• Hallo, hallo,

    Ondanks dat we hier een heel stel leuke mensen hebben die al een tijdje rondhangen op deze site, lijkt het me ook leuk om een hele golf nieuwe leden te krijgen. Een nieuwe generatie? Dan kunnen we Q-parents worden.
    Momenteel zijn de leden alweer een beetje ouder geworden en zelfs ik ben inmiddels volwassen. Ik heb het idee dat kinderen van tegenwoordig (over het algemeen) niet meer zo bezig zijn met dit soort sites, maar er zitten ongetwijfeld een heleboel hele leuke en creatieve zielen tussen die hier wel interesse in hebben en die deze site weer kunnen laten opbloeien.
    Sounds good, right?

    Zelf heb ik hier geen verstand van enzo, maar ik denk dat we samen best met iets heel leuks kunnen komen als we zouden willen. Ik zat namelijk te denken dat er op de homepage een leuk (interactief?) inleidend tekstje kan komen voor bezoekers van de site die niet zijn ingelogd. Denk aan een kannaltrailer die de meeste kanalen op youtube ook hebben. Zo is het duidelijk voor nieuwe mensen wat dit nou eigenlijk voor site is en dat het ontzettend leuk is!
    Misschien heb ik niet de beste ideëen, dus voel je vrij om commentaar te leveren en zelf ook wat toe te voegen, want zou het niet leuk zijn als Quizlet wat meer leven kreeg en onze creaties meer waardering, aandacht en liefde?

    Genoemde punten die voor nieuwe leden zouden kunnen zorgen:
    • Een welkomstboodschap op de home-page
    • Het vernieuwen van de lay-out
    • Meer opties om je profiel te customizen (denk bijvoorbeeld aan tumblr).
    • Een visuelere weergave van je creaties op je profiel. Klikkie

    En waar blijven m'n preview-buttons? (Zie vorig suggestie-topic van moi ^^)


    [ bericht aangepast op 6 dec 2017 - 15:03 ]

    Dit is een goed doel!

    84.4% (27 stemmen)
     
    Ja!

    3.1% (1 stem)
     
    Nee!

    12.5% (4 stemmen)
     
    Anna, je bent te enthousiast.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Eledhel schreef:
    --misschien is dit al genoemd, weet ik niet-- maar ik denk dat het grapje in de openingspost precies een van de redenen is dat er hier weinig nieuwe leden komen. Als je 12 bent, hier komt kijken en dan meteen leest: "ik heb een hekel aan de kinderen van nu maar misschien zitten er nog een paar leuke tussen", dan vat je dat waarschijnlijk niet als sarcastisch op en ben je meteen weer weg :'D Het is een goed voorbeeld van de sfeer die er naar mijn idee hangt, meer iets van "ja je mag hier wel komen en je bent welkom maar dan moet je wel heel leuk zijn!"
    Kan ook aan mij liggen, maar dat is de reden dat ik minder op Q ben en de site ook niet zou aanraden aan anderen.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het hier wel mee eens ben. Toen ik net nieuw was op Quizlet, was alles spannend want ik snapte er nog niet veel van, maar toen ik het forum ontdekte, duurde het wel even voordat ik überhaupt iets durfde te zeggen, want ik voelde me geïntimideerd. Quizlet heeft altijd al veel sterke persoonlijkheden gehad - en daar is absoluut niets mis mee, maar dat zorgt er wel voor dat mensen die hier net om het hoekje komen kijken, misschien zichzelf niet durven te uiten. Met als resultaat dat ze hier ook niet lang zullen blijven.

    Ik denk dat we goed in ons achterhoofd moeten houden dat het niet zomaar online users zijn, maar daadwerkelijk mensen achter een beeldscherm, met gevoelens. En ik kan me 100% inleven in het feit dat het even duurt voordat je je plekje gevonden hebt op Q, want ik vond dat ook lastig. Ondanks dat het "maar het internet" is, het is nog steeds alsof je binnendringt in een bestaande vriendengroep, want je kent niemand terwijl de rest elkaar al wel kent.

