• Hallo, hallo,

    Ondanks dat we hier een heel stel leuke mensen hebben die al een tijdje rondhangen op deze site, lijkt het me ook leuk om een hele golf nieuwe leden te krijgen. Een nieuwe generatie? Dan kunnen we Q-parents worden.
    Momenteel zijn de leden alweer een beetje ouder geworden en zelfs ik ben inmiddels volwassen. Ik heb het idee dat kinderen van tegenwoordig (over het algemeen) niet meer zo bezig zijn met dit soort sites, maar er zitten ongetwijfeld een heleboel hele leuke en creatieve zielen tussen die hier wel interesse in hebben en die deze site weer kunnen laten opbloeien.
    Sounds good, right?

    Zelf heb ik hier geen verstand van enzo, maar ik denk dat we samen best met iets heel leuks kunnen komen als we zouden willen. Ik zat namelijk te denken dat er op de homepage een leuk (interactief?) inleidend tekstje kan komen voor bezoekers van de site die niet zijn ingelogd. Denk aan een kannaltrailer die de meeste kanalen op youtube ook hebben. Zo is het duidelijk voor nieuwe mensen wat dit nou eigenlijk voor site is en dat het ontzettend leuk is!
    Misschien heb ik niet de beste ideëen, dus voel je vrij om commentaar te leveren en zelf ook wat toe te voegen, want zou het niet leuk zijn als Quizlet wat meer leven kreeg en onze creaties meer waardering, aandacht en liefde?

    Genoemde punten die voor nieuwe leden zouden kunnen zorgen:
    • Een welkomstboodschap op de home-page
    • Het vernieuwen van de lay-out
    • Meer opties om je profiel te customizen (denk bijvoorbeeld aan tumblr).
    • Een visuelere weergave van je creaties op je profiel. Klikkie

    En waar blijven m'n preview-buttons? (Zie vorig suggestie-topic van moi ^^)


    [ bericht aangepast op 6 dec 2017 - 15:03 ]

    Dit is een goed doel!

    84.4% (27 stemmen)
     
    Ja!

    3.1% (1 stem)
     
    Nee!

    12.5% (4 stemmen)
     
    Anna, je bent te enthousiast.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Poudlard schreef:
    (...)

    Wanneer je je aanmeldt als nieuw lid, krijg je een automatisch bericht van een moderator die je op weg helpt. Zo hopen we dat Q niet heel eng is voor nieuwe users!

    Is dat al lang zo, want ik kan mij niet herinneren dat ik destijds een bericht ontving van een moderator. Alleen van mensen die reclame wilden maken, alleen had ik toen niet door dat het reclame was, maar gewoon dacht dat mensen nieuwe users wilden verwelkomen.
    Delacroix schreef:
    (...)

    Oh dat is super fijn!

    Ik denk trouwens dat een echt buddy-systeem misschien niet zo heel goed gaat werken. Ik spreek nu vooral voor mezelf, maar ik ontdekt een site liever rustig zelf in plaats van meteen sociaal contact te leggen.
    En als buddy heb je misschien niet altijd evenveel tijd of dergelijke. Ik denk dat zoals het nu is, eigenlijk top is. (:

    Daarom zei ik ook dat je je er voor aan kunt melden (: Het kan voor sommigen fijn zijn als iemand ze de basics van Quizlet leert. Maarja, het was maar een idee.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ringwraith schreef:
    (...)

    + previewfunctie bij stories!


    Ja, precies! Daar heb ik een tijdje geleden ook een suggestie-topic over aangemaakt, maar ik heb niet het idee dat daar al veel mee gedaan is ^^


    look at the stars, look how they shine for you;

    Is dat al lang zo, want ik kan mij niet herinneren dat ik destijds een bericht ontving van een moderator. Alleen van mensen die reclame wilden maken, alleen had ik toen niet door dat het reclame was, maar gewoon dacht dat mensen nieuwe users wilden verwelkomen.

    Nee, dat is redelijk nieuw. Ik denk dat het ongeveer een half jaar tot een jaar oud is. Dus het klopt dat jij geen berichtje hebt gehad!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Wiarda schreef:
    ik snap dat dit soort topics uit een goed hart komen en ik waardeer dat wel hoor, maar iedere keer als ik lees over een nieuwe poging om jonge users te trekken rol ik ongeveer om in mijn graf

    de demografie van quizlet is te oud, het concept niet meer vernieuwend en de huidige dertienjarigen die lekker willen fangirlen over hun favoriete artiesten trekken naar twitter of fanfic websites met een breder publiek om daar in krakkemikkig engels fics te posten. en dat is prima. want dat is gewoon hoe het gaat, hyves stierf op ten duur ook uit omdat mensen naar facebook trokken. de cirkel van het internetleven.

    misschien ben ik gewoon een pessimist hoor maar ik zie Q al zeven jaar vrij gelijkmatig aftakelen en na een tijdje accepteer je het maar gewoon of zo, q had haar gouden eeuw en die is voorbij. sip. tja.


