GINGER ATWOOD
|
21 | Kisslist enthusiast | canteen | outfit
Eerder dan normaal gesproken liep ik het school gebouw binnen. Verschillende mensen hadden me begroet op weg naar de ingang, maar ik had niemand aangekeken. Mijn ochtend humeur was nog altijd in volle glorie aanwezig en dat zorgde ervoor dat ik geen zin had om aardig te doen.
Het rumoer van stemmen, gelach, voetstappen en de muziek die zacht klonk op de achtergrond overviel me. Aangezien ik vrijwel altijd te laat kwam, was ik het niet gewend dat het zo druk was in de gangen van het schoolgebouw. Het had vreemd aangevoeld om vandaag bij het horen van de wekker met veel moeite uit mijn bed te stappen. Normaal gesproken zou ik minimaal een uur snoozen, wat automatisch zou betekenen dat ik te laat zou komen voor mijn eerste les. Ik was vandaag echter extern gemotiveerd geweest om voor de start van de eerste les op school te komen. Het was woensdag.
Woensdag was de dag waarop de Kisslist opgehangen werd in de aula. Ik had zoals altijd mijn best gedaan om deze week in de smaak te vallen van de jongens die de lijst opstelden. Op het moment dat ik niet ver meer verwijderd was van de aula, begon ik me af te vragen of ik wel genoeg gedaan had om een hoge notering op de lijst te verdienen. Mijn nieuwsgierigheid die ik al vanaf gisterenavond voelde, was veranderd in spanning.
Rationeel gezien kon ik niet verklaren waarom de lijst zo belangrijk voor me was. Gevoelsmatig kon ik het maar al te goed verklaren. Het was alsof de eerste plek op de lijst gelijk stond aan de hoogst haalbare sociale status. Hoewel ik oprecht blij was met de vrienden die ik had, voelde ik me nooit helemaal gewaardeerd. Een hoge notering op de lijst die in de aula hing, gaf me een gevoel van waardering en prestatie.
Ik liep de aula binnen en verbaasde me even over het feit dat een grote groep studenten zich al verzameld had voor de plek waar de lijst hing. Ik zuchtte even hardop en besloot om eerst een kop koffie te halen. Hoewel ik thuis al twee koppen koffie had gedronken, voelde ik me nog altijd slaperig. Een extra dosis cafeïne leek geen kwaad te kunnen. Ik liep vlot naar het koffieautomaat en wachtte ongeduldig terwijl de donkere, hete vloeistof in een kartonnen bekertje druppelde.
Met een dampende beker koffie in mijn handen, liep ik richting de groep mensen die nog even groot was als een paar minuten geleden.
Excuses, hete koffie, zei ik tegen niemand in het bijzonder terwijl ik mezelf door de groep mensen wrong om de lijst goed te kunnen bekijken. Er verscheen een brede glimlach op mijn gezicht toen ik las dat mijn naam bovenaan de Kisslist stond. Ik beet even op mijn onderlip om mijn grijns te onderbreken en keek vervolgens om me heen. Tot mijn frustratie schonk niemand me aandacht. Er werd druk gemompeld en naar het bord gewezen. Ik richtte mijn aandacht opnieuw op het bord en het viel me nu op dat er een tweede lijst hing. De holy virgin lijst stond er boven aan de lijst. Ik haalde mijn wenkbrauwen op en las de namen die op de lijst stonden. Een enkele naam sprong er voor me uit, maar het merendeel van de dames op de lijst kende ik niet.
Een steek van jaloezie prikte in mijn onderbuik. Ik snapte niet wat de bedoeling was van een tweede lijst. De lijst die er toe deed was de Kisslist. Wat nou als die lijst zijn waarde begon te verliezen omdat er een nieuwe lijst was? Ik probeerde die gedachte weg te drukken en draaide me om. Ik liep met grote passen weg van het bord.
Ik mocht dan bovenaan de Kisslist staan, de nieuwe lijst zinde me niet. Kort keek ik de aula rond en al snel viel mijn blik op mijn beste vriendin Joy. Het zag er naar uit dat ze met Rozelyn stond te praten.
Ik haalde even diep adem en stapte met een zelfverzekerde tred op de dames af.
Hi girls! riep ik enthousiast. Ik drukte als vanzelf een kus op de wang van Joy en besloot toen hetzelfde te doen bij Rozelyn.
Hebben jullie de lijsten gezien? vroeg ik vervolgens nieuwsgierig.
I swear I don't love the drama, it loves me.
|
[ bericht aangepast op 15 jan 2018 - 17:43 ]
I was an angel living in the garden of evil