Maart 2013
Kris
Kris kon zich niet echt bedenken wat Maaya van hem moest, maar hij ging toch naar haar toe. Misschien had het iets te maken met de verkrachting. Dat was de enige connectie die ze hadden. En Onyx.
Er stroomde een warm gevoel door hem heen toen hij aan de zwartharige jongen dacht. Eindelijk had hij het gevoel dat er een beetje schot in de zaak zat. Dat hij begon te ontdekken dat hij wat voor hem voelde.
Vannacht zou hij het echt doen, hoe vreemd Onyx hem ook aankeek en hoe zenuwachtig hij ook was. Hij zou gewoon zijn lippen tegen die van hem drukken.
Met dat beeld in zijn hoofd, was er een onuitwisbare glimlach op zijn gezicht toen hij Maaya opzocht. Ze had een harde blik in haar ogen.
‘Ik wil dat je ermee ophoudt.’
Kris staarde haar aan. Zijn glimlach veranderde toch wel – in iets ongelovigs. ‘Waarmee?’
Al wist hij het best. Het was niet per ongeluk geweest, vanmiddag. Ze had bewust willen voorkomen dat Kris hem zoende.
‘Met Onyx.’
Welja. Ze had het lef nog om het hardop te zeggen ook.
‘En nu denk je dat ik braaf naar je luister? Wees niet zo’n jaloers kreng, zeg.’
‘Jaloezie heeft hier niets mee te maken. Hij is heus niet zoals jij.’ Ze trok een vies gezicht. ‘Een smerige homo.’
Er schoot een ongelovig lachje tussen zijn lippen door. ‘En dit moet me kwetsen?’
‘Het kan me niet schelen of het je kwetst,’ zei ze fel. ‘Je blijft bij hem uit de buurt. Praat niet meer met hem. Kíjkt niet eens meer naar hem.’
‘Of anders?’
Ze keek hem recht aan. Waanzin stond in haar ogen.
‘Dan stap ik op het schoolbestuur af en laat ik hun mijn herinneringen zien.’
Hij staarde haar ongelovig aan, kon het niet helpen dat hij in de lach schoot. ‘Zo gestoord ben je niet.’
‘O nee?’ Ze klemde haar kiezen op elkaar. ‘Onyx is hier alles wat ik heb en ik laat hem niet van me afpakken omdat je jij zaakje niet in je broek kan houden. Zoek maar iemand anders om je perverse dingen mee te doen, maar níét mijn beste vriend.’
Het was alsof het bloed in zijn aderen stolde. Hij hief zijn kin en keek haar uitdagend aan. ‘Je bent gestoord.’
‘Zegt degene die een leraar vermoord heeft.’ Ze kneep haar ogen tot spleetjes. ‘Denk niet dat ik bluf. Als jij het contact niet verbreekt – en het kan me niet schelen wat voor excuus je opgeeft – dan stap ik ze naar het bestuur, laat ik ze mijn herinneringen inlezen en wordt onthuld dat jíj meneer Barnes hebt vermoord.’
Kris vloekte. ‘Wat ben jij voor een gore teef? Als ik niet had ingegrepen, had die klootzak je nog steeds bereden.’
Ze zei niets, staarde hem alleen maar met een ijskoude blik aan.
‘Duidelijk?’ vroeg ze uiteindelijk.
Woede laaide in hem op. ‘Waarom denk je dat ik niet met jou zou doen als wat ik met je leraar heb gedaan?’
‘Omdat…’ Ze stak haar hand uit, de palm naar boven. Er liep een grillig litteken overheen. ‘Onyx en ik met elkaar zijn verbonden. We voelen elkaars pijn. En als je mij doodt, dood je hem ook.’
Tering. Dit was écht fucked-up.
‘En als je hem hierover verteld, doe ik hetzelfde. Dan ga ik naar het bestuur en klaag ik je evengoed aan.’ Ze snoof, keek hem minachtend aan. ‘Maak hier nou geen drama van. Je hoeft maar bij één iemand weg te blijven. Dat is alles.’
En dat was net degene bij wie hij niet weg wílde blijven. Degene die hij vanavond zou ontmoeten, met wie hij een tweede date had.
‘Denk maar niet dat je hier ongestraft mee wegkomt,’ gromde hij.
Ze lachte kort. ‘We zullen zien. Helaas voor jou, straf je niet alleen mij, maar ook Onyx.’ Ze gaf hem een knipoog. ‘Je kan met hem flirten wat je wil, maar Onyx en ik horen bij elkaar. Wij zullen altijd met elkaar verbonden blijven – op een niveau dat jij nooit kunt begrijpen.’
Kris balde zijn vuisten, zijn nagels sneden in zijn palmen.
Maar wat kon hij doen? Hij kon niets doen zonder Onyx te schaden – hoewel hij dat nog wel subtiel zou gaan checken – en Maaya was overduidelijk gestoord. Hij had haar van een pedofiel gered en dít was haar dank?
‘Ik had hem je dood moeten laten neuken,’ gromde hij. Daarna beende hij met grote stappen weg. Tranen van onmacht en verraad brandden in zijn ogen.
[ bericht aangepast op 21 aug 2020 - 16:59 ]
Every villain is a hero in his own mind.