    Je hebt wel gelijk, maar ik ben nu ongeveer een jaar lid, en begon op mijn twaalfde. Ik ben hier gekomen door een klasgenoot die even oud is, en nu komen er soms ook vrienden van mij naar de site, die even oud zijn, 12-14, dus het zegt niet per se alles. De "jongere generatie" kan het hier net zo leuk hebben, al moet ik je toegeven dat veel van mijn leeftijdgenoten hun tijd wel anders doorbrengen.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Conan schreef:
    (...)

    Ja, precies! Daar heb ik een tijdje geleden ook een suggestie-topic over aangemaakt, maar ik heb niet het idee dat daar al veel mee gedaan is ^^

    Daar zouden ze iets aan doen, zeiden ze, maar ik merk nog geen verschil.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb dat aanmeldingsbetichtje nog van jou gehad, Poudlard! Haha, ik heb dat berichtje nog steeds :'D

    [ bericht aangepast op 6 dec 2017 - 22:46 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Glam schreef:
    (...)
    Ik heb het hele topic eigenlijk niet echt gevolgd, maar is er al voorgesteld om een soort 'buddy programme' te starten? Dat nieuwe users zich aan melden en bestaande users zich aanbieden om de nieuwelingen te helpen? (Je hoeft er niet eens minimaal 3 jaar lid van te zijn ofzo) Dit kan ook helpen om het intimiderende gevoel van 'iedereen kent elkaar al en ik ben alleen' tegen te gaan.

    Hier zijn al een heleboel initiatieven genomen eigenlijk, veel users die dat geprobeerd hebben. Ik weet daar 2 grote initiatieven rond en de laatste waren de gidsen. Zulke dingen werken voor even, maar het sterft steeds stilletjes uit.

    Ik droom nog steeds van een 'walkthrough', dat is een suggestie die ook al even op de suggestie/buglijst staat. Dat wanneer je jezelf aanmeldt, je door allerlei pop-up-ballonnetjes geleid wordt en zo de site ontdekt. (aan- en uitzetbaar)

    Ikzelf heb ook ooit iets soortgelijks opgestart en helaas is dat ook een stille dood gestoven. Ik maakte een story 'How to Quizlet' om alle features uit te leggen, maar daar steekt enorm veel tijd in helaas. =(

    Eledhel schreef:
    Even een reactie op mensen die mij hadden gequote: het idee om iedereen van Q af te gooien was maar een grapje! Zou wat zijn, ik zou toch flink balen als ik dan plots al mijn superslechte Twilight fanfics kwijt was :'D Maar ik denk wel dat de sfeer en de website zelf het probleem zijn. De sfeer is regelmatig niet zo gezellig, de website is niet zo vernieuwd, nou ja, dat was het Q-tijdperk dan wel. Ook al klinkt dat ook weer superdramatisch, ik denk wel dat Wiarda een punt heeft met dat Q aan het aftakelen is en daar weinig aan te doen is.

    Oei, dan zal ik de plannen om elke user te verwijderen maar opbergen dan! =P

    Glam schreef:
    Is dat al lang zo, want ik kan mij niet herinneren dat ik destijds een bericht ontving van een moderator. Alleen van mensen die reclame wilden maken, alleen had ik toen niet door dat het reclame was, maar gewoon dacht dat mensen nieuwe users wilden verwelkomen..

    Ja, dat bestaat al lang. ^^
    Ik heb zelf in 2007 een welkomstbericht gehad. Maar toen werd die nog automatisch gestuurd door Rutger en bestond eigenlijk enkel uit 'welkom en hier de regels', later kwam daar nog een link naar het forum bij dacht ik (toen ik aanmeldde was er nog geen forum). En in november 2015 hebben we de toenmalige nieuwe mods de opdracht gegeven om dit bericht te herschrijven en op exact 7 december 2015 is het ingevoerd. Ik ben niet zeker maar vanaf toen heeft Rutger ook ingesteld dat het door een mod verstuurd wordt in plaats van door hem. Dus het bestaat toch al 2 jaar in de huidige versie. Nadien is er nog wel enkele keren aan gesleuteld geweest. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Gezien er geen topic van is en ik het hier ergens voorbij heb zien komen, doe ik hier de melding. ^^

    Rutger heeft vandaag enkele bugs verholpen ed en vanaf vandaag kan je ook jouw geplaatste gb terug aanpassen.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Gezien er geen topic van is en ik het hier ergens voorbij heb zien komen, doe ik hier de melding. ^^

    Rutger heeft vandaag enkele bugs verholpen ed en vanaf vandaag kan je ook jouw geplaatste gb terug aanpassen.


