• Ik heb er nog geen topic over gezien, dus hier is er eentje, want november komt er weer met rasse schreden aan. Minder dan een maand! :9~ Als de inhoud van dit topic iemand erg bekend voorkomt is dat omdat ik mijn eigen lay-out van het eerste topic van NaNo 2016 exact heb gekopieerd, haha, vergeef me.

    ---


    Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Of, voor mensen onder de achttien die niet voor de volle 50k willen gaan, bij de Young Writers Program afdeling van NaNo. Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site. (De uitzondering is het Young Writers Program, waar je wél zelf een doel kunt kiezen in november.)

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Brokeback Twilight
    Andraste | Veerlaa | Days long gone
    Eon | MayLynn | Wij slapen niet
    Ryuji | Nolanverse | ???
    Polar | Annataart | Soms ook niet (15k doel)
    OperaGhost | ? | SOTY inzending
    Slughorn | Lovepan | Kinderen van de Zon - SotY
    Manoeuvre | Vaitille | Hemelvuur
    Frodo | Philyra | *wenkbrauwwiebel*
    Bibliophile_ | Persephone's lullaby | All The Light You Cannot See
    SergeantBarnes | VibraniumAndBulletMarks | TBA
    Necessity - Contritus_Angelus - Rebel (20k doel)
    Centurio | Hedone (YWP) | De strijd voor het goede (15k doel)
    xTrueStoryx | ? | Val in het diepe
    Ohanaa | McAbbs | Damned If You Do
    Dauphine | ? | ?
    Tubbietoost | Irmiej | Een nieuw begin
    Wishmonger | Faelain | Ruins / Voorlopig titelloos
    Kiliphilia | Himies | Traan der Ware liefde
    Remiinds | Motiivated | ??
    Cunning | Cunning | ?
    Amethyst_ | Amethia (YWP) | nog niet besloten (15k doel)
    Wiarda | Wiarda | Jeuk
    LaLoba | Amber_2404 (YWP) | Het Instituut
    Cami | xSofie | Kus me voor je gaat.
    Spotgaai | Spotgaai | Het laatste plan
    Spideyman | FlTZHERBERT | Unmasked
    Jaimes | Jaimmmy | Nog te bepalen
    MacTavish | geen Nano account | De Bondgenoot (15k doel)
    2017 | Roosje_8 | ***
    Eledhel | Oppugno | title unknown (25k doel)
    AdoreDelano | Crushed | Hechtingen
    Corday | Peblesse | Als de hemel valt/+ nog een ander verhaal zonder titel
    DreamerN | DreamerN | The Supergirl next door (20k doel)
    Tulua - Tulua - Van alles en nog wat
    Catmint | SoulKey | Ultima Ratio (5k doel)


    Quizlet users die niet meedoen, maar wel cheerleaden
    Prongspotter
    JamesPotter
    Devitt


    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 3 nov 2017 - 16:15 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Haaaaaallppp.


    Ex astris, sciencia

    Begin nu stress te krijgen oeps


    --

    YESSS. Q krijgt er spontaan vlaggetjes van, wat het meest duidelijke teken is dat november is begonnen en daarmee ook NANO. Succes allemaal, woord ze! *O**O**O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    SUCCES MIJN NEDERLANDSE NEDERLANDERS!

    Ik ga nu slapen, morgen gaat voor mij de race van start. Whooh.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Succes lieve nano'ers! We gaan er een top-editie van maken en hopelijk allemaal die 50K binnen slepen ^^ schrijf ze, allemaal!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Oké, ik was eigenlijk van plan om in het Engels te schrijven. Maar toen kwam middernacht en begon ik in het Nederlands. Dus dan zal het Nederlands worden. Nu nog een goede vertaling vinden voor 'pointy' als bijnaam. 'puntje' klinkt zo vreemd.

    Oké. Doel voor vandaag gehaald, dus zal ik maar eens gaan slapen. Met als laatste zin: “Trouwens,” zegt Brandon, nadat Morgan dat een paar minuten heeft laten bezinken, “als dat je niet heeft kunnen overtuigen: als je nu terug komt met gekneusde knoken of een blauw oog hebben we niet eens ijs in huis. Wacht tot we je wat kunnen oplappen.”

