• Naar aanleiding van Paarse Vrijdag, vond ik dat ook Quizlet niet langer achter kan blijven.
    Nog altijd kun je bij je profiel enkel ‘jongen’ of ‘meisje’ kiezen en dat is natuurlijk naar voor de mensen die geen van beiden zijn. Daarom lijkt het mij wijs om de optie ‘`geslacht niet weergeven’ toe te voegen.
    Op Quizlet is ten slotte iedereen welkom (A)

    Dus:


    Come on Rutger!


    ~ We hebben op het moment 9 stemmen voor ~

    [ bericht aangepast op 11 dec 2017 - 21:14 ]


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    VaIeska schreef:
    (...)
    “die vijandigheid” komt voort uit dat er inhoudelijk gewoon niet gereageerd wordt op mij. Snappen jullie mijn punt niet? Willen jullie mijn punt niet snappen? Het lijkt wel alsof we tegen een antwoordapparaat praten. toets nummer 1 in voor: “Ja, kan niet, is eerder misbruik gemaakt optie niet meer mogelijk”. Toets nummer 2 in voor: “we zijn aan het bespreken”. Toets nummer 3 in voor:“We doen alles wat we kunnen”. En tenslotte, toets nummer 4 in voor: “wij kunnen hier niets aan doen”. En dat is niet alleen hier, maar bij elk voorstel/probleem. Maar volgens mij, met of zonder vijandigheid maakt het niks uit, want volgens maakt het toch niks uit wat ik zeg. Maar ik zie mijn ban/waarschuwing over een tijdje wel. joe


    De mods doen echt enkel wat ze kunnen, en als je dat niet gelooft, nodig ik je uit om je aan te melden bij de eerste beste verkiezing en dan te gaan kijken hoe het eraan toe gaat achter de schermen. Je kan nu eenmaal niet van de ene dag op de andere een nieuwe regel invoeren, daar moet over gepraat worden, kijken of het mogelijk is (ivm Rutger, de werking van de site). Er moet heel wat gebeuren voor ze concrete dingen kunnen uitvoeren en daar kan nu eenmaal wat tijd over gaan.
    Er mag hier best wel wat meer respect worden getoond voor de mods en admins. Ze doen echt wel hun best en alles wat ze kunnen.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2017 - 9:07 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    De mods doen echt enkel wat ze kunnen, en als je dat niet gelooft, nodig ik je uit om je aan te melden bij de eerste beste verkiezing en dan te gaan kijken hoe het eraan toe gaat achter de schermen. Je kan nu eenmaal niet van de ene dag op de andere een nieuwe regel invoeren, daar moet over gepraat worden, kijken of het mogelijk is (ivm Rutger, de werking van de site). Er moet heel wat gebeuren voor ze concrete dingen kunnen uitvoeren en daar kan nu eenmaal wat tijd over gaan.
    Er mag hier best wel wat meer respect worden getoond voor de mods en admins. Ze doen echt wel hun best en alles wat ze kunnen.

    Die discussie is wel 100 keer gevoerd, geen zin in om die hier te voeren. En als je er heel erg zin in hebt doe dan maar privé. Daarbij nummer 1 is in dit topic wel meerdere keren gezegd. vul zelf dan maar in.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Frodo schreef:
    (...)

    De mods doen echt enkel wat ze kunnen, en als je dat niet gelooft, nodig ik je uit om je aan te melden bij de eerste beste verkiezing en dan te gaan kijken hoe het eraan toe gaat achter de schermen. Je kan nu eenmaal niet van de ene dag op de andere een nieuwe regel invoeren, daar moet over gepraat worden, kijken of het mogelijk is (ivm Rutger, de werking van de site). Er moet heel wat gebeuren voor ze concrete dingen kunnen uitvoeren en daar kan nu eenmaal wat tijd over gaan.
    Er mag hier best wel wat meer respect worden getoond voor de mods en admins. Ze doen echt wel hun best en alles wat ze kunnen.


    Ik denk dat de frustratie nu meer aanwezig is door het gegeven dat er alleen wordt gezegd 'de discussie is achter de schermen opnieuw geopend' en de users verder in het duister worden gelaten. Natuurlijk hoeven we de discussie niet precies te volgen, maar als de mods af en toe laten weten hoe het er voor staat of vragen stellen of het een of ander te laten verduidelijken door de users dan worden de users er al meer bij betrokken? Het zijn nu eenmaal de users die graag willen dat zo'n poppetje beschikbaar komt — dus zij zullen ook de beste argumenten aandragen.