    Ik bedoel dit trouwens totaal niet aanvallend, tegen niemand niet, maar ik denk dat het een fijne sfeer kan creëren wanneer we soms even stilstaan bij wat we zeggen en doen. ^^

    OperaGhost schreef:
    (...)
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het hier wel mee eens ben. Toen ik net nieuw was op Quizlet, was alles spannend want ik snapte er nog niet veel van, maar toen ik het forum ontdekte, duurde het wel even voordat ik überhaupt iets durfde te zeggen, want ik voelde me geïntimideerd. Quizlet heeft altijd al veel sterke persoonlijkheden gehad - en daar is absoluut niets mis mee, maar dat zorgt er wel voor dat mensen die hier net om het hoekje komen kijken, misschien zichzelf niet durven te uiten. Met als resultaat dat ze hier ook niet lang zullen blijven.

    Ik denk dat we goed in ons achterhoofd moeten houden dat het niet zomaar online users zijn, maar daadwerkelijk mensen achter een beeldscherm, met gevoelens. En ik kan me 100% inleven in het feit dat het even duurt voordat je je plekje gevonden hebt op Q, want ik vond dat ook lastig. Ondanks dat het "maar het internet" is, het is nog steeds alsof je binnendringt in een bestaande vriendengroep, want je kent niemand terwijl de rest elkaar al wel kent.

    Ik bedoel dit trouwens totaal niet aanvallend, tegen niemand niet, maar ik denk dat het een fijne sfeer kan creëren wanneer we soms even stilstaan bij wat we zeggen en doen. ^^

    Ja inderdaad! Als voorbeeld ook de eerste pagina's van dit topic, waar iemand een mening geeft en er gelijk een best heftige discussie ontstaat. Dat is prima op een drukke site als er 100 users zijn die ook allemaal berichten plaatsen, maar nu valt het extra op. Ik denk dat Q nog de meeste kans heeft als letterlijk alle leden van nu er af worden geflikkerd en ze helemaal overnieuw beginnen, hahahaha. Maar dat is ook niet echt mogelijk natuurlijk


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Ja inderdaad! Als voorbeeld ook de eerste pagina's van dit topic, waar iemand een mening geeft en er gelijk een best heftige discussie ontstaat. Dat is prima op een drukke site als er 100 users zijn die ook allemaal berichten plaatsen, maar nu valt het extra op. Ik denk dat Q nog de meeste kans heeft als letterlijk alle leden van nu er af worden geflikkerd en ze helemaal overnieuw beginnen, hahahaha. Maar dat is ook niet echt mogelijk natuurlijk


    +1 hiervoor


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Eledhel schreef:
    (...)
    Ja inderdaad! Als voorbeeld ook de eerste pagina's van dit topic, waar iemand een mening geeft en er gelijk een best heftige discussie ontstaat. Dat is prima op een drukke site als er 100 users zijn die ook allemaal berichten plaatsen, maar nu valt het extra op. Ik denk dat Q nog de meeste kans heeft als letterlijk alle leden van nu er af worden geflikkerd en ze helemaal overnieuw beginnen, hahahaha. Maar dat is ook niet echt mogelijk natuurlijk

    Nou ja, ik denk dat dat ook niet echt terecht is want er zijn ontzettend veel users die de site al die jaren draaiende hebben gehouden en veel hebben opgebouwd hier. Een nieuwe start met nieuwe mensen zal niet veel anders zijn, want mensen blijven mensen en discussies zullen ook altijd blijven komen - dat is het nadeel van het internet waarbij je elkaar niet hoort praten en niet weet welke toon ze gebruiken. Bovendien is er ook niet altijd wat mis met discussiëren, we hebben niet voor niets debatteren gehad op school haha. Maar het ligt er een beetje aan hoe je discussieert.

