• Hallo mede-Quizletters,

    Ik zal meteen met de deur in huis vallen: ik wil meedoen met SOTY, maar heb geen idee met welk verhaal :') Ik zou allebei de verhalen even graag schrijven, dus mijn vraag is vooral waar het meeste animo voor is. Alvast bedankt c:

    De keuze gaat uit twee ideetjes, namelijk:

    1. Naamloos zombieverhaal
    - horror, komedie -
    Het zou een verhaaltje worden ietwat geïnspireerd door mijn eerdere kortverhaal. Het zou gaan over een jongen X, die in de apocalyps op zoek gaat naar zijn zus. Onderweg ontmoet hij een ietwat speciale zombie die nog helder kan denken, maar die toch nog af en toe de neiging heeft om mensen te eten. Samen proberen ze de apocalyps te overleven, X's zus te vinden. Ondertussen proberen ze ook te ontrafelen hoe de apocalyps ooit heeft kunnen gebeuren.

    2. Blanco
    - drama, sci-fi, thriller -
    Vergeet de doodstraf en gevangenisstraffen. In een nieuwe wereld ondergaan mensen na een misdaad een reset: een al dan niet groot deel van je geheugen wordt gewist. De zwaarste straf is een "blanco", waarbij je volledige geheugen, je volledige persoonlijkheid wordt weggevaagd (alleen je verstand blijft in stand gehouden). In deze wereld heeft Y net een blanco ondergaan; hij herinnert zich niets van zijn vorige leven, maar is vastbesloten om te ontdekken wie hij is geweest en wat hij heeft gedaan. Dat blijkt echter niet zo makkelijk in een dystopie waarin het concept 'nieuws' niet meer bestaat, zijn naam verwijderd is uit ieder systeem en iedereen die betrokken was bij zijn misdaad er geen woord over rept - of er geen woord over durft te reppen. In zijn zoektocht naar zichzelf ontmoet hij Z, die samen met hem op zoek gaat naar de waarheid die de regering kost wat kost geheim wil houden.

    Welk verhaal zouden jullie het liefst lezen?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Mij zou het tweede zeker meer aantrekken, maar jij bent degene die uiteindelijk heel het verhaal moet gaan schrijven. ^^


    She's imperfect but she tries

    Blanco lijkt me heel erg leuk om te lezen ^^


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Het tweede trekt mij het meeste aan!
    Maar anders kan je gewoon even voor jezelf aan beide verhalen beginnen en dan kijken wat het meest vlot. Dat verhaal kies je dan. (:


    The soul needs autumn.

    Bij 1 moet je oppassen dat het niet te veel op Warm Bodies gaat lijken haha.
    De tweede klinkt heel origineel!

    Yup, tweede trekt mij ook meer. Moest trouwens wel erg lachen om deze zin:

    "Onderweg ontmoet hij een ietwat speciale zombie die nog helder kan denken, maar die toch nog af en toe de neiging heeft om mensen te eten."

    Je omschrijft het echt alsof het gewoon een wat vervelende eigenschap is hahahah


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik vind het allebei heel leuk klinken, maar de tweede spreekt mij net dat ietsje meer aan ^^


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Nummer 2 klinkt heel cool, maar ik moet bij die wel een beetje denken aan het spel Remember me, die doen ook veel met geheugens wissen en dan opzoek gaan naar wie je was.

    Idee twee klinkt echt interessant. Ik zou het lezen als het online komt.


    26 - 02 - '16

    Die tweede klinkt heel erg op 1984 van George Orwell.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Love them both maar ik heb uiteindelijk gestemd op blanco want dat vind ik toch het coolste concept


    At the end we're all cursed

    Ik vind het concept van Blanco interessanter tho


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Varekai schreef:
    Yup, tweede trekt mij ook meer. Moest trouwens wel erg lachen om deze zin:

    "Onderweg ontmoet hij een ietwat speciale zombie die nog helder kan denken, maar die toch nog af en toe de neiging heeft om mensen te eten."

    Je omschrijft het echt alsof het gewoon een wat vervelende eigenschap is hahahah


    Het is natuurlijk ook niet echt aangenaam als een vriend je probeert op te eten...

    Ik vind het beide wel wat hebben, maar het tweede heeft toch een absolute voorkeur (:


    I am not going to be a star, I am going to be a legend - Freddie Mercury

    Ik heb op Blanco gestemd! Ik denk dat het eerste te humoristisch is, idk for sure. Het klinkt al met al allebei erg leuk! ^^


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Wel, die stemmen zijn duidelijk :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.