Delacroix schreef:
(...)
Je concept ziet er origineel uit, in die zin dat het helemaal anders is dan de stories die tot nu toe meedoen. Ik weet natuurlijk niet hoe je je verhaallijn gaat uitwerken, maar het lijkt me zeker een thema dat perfect bij zoektocht past! Bij code rood moet het echt om situaties gaan waarin iemands leven in gevaar is (of dat van vele mensen).
Over de titel ben ik het wel een beetje met je eens. Hij pakt me niet meteen, volgens mij is het vooral door die 'misschien' op het einde.
Flapteksten zijn altijd moeilijk te schrijven, je kan ze ook altijd nog aanpassen! Ik doe dat echt super vaak met die van mij, meestal heb ik pas een echt goede flaptekst als ik al halverwege het verhaal zit met schrijven. (:
Doe gewoon mee! Er zitten inderdaad veel goede concepten tussen dit jaar, maar wie zegt dat dat van jou niet goed is? Het hangt allemaal af van wat je interesseert. Wie weet zijn er een hele hoop quizletters die echt niets met fantasy of dystopia hebben en zij haken dan natuurlijk af als ze de flapteksten van de meeste verhalen zien. Er zijn altijd wel mensen die in jouw genre geïnteresseerd en het blijft echt belangrijk om gewoon voor jezelf te schrijven. Ik weet dat het cliché klinkt, maar als je enkel voor anderen schrijft dan zal je heel snel de motivatie verliezen omdat er nu eenmaal niet zo enorm veel reacties op hoofdstukken worden gegeven (jammer genoeg).
Geef het gewoon een kans! Je kan je altijd terug uitschrijven, moest je het gevoel hebben dat het echt niets gaat worden hé, SOTY is geen verplichting om tot het einde door te gaan, het is gewoon een soort van motivatie.^^
Je kan trouwens het verhaal ook al voor jezelf wat uitwerken en pas later inschrijven voor SOTY. Vorig jaar heeft ook iemand pas in november denk ik zich aangemeld.
Ja, erg origineel is het buiten dat om niet echt, geloof ik haha. En bij nader inzien vond ik hem toch echt wel beter bij Zoektocht horen inderdaad, dus daar sluit ik me helemaal bij aan.
Ik heb de titel voor nu veranderd in Zwangerschapsmasker, omdat het slaat op een kwaal in de zwangerschap, maar ook naar het masker dat het hoofdpersonage op gaat zetten, dus dit leek me veel gepaster. Bedankt voor je feedback daarop in ieder geval, want dat gaf me even die schop onder mijn kont om eens te brainstormen over wat beters.
Natuurlijk kan aanpassen, maar dat is dan die perfectionist in me die daar teveel moeite in heeft haha. Maar je hebt gelijk. Ik heb er nu wat van gemaakt, en denk dat ik het voor nu wel een goede vindt eigenlijk. (:
Natuurlijk schrijf ik ook voor mezelf, dat is altijd nummer één natuurlijk, ongetwijfeld. Ik bedoelde het eerlijk gezegd ook eerder als in dat ik wel hoop dat de mensen die zoiets zouden lezen, mijn flaptekst pakkend genoeg zouden vinden. Natuurlijk kan niet iedereen alles leuk vinden, en dat is uiteraard prima. En again, ik schrijf puur voor mezelf, maar het zou jammer zijn als er lezers het verhaal zouden mislopen omdat ik een waardeloze flaptekst / titel / cover heb natuurlijk.
— I was lightning before the thunder —