• Hey!

    Ik heb even advies nodig van een paar medestudenten omtrent examens :( (Ik zit in het Belgisch schoolsysteem)

    Ik heb nu een examenperiode die volgende week begint en ik heb vijf vakken.
    Die examens liggen concreet op: 29 mei, 1 juni, 11 juni, 13 juni, 15 juni.

    Ik studeer Latijn en het allereerste examen (over een weekje dus) is mijn examen Latijn. Nu is het zo dat je elk semester een vak daarvan opneemt, dus Latijn 1 en Latijn 2 in het eerste jaar en dan in het tweede jaar (waar ik nu zit) neem je Latijn 3 en Latijn 4 op. Ik heb nu dus examen van Latijn 4.
    Echter zit het zo dat ik wat moeite heb met grammatica studeren en dat ik dus dit jaar Latijn 1 nog moest herkansen. Latijn 3 heb ik door omstandigheden niet kunnen opnemen. Dat wil dus zeggen dat ik een stukje grammatica gemist heb en ik heb nu weer redelijk wat moeite met de grammatica dingen voor Latijn 4.
    Daardoor heb ik het gevoel dat ik het echt niet ga halen, want ik zou nog veel oefeningen moeten maken maar dat is nu wel heel veel om nog binnen een week grondig te leren. Ook mijn leerkracht vertelde me dat ze merkt dat ik totaal niet begrijp waar ik mee bezig ben en ik ben blij dat ze dat opgemerkt heeft, want het is ook zo.

    Nu weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen:
    - toch proberen om dit vak zo goed als ik kan te leren en dan op 2 dagen proberen om het vak erna er door te rammen?
    - mij eerst focussen op het vak dat ik erna heb en dan half leren voor latijn zodat ik toch een poging kan ondernemen op het examen?
    - volledig focussen op het vak erna en gewoon naar latijn examen gaan om te kijken hoe de vragen gegeven worden? Dat is wel een schriftelijk deel en mondeling, dus ik moet het swso wel maken en ingevuld krijgen.

    Sowieso ga ik wel naar het examen toe, want ik wil een idee krijgen van de vraagstelling en mijn docent zei ook dat ze me dan heel gericht feedback kan geven adhv het examen over wat ik moet bijspijkeren.