    Eledhel schreef:
    (...)
    Ja inderdaad! Als voorbeeld ook de eerste pagina's van dit topic, waar iemand een mening geeft en er gelijk een best heftige discussie ontstaat. Dat is prima op een drukke site als er 100 users zijn die ook allemaal berichten plaatsen, maar nu valt het extra op. Ik denk dat Q nog de meeste kans heeft als letterlijk alle leden van nu er af worden geflikkerd en ze helemaal overnieuw beginnen, hahahaha. Maar dat is ook niet echt mogelijk natuurlijk


    Ik denk dat je dan juist een hoop problemen gaat krijgen. Dan kunnen de oude users ook terug op de site en krijg je een groep verontwaardigde users die een hoop heisa gaan maken. Ik zou ook niet vrolijk worden als de site ineens uit de lucht wordt gehaald om vervolgens een maand later opnieuw te verschijnen, helemaal leeg. Je moet gewoon als nieuwe user je eigen plekje zien te vinden. Het werkt net zoals het echte leven, alleen kan je je hier een beetje anders voordoen. Ik zeg niet dat wij alle nieuwe users keihard af moeten kraken, maar het is niet volledig aan ons om hen welkom te heten overal. Ik heb al eens voorgesteld om een soort van Guide-systeem op te stellen, maar dat werd als onmogelijk en onhandig bestempeld. We mogen de nieuwe users best bij dingen betrekken, dat moet echt beter vind ik, maar ze moeten zelf hun plekje vinden op de site. Sommige vinden deze op het forum, andere bij de stories en quizzen en andere gebruiken liever de gb/pb om communicatief te zijn.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Eledhel schreef:
    --misschien is dit al genoemd, weet ik niet-- maar ik denk dat het grapje in de openingspost precies een van de redenen is dat er hier weinig nieuwe leden komen. Als je 12 bent, hier komt kijken en dan meteen leest: "ik heb een hekel aan de kinderen van nu maar misschien zitten er nog een paar leuke tussen", dan vat je dat waarschijnlijk niet als sarcastisch op en ben je meteen weer weg :'D Het is een goed voorbeeld van de sfeer die er naar mijn idee hangt, meer iets van "ja je mag hier wel komen en je bent welkom maar dan moet je wel heel leuk zijn!"
    Kan ook aan mij liggen, maar dat is de reden dat ik minder op Q ben en de site ook niet zou aanraden aan anderen.


    Ja. Agreed. En het feit dat er best wel heftige discussies voorkomen; ik kan best begrijpen dat niet iedereen goed weet hoe ze er op moeten reageren. Dat weet ik soms al niet. Je hoeft maar een ding te zeggen wat een paar mensen niet aanstaat en je krijgt driekwart van Quizlet van je heen. Best intimiderend.



    26 - 02 - '16

    Eledhel schreef:
    --misschien is dit al genoemd, weet ik niet-- maar ik denk dat het grapje in de openingspost precies een van de redenen is dat er hier weinig nieuwe leden komen. Als je 12 bent, hier komt kijken en dan meteen leest: "ik heb een hekel aan de kinderen van nu maar misschien zitten er nog een paar leuke tussen", dan vat je dat waarschijnlijk niet als sarcastisch op en ben je meteen weer weg :'D Het is een goed voorbeeld van de sfeer die er naar mijn idee hangt, meer iets van "ja je mag hier wel komen en je bent welkom maar dan moet je wel heel leuk zijn!"
    Kan ook aan mij liggen, maar dat is de reden dat ik minder op Q ben en de site ook niet zou aanraden aan anderen.