    Hopper schreef:
    (...)

    Ik denk dat de frustratie nu meer aanwezig is door het gegeven dat er alleen wordt gezegd 'de discussie is achter de schermen opnieuw geopend' en de users verder in het duister worden gelaten. Natuurlijk hoeven we de discussie niet precies te volgen, maar als de mods af en toe laten weten hoe het er voor staat of vragen stellen of het een of ander te laten verduidelijken door de users dan worden de users er al meer bij betrokken? Het zijn nu eenmaal de users die graag willen dat zo'n poppetje beschikbaar komt — dus zij zullen ook de beste argumenten aandragen.


    Daar ben ik het ook mee eens, ik zeg enkel dat de mods wel degelijk hun best doen en dat er soms wat meer appreciatie getoond mag worden (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Daar ben ik het ook mee eens, ik zeg enkel dat de mods wel degelijk hun best doen en dat er soms wat meer appreciatie getoond mag worden (:


    Ik ben het er volledig mee eens dat ze hun best doen — dit is gewoon een communicatief puntje wat de soep in loopt (het is december dus iedereen is natuurlijk ook super druk, maar goed).


    Hopper schreef:
    (...)

    Ik denk dat de frustratie nu meer aanwezig is door het gegeven dat er alleen wordt gezegd 'de discussie is achter de schermen opnieuw geopend' en de users verder in het duister worden gelaten. Natuurlijk hoeven we de discussie niet precies te volgen, maar als de mods af en toe laten weten hoe het er voor staat of vragen stellen of het een of ander te laten verduidelijken door de users dan worden de users er al meer bij betrokken? Het zijn nu eenmaal de users die graag willen dat zo'n poppetje beschikbaar komt — dus zij zullen ook de beste argumenten aandragen.


    Ik ben het vooral met Frodo eens eigenlijk. Ja, de mods kunnen misschien een update geven, maar dat is vooral extra werk, zeker als er nog amper iets bekend is. Daarnaast is het niet aan de users om iets door te voeren, maar aan de mods en admins. De users kunnen vast de beste argumenten aandragen, maar het is en blijft een kwestie of het mogelijk is voor de site en of het geen extra problemen gaat opleveren en van wat ik lees vinden de users die hier reageren de supposed problemen allemaal onzin. Quizlet kampt de laatste tijd met genoeg trolls zonder dat we een optie hebben dat ze een ander geslacht dan man/vrouw of niet gespecificeerd aan kunnen nemen. Niet omdat ik vind dat het niet kan op Q, maar omdat ik wel echt bang ben dat trolls grappen gaan maken over het genderspectrum en dat de site juist nog verder kan verzieken. Ik vind zeker dat we op Q met de tijd mee moeten gaan, maar ik vind het voorzichtige van de crew wel terecht - bv. een bericht sturen als je het grijze poppetje wil of dat ze niks doorgeven van de discussie achter de schermen. Het is een heel gevoelig thema en één pestkop of grappenmaker kan alles verpesten.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Catmint schreef:
    (...)

    Ik ben het vooral met Frodo eens eigenlijk. Ja, de mods kunnen misschien een update geven, maar dat is vooral extra werk, zeker als er nog amper iets bekend is. Daarnaast is het niet aan de users om iets door te voeren, maar aan de mods en admins. De users kunnen vast de beste argumenten aandragen, maar het is en blijft een kwestie of het mogelijk is voor de site en of het geen extra problemen gaat opleveren en van wat ik lees vinden de users die hier reageren de supposed problemen allemaal onzin. Quizlet kampt de laatste tijd met genoeg trolls zonder dat we een optie hebben dat ze een ander geslacht dan man/vrouw of niet gespecificeerd aan kunnen nemen. Niet omdat ik vind dat het niet kan op Q, maar omdat ik wel echt bang ben dat trolls grappen gaan maken over het genderspectrum en dat de site juist nog verder kan verzieken. Ik vind zeker dat we op Q met de tijd mee moeten gaan, maar ik vind het voorzichtige van de crew wel terecht - bv. een bericht sturen als je het grijze poppetje wil of dat ze niks doorgeven van de discussie achter de schermen. Het is een heel gevoelig thema en één pestkop of grappenmaker kan alles verpesten.


    Viola, dat is nog eens mooi geformuleerd


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik wil even zeggen (niet dat mods geen respect verdienen of dat ik ze niet respecteer of w/e)

    Maar om te zeggen dat we mods moeten respecteren vind ik een beetje raar verwoord, persoonlijk.

