• Als dit topic niet goed staat, feel free to move it.

    Oké, ik loop misschien te hard van stapel but okay, so be it. Eigenlijk moet ik eerst weten of ik geslaagd ben voor het eindexamen, maar dat duurt nog ff.
    En eigenlijk moet ik ook eerst weten of ik de kamer krijg, maar dat komt wel. Dit vraagje is ook relevant als ik de kamer niet krijg.

    Een vriendin van mij studeert in Wageningen en ik ga komend jaar in Ede studeren. Nu hebben we het briljante idee om samen op kamers te gaan (we gaan maandag bij een geweldige optie kijken), alleen is bij waar we gaan kijken wel een 'voorwaarde' om er in het weekend niet te zijn. Maar dat mag dus ook op zaterdagochtend weg, zondagavond terug zijn. Superchill, kan ik gewoon bij m'n huidige bijbaantje en hobbys blijven.

    Nu is het alleen zo dat een retourtje met 40% korting tussen Ede-Wageningen en mijn woonplaats €10,85 is. Met ongeveer 4 tot 5 weekenden per maand zou dit dus ongeveer 44 tot 55 euro per maand kosten. Kinda expensive. De oplossing is een student weekend-ov. Maarrrr, dat is alleen op vrijdag vanaf 12.00 t/m maandag 04.00.

    Ik heb op maandagavond dansen. Als ik op kamers woon en ik ga daarheen in de s.p.i.t.s. (het dansen begint om 18.30) dan ben ik €18 retour kwijt. En dat elke week, ongeveer 40x per jaar. Ka-ching, leeg portemonnee. Of zoiets. Week-ov zou dan voordeliger zijn, maaar ja, ik zit ook met m'n weekenden.

    Nu las ik over een weekend vrij abonnement voor 33 euro per maand. En na wat googlen blijkt dat combineerbaar te zijn met een studenten week-ov. Maar volgens studentenreisproduct kun je geen geld terug krijgen als er wat mis gaat met inchecken doordat je twee abonnementen hebt.
    Nu krijg je bij weekend vrij abo ook een 'gratis' persoonlijke ov-chipkaart, en ik heb gegoogled. Je mag meerdere ov-chipkaarten hebben!
    Zit ik er wel mee met dat ik dat dan ook sneller kwijt raak... Ugh. Of met de verkeerde incheck of zoiets.

    Dusja, hebben jullie advies? Oh, en stem eventjes in de poll alsjeblieft.

    Wat zouden jullie in deze situatie doen?

    0.0% (0 stemmen)
     
    Eén ov-chipkaart met student week-ov

    0.0% (0 stemmen)
     
    Eén ov-chipkaart met student weekend-ov

    14.3% (2 stemmen)
     
    Eén ov-chipkaart met student week-ov gecombineerd met weekend vrij abonnement

    85.7% (12 stemmen)
     
    Twee verschillende ov-chipkaarten, ééntje met student week-ov en ééntje met weekend vrij abonnement


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Oh gosh wat hebben jullie Nederlanders een ingewikkeld ov systeem o.o

    Ik heb eigenlijk niets nuttig bij te brengen want als ik het zo lees lijkt geen één van de opties echt de goede. Die laatste optie lijkt me wel het beste zolang er dan niets misgaat, maar geen idee of zoiets veel voorkomt? Gaat er vaak iets mis bij het inchecken?


    The soul needs autumn.

    Oh man wat ingewikkeld! Ik zou het echt niet weten


    And then we'll see it.

    Grace schreef:
    Oh gosh wat hebben jullie Nederlanders een ingewikkeld ov systeem o.o

    Ik heb eigenlijk niets nuttig bij te brengen want als ik het zo lees lijkt geen één van de opties echt de goede. Die laatste optie lijkt me wel het beste zolang er dan niets misgaat, maar geen idee of zoiets veel voorkomt? Gaat er vaak iets mis bij het inchecken?


    Ben ooit met te weinig tegoed ingecheckt (dus ik kwam die poortjes niet door) en toen heb ik opgewaardeerd en opnieuw geprobeerd om te checken en toen was ik €20 kwijt :/ later wel teruggekregen van de NS overigens.

    Het is een beetje irritant want ik ken ook niemand die die combinatie heeft dus kan daar ook niet echt naar vragen :/


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Wat hebben jullie een vreemd systeem djeez. Hier betaal ik gewoon iets van een 13 euro voor een 10 rittenkaart tussen Genk en Leuven met mijn Campuskaart en kies ik zelf wanneer ik die ritjes gebruik haha. Maar what the hell hoe duur is openbaar vervoer daar, dacht dat België al erg was...
    Ik zou btw wel voor de laatste optie gaan, dat lijkt me de verstandigste.

    [ bericht aangepast op 3 juni 2018 - 10:06 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Heel eerlijk? Ik zou geen van deze opties doen en een kamer zoeken waar je wel de hele week kunt zijn. Het klinkt een beetje raar dat je in het weekend niet thuis mag zijn. Wat gaat de verhuurder dan met die ruimtes doen?

    Nu klinkt het misschien nog fijn om elk weekend naar huis te gaan, maar op je kamer blijven wordt ook aantrekkelijk en dan is het fijn om die optie in ieder geval te hebben.


    I am an idiot, I move.

    Sphericity schreef:
    Heel eerlijk? Ik zou geen van deze opties doen en een kamer zoeken waar je wel de hele week kunt zijn. Het klinkt een beetje raar dat je in het weekend niet thuis mag zijn. Wat gaat de verhuurder dan met die ruimtes doen?