    Ik moet toegeven dat je een goed punt hebt. Het was helemaal niet lullig richting iemand bedoeld, maar ik kan me goed voorstellen dat jongere users dit wel zo op kunnen vatten.
    Het is natuurlijk niet de bedoeling om die sfeer te verspreiden, dus ik zal het gelijk uit de beginpost halen. Ik merk inderdaad dat er zo'n sfeer hangt en dat is jammer.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik heb het topic even helemaal doorgelezen en dit zijn de dingen die ik nog heb toe te voegen/op te merken:

    - Het idee om een lijst te hebben met je favoriete verhalen/quizzen, die je op je profiel kan weergeven zodat anderen het ook kunnen zien, vind ik een goed idee. Quizlet is in eerste instantie nog steeds een quiz/verhalen website.
    - Conans manier van een verhaal weer te geven vind ik eigenlijk ook wel super leuk. Maar ik zou het eerder een optie maken omdat niet iedereen met covers werkt.
    - Zelf hou ik graag van een simplistische look. Voor mij is de "front page" (zo de hoofdpagina waar je opkomt) een beetje te druk, maar ik zou ook niet zo goed weten hoe je tegelijk de info kan behouden en het simplistisch maken.
    - Ik heb zeker geen behoefte aan opgepimpte profielen, gewoonweg omdat ik daar toch nooit ga kijken en het ook geen belangrijk aspect van de website vind. Voor mij is een profiel puur een plek waar ik kan kijken welk verhaal dat lid heeft geschreven en kijk ik nooit naar het profiel zelf. Als er dus extra opties komen, zou het fijn zijn dat je kan selecteren of deze zichtbaar zijn voor jou of niet.
    - Je kan Quizlet niet met websites als tumblr vergelijken aangezien ze totaal verschillende functies hebben. Daarnaast moeten we er ook mee rekening houden dat veel mensen denk ik geneigd zijn om naar de Engelstalige schrijfwebsites te gaan. Quizlet focust enkel op Nederlandstalige mensen en heeft dus een veel kleinere doelgroep dan al de grote sites. Uiteraard betekent dit niet dat Quizlet niet aantrekkelijk moet zijn, maar wel dat het moeilijk is om op het niveau van de grote spelers mee te doen, puur al om het feit dat Quizlet nooit zoveel inkomsten kan bijeenbrengen.


    The soul needs autumn.

    ik snap dat dit soort topics uit een goed hart komen en ik waardeer dat wel hoor, maar iedere keer als ik lees over een nieuwe poging om jonge users te trekken rol ik ongeveer om in mijn graf

    de demografie van quizlet is te oud, het concept niet meer vernieuwend en de huidige dertienjarigen die lekker willen fangirlen over hun favoriete artiesten trekken naar twitter of fanfic websites met een breder publiek om daar in krakkemikkig engels fics te posten. en dat is prima. want dat is gewoon hoe het gaat, hyves stierf op ten duur ook uit omdat mensen naar facebook trokken. de cirkel van het internetleven.

    misschien ben ik gewoon een pessimist hoor maar ik zie Q al zeven jaar vrij gelijkmatig aftakelen en na een tijdje accepteer je het maar gewoon of zo, q had haar gouden eeuw en die is voorbij. sip. tja.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Catmint schreef:
    (...)

    Ik denk dat je dan juist een hoop problemen gaat krijgen. Dan kunnen de oude users ook terug op de site en krijg je een groep verontwaardigde users die een hoop heisa gaan maken. Ik zou ook niet vrolijk worden als de site ineens uit de lucht wordt gehaald om vervolgens een maand later opnieuw te verschijnen, helemaal leeg. Je moet gewoon als nieuwe user je eigen plekje zien te vinden. Het werkt net zoals het echte leven, alleen kan je je hier een beetje anders voordoen. Ik zeg niet dat wij alle nieuwe users keihard af moeten kraken, maar het is niet volledig aan ons om hen welkom te heten overal. Ik heb al eens voorgesteld om een soort van Guide-systeem op te stellen, maar dat werd als onmogelijk en onhandig bestempeld. We mogen de nieuwe users best bij dingen betrekken, dat moet echt beter vind ik, maar ze moeten zelf hun plekje vinden op de site. Sommige vinden deze op het forum, andere bij de stories en quizzen en andere gebruiken liever de gb/pb om communicatief te zijn.