    Respect moet je verdienen, dat kan je niet afdwingen. Ik snap dat je mss wat boos was toen je dit typte, maar ik vind het wel een beetje naar verwoord.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2017 - 12:01 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Catmint schreef:
    (...)

    Ik ben het vooral met Frodo eens eigenlijk. Ja, de mods kunnen misschien een update geven, maar dat is vooral extra werk, zeker als er nog amper iets bekend is. Daarnaast is het niet aan de users om iets door te voeren, maar aan de mods en admins. De users kunnen vast de beste argumenten aandragen, maar het is en blijft een kwestie of het mogelijk is voor de site en of het geen extra problemen gaat opleveren en van wat ik lees vinden de users die hier reageren de supposed problemen allemaal onzin. Quizlet kampt de laatste tijd met genoeg trolls zonder dat we een optie hebben dat ze een ander geslacht dan man/vrouw of niet gespecificeerd aan kunnen nemen. Niet omdat ik vind dat het niet kan op Q, maar omdat ik wel echt bang ben dat trolls grappen gaan maken over het genderspectrum en dat de site juist nog verder kan verzieken. Ik vind zeker dat we op Q met de tijd mee moeten gaan, maar ik vind het voorzichtige van de crew wel terecht - bv. een bericht sturen als je het grijze poppetje wil of dat ze niks doorgeven van de discussie achter de schermen. Het is een heel gevoelig thema en één pestkop of grappenmaker kan alles verpesten.


    Ik bedoel ook zeker niet dat ze iedere dag een update moeten geven over hoe het ervoor staat. Maar bijvoorbeeld wat vragen stellen om de zaak te verduidelijken en de argumenten van de users te horen die het heel erg graag willen (zij vragen er immers om). Het is waar dat je zegt dat de admins en mods moeten beslissen of iets door kan gaan ja of nee — maar de users mogen suggesties of vragen geven niet waar? Het is immers een website voor de users.
          Q. heeft de laatste tijd inderdaad veel last van trolls, maar die beperken zich tot het aanmaken van hersenloze topics of het vol spammen van GB's. Daarbij gaan de trolls ook vaak in op dingen zoals autisme — dus hoe moeilijk dat ook is, die trolls zijn toch niet tegen te houden (dit geldt dan uiteraard ook voor het gebruiken van het genderneutrale poppetje). Vanwege het bericht waarin zo'n poppetje aangevraagd moet worden, gaat Q. juist niet mee met de tijd — je moet het aanvragen, je mag het niet gewoon 'zijn'.


    Hopper schreef:
    (...)

    Ik bedoel ook zeker niet dat ze iedere dag een update moeten geven over hoe het ervoor staat. Maar bijvoorbeeld wat vragen stellen om de zaak te verduidelijken en de argumenten van de users te horen die het heel erg graag willen (zij vragen er immers om). Het is waar dat je zegt dat de admins en mods moeten beslissen of iets door kan gaan ja of nee — maar de users mogen suggesties of vragen geven niet waar? Het is immers een website voor de users.
          Q. heeft de laatste tijd inderdaad veel last van trolls, maar die beperken zich tot het aanmaken van hersenloze topics of het vol spammen van GB's. Daarbij gaan de trolls ook vaak in op dingen zoals autisme — dus hoe moeilijk dat ook is, die trolls zijn toch niet tegen te houden (dit geldt dan uiteraard ook voor het gebruiken van het genderneutrale poppetje). Vanwege het bericht waarin zo'n poppetje aangevraagd moet worden, gaat Q. juist niet mee met de tijd — je moet het aanvragen, je mag het niet gewoon 'zijn'.


    Je moet immers ook bij de gemeente aanvragen om je geslacht in je paspoort te veranderen, dus deze snap ik eerlijk gezegd niet helemaal. Q geeft juist de optie om het genderneutrale poppetje aan te nemen, maar om pestgedrag, trolls en ander misbruik te voorkomen hebben zij liever dat jij dit persoonlijk aanvraagt. Dit is echt niet om te discrimineren, maar juist om users te beschermen die zich ook hier willen uiten.
          Daarnaast wil ik nog even terugkomen op vragen stellen door users. Ja, zij mogen vragen stellen en argumenten geven, maar de mods zijn niet verplicht om op de argumenten, suggesties of vragen in te gaan. Het zou netjes van ze zijn, maar het is niet verplicht, zeker niet als de discussie al is geopend en het dus afwachten is op het "oordeel". Begrijp me niet verkeerd, ik snap wat jij bedoelt en ik snap je frustratie, maar het is tegenwoordig gewoon heel lastig om in de online wereld zulke beslissingen te nemen. Alles is een aanleiding voor ruzie, discriminatie, scheldpartijen, gepest, en noem maar op, zeker op het internet.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2017 - 12:06 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Catmint schreef:
    (...)

