iets optilde. Zijn gezicht zag bleek. ‘De wond is hartstikke diep, daar moet op zijn minst ontsmettingsmiddel en normaal verband omheen.’ Bedenkelijk wierp hij een blik op het vliegtuig. ‘Als jullie nou naar de andere kant van het strand lopen,’ zei hij met een blik op Bryce, Cillian en Maisey, ‘en dat beest weglokken, kan ik naar het vliegtuig rennen. Daar moet een ebho-kit zijn.’
Het idee beviel hem niet – zelfs al was een ebho-kit sowieso handig in deze situatie. Maar hij had dan liever dat Cillian zijn leven waagde.
‘Cillian is sneller,’ zei hij daarom. ‘Laat hem gaan.’
‘Nah, van mij mag je wegrotten,’ snoof de jongen.
Jake klemde zijn kiezen op elkaar.
‘Ik kan het heus wel,’ reageerde Shane gepikeerd. Hij stond op en begon weer van de rotsen af te klimmen.
Jake onderdrukte een zucht. Ja – hij kon het vast.
Maar wat als hij struikelde en Jake hulpeloos moest toekijken hoe dat beest hem pakte?
Hij zag dat Cillian Shane bij zijn arm pakte en iets zei – en hoopte voor het eerst vurig dat de jongen het met hem eens was en dat Shane beter niet kon gaan.
Every villain is a hero in his own mind.