    Ik heb het hele topic eigenlijk niet echt gevolgd, maar is er al voorgesteld om een soort 'buddy programme' te starten? Dat nieuwe users zich aan melden en bestaande users zich aanbieden om de nieuwelingen te helpen? (Je hoeft er niet eens minimaal 3 jaar lid van te zijn ofzo) Dit kan ook helpen om het intimiderende gevoel van 'iedereen kent elkaar al en ik ben alleen' tegen te gaan.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Glam schreef:
    (...)
    Ik heb het hele topic eigenlijk niet echt gevolgd, maar is er al voorgesteld om een soort 'buddy programme' te starten? Dat nieuwe users zich aan melden en bestaande users zich aanbieden om de nieuwelingen te helpen? (Je hoeft er niet eens minimaal 3 jaar lid van te zijn ofzo) Dit kan ook helpen om het intimiderende gevoel van 'iedereen kent elkaar al en ik ben alleen' tegen te gaan.


    Wanneer je je aanmeldt als nieuw lid, krijg je een automatisch bericht van een moderator die je op weg helpt. Zo hopen we dat Q niet heel eng is voor nieuwe users!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Poudlard schreef:
    (...)

    Wanneer je je aanmeldt als nieuw lid, krijg je een automatisch bericht van een moderator die je op weg helpt. Zo hopen we dat Q niet heel eng is voor nieuwe users!


    Oh dat is super fijn!

    Ik denk trouwens dat een echt buddy-systeem misschien niet zo heel goed gaat werken. Ik spreek nu vooral voor mezelf, maar ik ontdekt een site liever rustig zelf in plaats van meteen sociaal contact te leggen.
    En als buddy heb je misschien niet altijd evenveel tijd of dergelijke. Ik denk dat zoals het nu is, eigenlijk top is. (:


    The soul needs autumn.

    Ik ga nog eens nadenken over suggesties, maar ik vind dat er al een paar goede voorstellen zijn gedaan.

    Waar ik me eigenlijk wel wat aan erger is het feit dat er nog steeds niks gedaan is aan de gastenboek berichten. Je kunt nog steeds geen "preview" van je bericht zien, je kunt als je een bericht geplaatst hebt het ook niet meer aanpassen of verwijderen (terwijl dit vroeger wél kon). Allemaal ontzettend onhandig, vooral als en foto het opeens niet meer doet of je hebt een foutje gemaakt. Dat vind ik op het moment wel minder.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Even een reactie op mensen die mij hadden gequote: het idee om iedereen van Q af te gooien was maar een grapje! Zou wat zijn, ik zou toch flink balen als ik dan plots al mijn superslechte Twilight fanfics kwijt was :'D Maar ik denk wel dat de sfeer en de website zelf het probleem zijn. De sfeer is regelmatig niet zo gezellig, de website is niet zo vernieuwd, nou ja, dat was het Q-tijdperk dan wel. Ook al klinkt dat ook weer superdramatisch, ik denk wel dat Wiarda een punt heeft met dat Q aan het aftakelen is en daar weinig aan te doen is.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Tragically schreef:
    Ik ga nog eens nadenken over suggesties, maar ik vind dat er al een paar goede voorstellen zijn gedaan.

    Waar ik me eigenlijk wel wat aan erger is het feit dat er nog steeds niks gedaan is aan de gastenboek berichten. Je kunt nog steeds geen "preview" van je bericht zien, je kunt als je een bericht geplaatst hebt het ook niet meer aanpassen of verwijderen (terwijl dit vroeger wél kon). Allemaal ontzettend onhandig, vooral als en foto het opeens niet meer doet of je hebt een foutje gemaakt. Dat vind ik op het moment wel minder.


    + previewfunctie bij stories!


    Every villain is a hero in his own mind.