    Je moet immers ook bij de gemeente aanvragen om je geslacht in je paspoort te veranderen, dus deze snap ik eerlijk gezegd niet helemaal. Q geeft juist de optie om het genderneutrale poppetje aan te nemen, maar om pestgedrag, trolls en ander misbruik te voorkomen hebben zij liever dat jij dit persoonlijk aanvraagt. Dit is echt niet om te discrimineren, maar juist om users te beschermen die zich ook hier willen uiten.
          Daarnaast wil ik nog even terugkomen op vragen stellen door users. Ja, zij mogen vragen stellen en argumenten geven, maar de mods zijn niet verplicht om op de argumenten, suggesties of vragen in te gaan. Het zou netjes van ze zijn, maar het is niet verplicht, zeker niet als de discussie al is geopend en het dus afwachten is op het "oordeel". Begrijp me niet verkeerd, ik snap wat jij bedoelt en ik snap je frustratie, maar het is tegenwoordig gewoon heel lastig om in de online wereld zulke beslissingen te nemen. Alles is een aanleiding voor ruzie, discriminatie, scheldpartijen, gepest, en noem maar op, zeker op het internet.


    Klopt — bij de gemeente moet je ook aangeven als je gaat verhuizen, maar je woonplaats kan je wel zelf aanpassen hier op Q. en geslacht niet. Dus het argument dat je je geslacht ook moet aanpassen bij de gemeente valt daarmee een beetje in het niet. (Ik ben overigens niet boos oid, maar ik ben alle argumenten een beetje tegen elkaar af aan het wegen — haha.)
          Uiteraard, daar heb je helemaal gelijk in. Uiteindelijk nemen de admins en mods alle beslissingen. Maar ze houden de website in de stand voor de users dus daar mag zeker naar geluisterd worden (als advies / vraagstuk).
    En precies — álles is een aanleiding voor ruzie op het internet. Dus waarom wordt het genderneutrale poppetje (of de optie om geen geslacht in te vullen) achtergehouden? Want álles is een aanleiding — iedere opmerkingen, iedere vraag of wat dan ook zorgt uiteindelijk voor een discussie of ruzie. Ik snap dat de admins en mods zo veel mogelijk willen proberen om dit achterwege te laten, maar je kan nooit ál het kwaad buiten houden.


    Alegayrol schreef:
    Ik wil even zeggen (niet dat mods geen respect verdienen of dat ik ze niet respecteer of w/e)

    Maar om te zeggen dat we mods moeten respecteren vind ik een beetje raar verwoord, persoonlijk.

    Respect moet je verdienen, dat kan je niet afdwingen. Ik snap dat je mss wat boos was toen je dit typte, maar ik vind het wel een beetje naar verwoord.


    If anything: de crew verdient alle respect die hen toebehoort. Zij hebben er dan wel zelf voor gekozen, maar ik vind dat iedereen die een baantje zoals deze voor gratis en voor niets (behalve tijd en veel te veel kopzorgen) doet, respect verdient.

    Betekent overigens niet dat je het overal mee eens moet zijn, het is goed om een weerwoord te laten hoor. Maar dan wel op een respectvolle manier. Krijg namelijk als het goed is ook een respectvol antwoord terug. ;P

    [ bericht aangepast op 18 dec 2017 - 12:18 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Mag ik nog even vermelden, dat wij echt elk bericht dat hier getypt wordt ook lezen en ook meenemen. Het lijkt nu precies of wij totaal geen rekening met jullie houden, terwijl wij juist alle meningen meenemen en bespreken. Jullie worden dus zeker gehoord. De discussie moet dus niet gaan over of we jullie argumenten meenemen of niet, want het is gewoon een feit dat we jullie berichten meenemen in onze discussies achter de schermen.(;


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Luister, ik heb dit topic niet aangemaakt zodat hier ruzie over gemaakt wordt en ik vind het heel vervelend dat dat nu gebeurt.
    Laten we even respectvol tegen elkaar blijven.


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Zou het dan niet makkelijker zijn om aan te kunnen vinken dat je het niet wilt weergeven? Op die manier heb je een beetje een middenweg.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.