    [ bericht aangepast op 1 nov 2017 - 1:30 ]


    Ex astris, sciencia

    Mijn plot draait best wel centraal rond het feit dat er iemand dood is, en net tijdens het schrijven besefte ik pas dat, nou ja, er meestal een reden is als iemand dood gaat. Ik heb een dode zonder doodsoorzaak. De eerste plotholes komen aan het licht. (bat)

    Maar ik heb mijn eerste dag binnen! Ik zit na anderhalf uur schrijven op 1763, en dit waren mijn openingszinnen: Begraafplaatsen zijn een eeuwige rustplek voor de doden. Voor de onsterfelijken zijn ze vooral stressvol.

    Laat me die van jullie zien als jullie beginnen morgen (of vannacht zijn begonnen!). Alvast voorspoedige typtijd, mensen. *O*

    [ bericht aangepast op 1 nov 2017 - 1:31 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb nu mijn eerste zin voor heel NaNo geschreven:

    ’Je had het beloofd.’


    all because i liked a girl

    Mijn eerste zin is: Het was echt de laatste vakantiedag.
    Urgh ik had een hele planning voor vandaag, maar lig nu al keiver achter.. =')


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Square schreef:
    Mijn plot draait best wel centraal rond het feit dat er iemand dood is, en net tijdens het schrijven besefte ik pas dat, nou ja, er meestal een reden is als iemand dood gaat. Ik heb een dode zonder doodsoorzaak. De eerste plotholes komen aan het licht. (bat)

    Maar ik heb mijn eerste dag binnen! Ik zit na anderhalf uur schrijven op 1763, en dit waren mijn openingszinnen: Begraafplaatsen zijn een eeuwige rustplek voor de doden. Voor de onsterfelijken zijn ze vooral stressvol.

    Laat me die van jullie zien als jullie beginnen morgen (of vannacht zijn begonnen!). Alvast voorspoedige typtijd, mensen. *O*


    Ik kwam gister ook achter zoiets soortgelijks. Ik heb een groep in een verlaten omgeving die ze niet kennen en ze moeten een geneesmiddel vinden zonder te weten wat het is en of het er is: Hoe ga ik dat oplossen? :')

    Ben net wakker, probeer me heeeel snel klaar te maken zodat ik kan typen voor dat ik naar stage vertrek en hopelijk kan ik einde van de dag op stage nog even verder tikken.


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    AAHH het is weer begonnen!
    Het is voor mij maar kijken of ik ook maar boven de 20k woorden kom dit jaar in verband met stage... Tenzij ik natuurlijk stiekem op stage mijn woorden bij elkaar ga tikken... xD

    Mijn gebruikersnaam is op NaNo trouwens hetzelfde, hoe de novel gaat heten weet ik nog niet. (:


    Credendo Vides

    'Schaamte. Dat was alles wat Aiden kon voelen. Het was hem niet gelukt.'
    De eerste 800 woorden staan op papier!

    OW en ik heb Bedacht dat ik heel mijn verhaal ga omgooien. Waardoor ik na deze 800 woorden al vastloop omdat ik totaal geen plan meer heb. Ik ben gedoomd.

    [ bericht aangepast op 1 nov 2017 - 9:58 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Mijn laptop heeft het begeven dus ik denk niet dat ik heel ver ga komen met schrijven :'D


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik word vrolijk van dit topic haha (cat) voor mij begint Nano zodra ik mijn colleges heb doorgenomen en uit mijn nest ben

    Trouwens, ben ik de enige die gaat werken aan een verhaal dat al in ontwikkeling is?


    oi, suzy

    MacTavish schreef:
    Ik word vrolijk van dit topic haha (cat) voor mij begint Nano zodra ik mijn colleges heb doorgenomen en uit mijn nest ben

    Trouwens, ben ik de enige die gaat werken aan een verhaal dat al in ontwikkeling is?

    Nope. Ik ga verder met mijn verhaal van nano vorig jaar waar ik daarna niet meer aan gewerkt heb :'D

    Ik heb op papier toch al wat geschreven (want zonder toetsenbord wordt zo lastig he?) Dus ik ben officieel begonnen!
    Mijn eerste (twee) zin(nen):
    Hij had Irvin zo hard gesmeekt om het niet te doen, om al die onschuldige levens niet te riskeren, maar het was nutteloos gebleken. Het was ook een logische stap, maar wel een waardoor te veel onschuldige mannen zouden sterven.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.