Nish
Toph zou wel gelijk hebben. Hij trok zijn sigaretten uit zijn broekzak en stak er een op. Een beeld drong zich op van het moment dat hij Yrla zijn eerste sigaret aanbood. Hij sloot zijn ogen even.
Gaan we dit gezeik nu weer krijgen? Hij wilde niet terugdenken aan die dagen. De spijt was al scherp genoeg.
‘Heb jij weleens ergens spijt van?’ Ietwat nieuwsgierig keek hij zijn vriendin aan. ‘Je hebt toch best wat klotedingen uitgehaald.’
‘Neuh.’ Ze pakte het pakje sigaretten uit zijn hand en stak er zelf ook een op. ‘Wat schiet je op met spijt?’
‘Heb je nooit iets als medeleven gevoeld, met al die mensen die je levend begraven hebt?’
‘Nah, ze kwamen er toch weer levend uit? Kom op man, een geintje als dat is goed voor de ontwikkeling.’
Vroeger zou Nish daar zonder nadenken mee hebben ingestemd, maar tegenwoordig had hij daar veel meer moeite mee. Hij onderdrukte een zucht.
‘Wat is er? Je gaat toch geen pussy worden? Heeft je nieuwe liefje over me lopen klagen?’ Ze snoof. ‘Bro's before hoes, weet je wel?’
‘Ben jij niet de hoe in dit verhaal?’ vroeg Nish spottend. ‘Maar nee, je bent niet ter sprake gekomen.’
Het was een raar idee dat Toph niet eens
bestond in de wereld waar Adam vandaan kwam. Dat hij haar min of meer gered had. Die jongen was zijn eigen leven kwijtgeraakt om iemand te redden die hem niet eens mocht.
Als ze dat eens wist…
Hij schudde het idee van zich af. Nee, het deed haar waarschijnlijk helemaal niets.
Wat een tegenpolen waren die twee eigenlijk, de een zo onzelfzuchtig en de ander zo egocentrisch. Hij merkte dat hij zich op dit moment meer bij Adam op zijn gemak voelde dan bij iemand die al zeven jaar zijn vriendin was.
Hij was er nog niet uit of dat iets over Adam, over Toph of over hemzelf zei.
‘Ik heb zo een date met Jester.’
De woorden van Toph kwamen zo onverwacht dat hij zijn sigaret liet vallen. ‘Wát?’
‘Het is uit tussen hen. Dus je kan ook je kans grijpen en achter Onyx aangaan.’
Hoewel dat een kans was waar hij maandenlang op gehoopt had, deed het hem nu eigenlijk niets. ‘Nah, die Naamloze is leuker.’
Toph trok haar neus op. ‘Ze zijn allebei drie keer niks. Je hebt echt een beroerde smaak.’
‘Beter toch?’ Dat scheelde alleen maar gedoe. ‘Maar goed, je gaat serieus daten met Jester? Heb je een doodswens?’
‘Het is aantrekkelijk als iemand een beetje wilskracht laat zien.’
‘Dit lijkt me eerder krankzinnigheid. Is het wel écht uit? Misschien zitten ze je gewoon te naaien.’
‘Nah, zo’n goeie toneelspeler is Onyx echt niet. En ik weet ook wel dat dit alleen een wraakactie vanuit Jester is, maar wat geeft dat? Van het een komt misschien wel het ander. Ik ben straks gewoon een geweldige rebound.’
Een geweldige rebound worden… dat was ook zijn eigen strategie. Al had hij geen last van een geschifte ex.
‘Ach ja,
it’s your funeral.’
Toph grijnsde. ‘Ik zorg gewoon dat het de moeite waard is. Blijkbaar zijn z’n
sex skills goed genoeg dat jij er na maanden nog steeds naar wil kijken.
‘Ik betwijfel of jullie twee net zo veel chemistry hebben als Onyx en hij.’
‘Het zou je verbazen.’
‘Absoluut.’
Grinnikend schudde Toph haar hoofd. Een beetje dromerig keek ze in de verte. ‘Ik ben benieuwd wat hij bedacht heeft.
Nish ook. Al geloofde hij er weinig van dat het echt over was. Maar goed, hij had haar gewaarschuwd en zou het daarbij laten. Als het een beetje meezat, had hij vanavond wel wat anders te doen dan een schouder te zijn waarop zijn vriendin kon uithuilen.
[ bericht aangepast op 4 aug 2021 - 21:39 ]
Every villain is a hero in his own mind.