    Nu klinkt het misschien nog fijn om elk weekend naar huis te gaan, maar op je kamer blijven wordt ook aantrekkelijk en dan is het fijn om die optie in ieder geval te hebben.


    Ja dit eigenlijk. In het begin leuk en oh wat handig, maar wat als je uitgaat en je gewoon lekker naar je kamer wilt? Of je ziek bent en echt geen zin hebt om te reizen? Of als je vriendinnen over de vloer krijgt maar dat dus niet mag. Of als als als... Lijkt me zeker niet ideaal dat je altijd weg moet zijn.
    Waarom ook eigenlijk? Komt er dan iemand anders in jouw kamer?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Revenger schreef:
    (...)

    Ja dit eigenlijk. In het begin leuk en oh wat handig, maar wat als je uitgaat en je gewoon lekker naar je kamer wilt? Of je ziek bent en echt geen zin hebt om te reizen? Of als je vriendinnen over de vloer krijgt maar dat dus niet mag. Of als als als... Lijkt me zeker niet ideaal dat je altijd weg moet zijn.
    Waarom ook eigenlijk? Komt er dan iemand anders in jouw kamer?


    Dit, denk ik. Eerlijk gezegd klinkt het wat shady, dat je er in de weekends dan niet mag zijn. Erg onlogisch.


    26 - 02 - '16

    Nu ik de anderen hun commentaar lees denk ik ook dat je misschien beter een andere plek zoekt.
    Ik ging elk weekend naar huis, maar dat was omdat ik dat wilde en niet omdat het moest.


    The soul needs autumn.

    Ik zou dan twee kaarten doen en met een verschillende foto ofzo om ze uitelkaar te houden


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik zat inderdaad ook al te denken aan een andere kamer zoeken waar je gewoon de hele week kan blijven, als je dat zou willen. Je betaalt namelijk wel de volle prijs, maar dan ben je er maar vijf dagen per week. Ik woon zelf nu drie jaar op kamers en hoewel ik eerst dacht dat ik echt wel elk weekend naar mijn ouders aan de andere kant van het land zou gaan, blijf ik toch zeer regelmatig een weekendje thuis. Het scheelt wel een heleboel gesleep en gedoe en kost veel minder moeite dan gewoon lekker op je kamer blijven. Zelf heb ik een weekend-ov, omdat voor mij een enkeltje mét 40% korting al meer dan 15 euro is. Als ik dus in het weekend naar huis wil gaan, betaal ik niets.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Nee, sowieso verder zoeken. Ik ken dit gevoel. Toen ik met mijn toenmalige beste vriendin een woning zocht, wilden we het liefst ook zsm een huisje kiezen en het beginnen te vieren. Maar de voorwaarde dat je in het weekend daar niet mag zijn, is shady as fuck. Waarom mag dat niet? Je betaalt toch huur voor die kamer? Dat betekent dat je erin moet kunnen wanneer je wilt, kom nou! Zoals al eerder gezegd, gaan ze in het weekend wat met jouw ruimte doen ofzo?

    Ik vind het super vaag en heb nog nooit van zoiets gehoord. Behoorlijk shady. Daarbij is het echt niet fijn om niet gewoon naar je kamer te kunnen wanneer je wil. Wat als je ziek bent, een avondje gaat stappen of gewoon even een lekker rustig weekend in de door jou gehuurde (!) kamer wilt doorbrengen? Zeker even verder blijven zoeken!


    ars moriendi

    Nee, het is echt dé perfecte kamer dus ik hoop wel dat ik 'm krijg. De vriendin met wie ik die kamer morgen ga bekijken die wil heel graag elk weekend (dus vrijdagavond - maandagochtend) naar huis toe. Ik zou op zich van zaterdagochtend tot zondagavond wel terug willen, ik zou sowieso toch op de zondagen terug gaan en ik zou het ook heel tof vinden als ik gewoon bij mijn huidige bijbaantje kan blijven.

    Dan slaap ik dus maar 1 nacht per week thuis. En dan kan ik ook gelijk m'n was door de wasmachine gooien (want dat is daar niet). En de eigenaar zei in de mail ook dat af en toe een weekend blijven ook geen probleem was. Verder is de locatie echt perfect en ja alles is er perfect aan.

    Het enige waar ik mee zit is dus die ov-kaart, maar ik geloof dat die 2 ov-kaarten dan het handigste is? Daar zijn zoveel stemmers voor, haha


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Dat wil ze nu, dat wil elke student in het begin. Geloof me, dat ga je na een tijd niet meer willen. Vind het persoonlijk een beetje naïef om voor deze kamer te gaan. Wat maakt het zo perfect dan?


    ars moriendi

    EdensGate schreef:
    Dat wil ze nu, dat wil elke student in het begin. Geloof me, dat ga je na een tijd niet meer willen. Vind het persoonlijk een beetje naïef om voor deze kamer te gaan. Wat maakt het zo perfect dan?


    De locatie/ligging, de grootte, de huurprijs, dat het maar met z'n tweeën is, keuken, badkamer, eigen ingang. Dat maakt het allemaal perfect.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Is dat een eerstejaarsregeling? Want ik weet dat een vriend van me in het eerste jaar ook nooit in het weekend op z'n kamer mocht zijn, maar vanaf het tweede jaar wel. Snap het idee er ook niet achter, maar goed, misschien haalt het drukte weg of zo.

    Ik weet ook niet hoe het zit met dubbele abonnementen, maar als je twee ov-kaarten neemt zou ik wel met stickers aangeven welke welk abonnement heeft, haha. Misschien is met een week-abonnement op vrijdagavond teruggaan ook een optie? Scheelt wel weer de helft in kosten.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.