    Oh, wat fijn! Dankjewel!


    look at the stars, look how they shine for you;

    Oeh, vooral dat idee van een visuelere manier van de story’s tonen spreekt me aan.


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Wiarda schreef:
    ik snap dat dit soort topics uit een goed hart komen en ik waardeer dat wel hoor, maar iedere keer als ik lees over een nieuwe poging om jonge users te trekken rol ik ongeveer om in mijn graf

    de demografie van quizlet is te oud, het concept niet meer vernieuwend en de huidige dertienjarigen die lekker willen fangirlen over hun favoriete artiesten trekken naar twitter of fanfic websites met een breder publiek om daar in krakkemikkig engels fics te posten. en dat is prima. want dat is gewoon hoe het gaat, hyves stierf op ten duur ook uit omdat mensen naar facebook trokken. de cirkel van het internetleven.

    misschien ben ik gewoon een pessimist hoor maar ik zie Q al zeven jaar vrij gelijkmatig aftakelen en na een tijdje accepteer je het maar gewoon of zo, q had haar gouden eeuw en die is voorbij. sip. tja.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Weet je, de mensen die Q leuk vinden blijven wel. En de mensen die vertrekken, vinden Q gewoon niet meer leuk en dan zijn we beter af zonder. Inderdaad aan alles komt een eind en als dat einde er is dan hebben we een hele leuke tijd gehad met zijn allen ^)


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Ik vind eerlijk gezegd ook niet dat we het zo moeten verbloemen. De mensen die Q leuk vinden blijven wel en dat is best zo, maar we kunnen niet doen alsof het er beter op wordt. Een jaar terug kon je Actieve Topics refreshen en toen waren er altijd wel meer topics. Nu is het gewoon leeg. Daarnaast is het merendeel van deze site al enkele jaren lid en naarmate je ouder wordt, is er gewoon geen behoefte meer aan Q.

    (Overigens geen antwoord geven in de vorm van 'Maar als je zelf moeite doet om topics te openen, dan volgt iedereen automatisch', 'Als we allemaal moeite doen lukt het wel'. svp.)


    Heaven is a place that we all have

    Xiezhi schreef:
    Ik vind eerlijk gezegd ook niet dat we het zo moeten verbloemen. De mensen die Q leuk vinden blijven wel en dat is best zo, maar we kunnen niet doen alsof het er beter op wordt. Een jaar terug kon je Actieve Topics refreshen en toen waren er altijd wel meer topics. Nu is het gewoon leeg. Daarnaast is het merendeel van deze site al enkele jaren lid en naarmate je ouder wordt, is er gewoon geen behoefte meer aan Q.

    (Overigens geen antwoord geven in de vorm van 'Maar als je zelf moeite doet om topics te openen, dan volgt iedereen automatisch', 'Als we allemaal moeite doen lukt het wel'. svp.)

    Agreed. Echt, als ik twee jaar geleden op scoutsweekend was en ik kwam terug, waren de tien pagina’s actieve topics volledig gevuld, nu is dat na (bijna) twee weken scoutskamp amper het geval, en dan heb ik al nooit Q’s echte gloriedagen meegemaakt. We kunnen ons best doen Q nog een paar gezellige laatste jaren te geven met een kern van actieve leden, maar ik vrees dat het dan ook gedaan is. Het is triest, maar elke website, elk concept is na een tijd voorbijgestreefd en verouderd, hoe jammer dat ook is.

    [ bericht aangepast op 17 dec 2017 - 20:58 ]


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Ik denk dat we ons gewoon moeten focussen op de nieuwe demografie. Q is ouder geworden. Hoe trek je nieuwe leden van 18/19/20/21/22? Ik heb het idee dat de meeste ideeën zich nog focussen op de doelgroep die vroeger de grootste was, maar die nu ondertussen al is opgegroeid of vertrokken is.

    [ bericht aangepast op 17 dec 2017 - 21:11 ]


    Tijd voor koffie.