Na haar ietwat bittere mededeling hield Sage zich grotendeels buiten het gesprek. Ze gaf wat tips over de ventilator, maar luisterde ondertussen met een oor mee. Ze had - ironisch genoeg - wat problemen met het verstaan van Indigo, maar het ging. Sage hoopte wel dat dat omgekeerd ook het geval was, anders zou het maar een frustrerende tijd worden met die twee samen. Als ze samen bleven, want daar was ze zelf ook niet helemaal uit.
"Is dat hoe het gaat? Word ik straks doorgegeven als een... een tweedehands kledingstuk?" De Franse verwoordde bijna letterlijk wat Sage al eerder had verontwaardigd. Ze was er nog niet boven, ook niet, maar goed. Het leven ging verder... hopelijk. Ryan antwoordde iets over de eerste keer en nog iets wat als een geruststelling moest gelden, maar Sage was niet onder de indruk. Zeker niet omdat hij alleen op Indy leek te doelen en Sage daar de kriebels van kreeg. Hopelijk was de desinteresse van de vampiervrouw iets permanent, dan kon Sage tenminste haar eigen ding misschien nog doen.
"Ik heb je een half miljoen gekost, dus daar ga ik wel van uit."
"Hopelijk is dat geen goede indicatie, anders zit ik met de shit," mompelde Sage, vooral tegen zichzelf en misschien ook wel tegen de eigenaar van de zaak. Die arme vrouw wist niet waar kijken en wat ze te horen kreeg, waardoor Sage even glimlachte. "Als u een schroevendraaier heeft en wat tijd, kan ik altijd eens snel kijken of het ding niet gewoon schoongemaakt moet worden?" stelde ze voor, om zich bezig te houden en ook wat nuttiger te voelen.
"Verblijf? Waar ga ik verblijven?" hoorde ze in het Franse accent. "Wij gaan niet terug naar het sportcentrum?" Ook dit was niet echt nieuwe info voor Sage. Ze had bij haar vorige eigenaar ook gewoon ingewoond en had, als ze eerlijk moest zijn, best wat bewegingsvrijheid gekregen in het huis. Niet dat het uitmaakte, elke kamer was bijna even saai. Ze was geen stom huisdier, zoals een kat, dat zich 18 uur per dag kon bezighouden door gewoon op de grond te liggen. Dat had die man niet echt doorgehad en ze hoopte maar dat deze vampiers een iets realistischer beeld hadden. Ze zagen er uiterlijk alleszins al jonger uit, en ze hoopte dat die uitstraling enkele vooroordelen bevestigde.
"Nee, het is wel de bedoeling dat het iets gemakkelijker zal zijn dan een openbare ruimte."
"Sage en ik blijven bij elkaar, non?" Nu piekte haar interesse wel even. Ze pakte de schroevendraaier van de vrouw achter de kassa aan, maar draaide zich dan eerst naar het tweetal. Een tikkeltje verveeld keek ze naar het toneeltje dat Ryan opvoerde. Ze kreeg er nog altijd de kriebels van, die onnatuurlijke krachten, maar niet genoeg om echt een lichamelijke reactie uit te lokken. Misschien was ze als gebruikte verpakking wat minder interessant, maar dat gold ook wel in de andere richting. Ze had al een veel beter beeld van vampiers en had dan ook geen behoefte aan een voorstelling.
"Ben je klaar, krachtpatser? Of mag ik geen vragen stellen?" stelde ze nors, terwijl ze nonchalant met de schroevendraaier zijn richting uitzwaaide. Ze draaide zich weer naar de computer om en begon - nadat ze zeker was dat het ding niet meer instak en haar een schok kon geven - buitenkant er vakkundig af te vijzen. Ondertussen sprak ze, ongeacht het antwoord op haar eerdere stelling.
"De vorige keer leefde ik alleen, dus de regeling hier is me niet helemaal duidelijk. Moet ik me enkel druk maken om dinges daar," Ze zwaaide met haar vrije hand naar de richting waarin de vrouwelijke vampier eerder was verdwenen, zonder van haar werk op te kijken. "Of moet ik me een of andere ranzige orgie voorstellen?" Nu keek ze wel op, kwaad, maar ook een tikkeltje angstig. Ze had twee vragen in eens gesteld, merkte ze. Haar vorige vampier bleef naast haar nek, met zijn poten van haar af. Misschien was dat nu anders, en ze wist niet wat ze daar dan mee moest doen. En ze wilde ook weten voor welke vampier ze het meest op haar hoede moest zijn.
|
|