PHOENIX SHAFFER
18 Pronouns: she/her Genderfluid The innocent puppy
Every day isnt the same, so why should I be?
Jules leek iets minder enthousiast over de prom, maar Phoenix was zelf zo enthousiast aan het worden bij het idee dat ze daar helemaal niet op reageerde. Ze hield gewoon van dat gevoel als je een mooie jurk aan had en in de spiegel keek en het paste gewoon en je zag er voor even zo mooi en vooral anders uit. Dat gevoel dat je voor even echt een prinses was, even echt mooi. Even een avond mooi opgemaakt en hoewel iedereen wist wie je was, was je toch even een ander, kon je even in een soort andere wereld komen waar je gewoon alleen maar feest hoefde te vieren en je nergens zorgen over hoefde te maken.
Ik ga als ik gevraagd wordt en er zijn niet veel jongens waarvan ik denk dat ze mij ooit zullen vragen, dus de kans is groot dat ik op deze wijze niet hoef te gaan, zei ze. Reese was het volledig met haar eens.
Moodkillers, mopperde ze zogenaamd tegen de twee. Ze stak haar tong naar hen uit. Zo serieus bedoelde ze het uiteraard ook niet.
Maar ik ben het eens met het gedeelte waar we jurken gaan passen en misschien wegrennen, vervolgde Jules. Wegrennen? Ze wilde toch niet stelen? Grapje natuurlijk, volgde al snel en Phoenix lachte even. Was ze er bijna ingetrapt.
Grapjas.. Phoe, hoe ga jij dit doen? vroeg Reese vervolgens aan haar. Met heel veel moeite duwde Phoenix zichzelf rechtop en ging in kleermakerszit zitten zodat ze niet daadwerkelijk haar nek ging verdraaien in een poging met haar vriendinnen te praten.
Bij de deur wachten tot er iemand ook dateloos komt en met die naar binnen sneaken? stelde ze lachend voor. Tot zover haar (niet-bestaande) liefdesleven
Het wordt dan sowieso tijd voor een nieuwe jurk, zei ze. Een pak heb ik nog wel liggen. Die moet misschien nog even gestreken worden. Dat was het voordeel voor mannen. Met één pak waren ze overal klaar voor. Huwelijken, begrafenissen (waar Phoenix pak ook voor was aangeschaft), proms
En niemand klaagde erover want alle pakken zagen er toch hetzelfde uit.
Phoenix keek om beurten naar beide meiden voor haar. Dus, stad, dit weekend?
|
The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.