• Hey lieve Q'ers,

    Ik ben (zoals je op mijn profiel kan lezen) erg geïnteresseerd in wiskunde en alle andere dingen die te maken hebben met structuren, grafieken en tabellen.
    Nu lijkt het mij heel erg leuk om wiskunde te gaan studeren (theorie of technisch), maar ik vroeg mij af wat ik dan zou kunnen worden, naast wiskundelerares.

    Er wordt mij namelijk altijd gezegd dat ik heel veel kan doen als ik wiskunde heb gestudeerd, bijvoorbeeld in de economische of medische wereld. Dat zijn alleen twee sectoren waar ik dus absoluut niet in geïnteresseerd ben.

    Weten jullie nog beroepen oid wat je kan doen met wiskunde?


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    De bank :') Het bedrijfsleven ook wel waarschijnlijk. Wetenschap, meer in de fysica richting dan denk ik (sterren en van die dingen XD).
    Voor de rest zou ik ook niet weten waar je terecht kan met wiskunde. Hoor wel vaak dat ze wiskundigen tekort hebben tho.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Gewoon googlen naar universiteiten die wiskunde aanbieden. (; Klik.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Basically kun je met universiteitswiskunde overal een soort van manager worden, haha. Voornamelijk in bijvoorbeeld logistiek, maar ook in niet-wiskundige hoeken waar ze wel wiskunde gebruiken. In de medische sector zou je dan een soort van "vertaler" kunnen zijn tussen de harde wiskundenerds die grafiekjes maken en de dokters die ze moeten analyseren, maar je kunt natuurlijk ook de grafiekjesmaker worden.

    Uiteindelijk is het hele idee achter universiteit eigenlijk dat je studeert om zo'n tussenpersoon te worden, want je leert de theorie erachter en kan het daardoor goed uitleggen. Bij HBO bijvoorbeeld leer je wel specifiek voor een beroep, dus sowieso als je het nog niet zeker weet, is theoretisch wellicht een goede optie.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik wil sws wel naar de universiteit idd. Maar misschien technische wiskunde.

    Ik ga even kijken bij je link!


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Oh thanks! Die link is precies wat ik nodig had ;)


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.