Johan Boyd van Helsing
boyd ━ 18 ━ the inker ━ Joëlle en Vincent ━ coffee
Ongeduldig tikte ik met mijn voet op de grond, wachtend op het koffieapparaat. Na er een ram tegen aan te hebben gegeven stroomde er eingelijk koffie uit en in het bekertje. Zodra het bekertje gevuld was nam ik hem onder het apparaat vandaan en drukte ik er een dekseltje op.
'héhé,' mompelde ik tegen mezelf terwijl ik richting de uitgang van de school liep. Zodra ik de deur door ging werd ik omarmd door frisse lucht, waardoor ik even diep in ademde. Sloffend ging ik richting een bankje, waar ik met een plof op neer kwam. In mijn zak zat een pakje sigaretten, waar ik er één uit had gehaald en die op stak, waarna ik een hijs nam. Uit verveling nam ik ook mijn mobiel in mijn hand en ik begon een berichtje te tikken.
TEXT to Amandi:
hey mop, heb je al een date? Zonder twijfel verstuurde ik het berichtje en nam ik weer een hijs van mijn sigaret. De rook kwam in de vorm van rondjes mijn mond weer uit en gefascineerd keek ik naar hoe ver ze door gingen. Zodra alle rook uit mijn longen was nam ik een slok van de koffie, die nog veel te heet was.
'Godkolere!' kwam er luid uit mijn mond terwijl ik de koffie half uitspuugde. Ik had de koffie weg gezet en mijn handen in mijn hoofd laten zakken, in de hoop dat ik mijn haar niet in de fik zou steken met de sigaret. Over een paar dagen was dat gala en ik had er niet erg veel zin in, gala's waren nooit echt mijn ding geweest. En dan waren er ook nog meiden die persé de koningin wilde worden en dan moest je maar hun koning zijn, je had dan gewoon geen keuze. Een zucht verliet mijn lippen terwijl ik weer recht op ging zitten en weer een hijs van de sigaret nam. Verder op zag ik Joëlle en Vincent op een bankje zitten, ik kon er best bij gaan zitten... Met een zucht stond ik op en liep ik richting de twee leerlingen, waarna ik met een plof neer kwam op het bankje waar zij op zaten.
'Hola señorita, señor,' zei ik waarna ik een hijs van mijn sigaret nam en de koffie weer naast me neer zette.
|
|
[ bericht aangepast op 27 mei 2018 - 15:36 ]
- thank you for existing -