• Het autisme topic




    Okay, dit topic is gebaseerd op het topic van LittleOwlet. Alleen is dat topic nogal dood en dus besloot ik een nieuw topic aan te maken vanwege mijn topic over MCDD.
    Praat hier gerust over alles wat met autisme te maken heeft! Je medicijnen, je problemen, whatever.

    Waarom staan er meer dingen achter de namen dan ASS?
    ASS gaat vaak in combinatie met andere beperkingen zoals ADD, ADHD, ODD, CD en noem maar op. Het kan dat je alleen ASS of een van de andere dingen hebt, maar dat betekend niet dat anderen dit niet kunnen hebben.



    Autisten
    Wolfmens // Cheyenne (MCDD en ADD)
    Iversen / /Nikki (ASS)
    Iratus // Mirthe (ASS)
    Stenenlikker // Belle (ASS, Asperger)
    Moggy // Erieka (ASS)
    Bbang // Lucca (ASS)
    Kvelertak // Michelle (ASS, PDD-NOS en ADD)
    Patholoog // Manon (ASS)
    Kroliki // Sterre (Asperger)
    FancyFairy20 // Rody (MCDD)
    Kuroshitsuji_me // (PDD-NOS en ADD)

    [ bericht aangepast op 27 nov 2017 - 19:38 ]

    Het interesseert me niet wat jullie er van vinden. Ik vergelijk mezelf met Harvey Spector van Suiits, een arrogante narcistische klootzak, maar wel met een gouden hart en hij krijgt het meeste voor elkaar. Ik weet overigens heel goed wat iedere diagnose betekent, dus ik zou als ik jullie was maar gewoon je mond houden want jullie kennen mij niet. Ik noem mezelf dan ook wel een genie, maar dat is puur omdat helaas veel mensen onder mij dommer zijn. Ik scheld ze ook niet uit, enkel in mijn hoofd. Ik respecteer alles en iedereen. Van mijn part geloven mensen in het vliegend spagettie monster. Het spijt me als ik mensen heb beledigt, maar tbh maakt me geen zak uit. Iedereen liegt zichzelf voor, maar als jullie de harde kille botte nare waarheid niet onder ogen willen zien is dat jullie probleem. Ik had al 100x dood kunnen zijn door mensen die niet rekening houden met mij, vandaar dat ik zo gepikeerd reageer. Jullie willen niet weten wat mij is overkomen in een paar jaar tijd. Dat zijn horror verhalen. Maar nu hou ik op met praten, gezien jullie toch je eigen mening willen houden en doordrammen met anderen. Dat laatste doe ik ook, maar ik weet gewoon zeker dat ik gelijk heb. Veel plezier nog met hier zeuren over jullie kleine mini probleempjes

    Maar mijn punt was: de omgevn


    Aan niets denken is ook denken.

    Hierbij mijn motto: F*ck society en de hele mensheid, behalve diegenen die ik aardig vind. De rest gaat van mijn part dood. Ja, dit is hoe een vrij gestoord meisje denkt. Dat is het nou eenmaal. Of je het nou leuk vind of niet. Flikker allemaal toch lekker een eind op


    Aan niets denken is ook denken.

    Sorry mijn motto is: Labels zijn overrated en onnodig.
    Het is gewoon een kwestie van jezelf analyseren en je leven aanpassen. Helaas kan je dit enkel doen als je een beetje slim bent


    Aan niets denken is ook denken.

    Nu kom ik ook even dit topic in vallen, na deze opmerkingen van Innsaei. Je zegt wel doodleuk dat je mensen niet beledigt en dat andere mensen miniproblemen hebben ten opzichte van die van jou, maar je maakt het voor jezelf alleen maar erger. Ik heb jouw reacties gemeld en ik hoop echt grondig dat de moderators er wat mee gaan doen, want je gaat nu echt veel en veel te ver. Zelf heb ik geen autisme, maar net als JudithSuzann hier op de vorige pagina heb ik nogal wat mensen in de familie (het is dezelfde familie lol) met autisme, waaronder een oudoom die helaas anderhalf jaar geleden is overleden, maar hij was de liefste, meest onschuldige man op de hele wereld. Wat jij hierboven zegt over mensen met een zekere vorm van autisme of een andere mentale aandoening, hoe mild ook, is gewoon een brug te ver. Labels kunnen heel handig zijn en ik heb er zelf geen, maar het lijkt mij prettig te weten wat er precies gaande is.
          Problemen van iemand kunnen groot zijn, ook al vind jij ze misschien maar klein en nietig, maar dat geeft jou het recht niet zo over andere mensen te spreken. Zo'n topic is prettig voor de mensen die dit ervaren, op deze manier kunnen ze het er met anderen over hebben en het helpt ze oprecht niet als jij er zo doorheen komt en iedereen even 'kut autisten' noemt. Ik snap dat het leven niet altijd helemaal leuk is, maar het helpt niemand om op deze manier over anderen te praten, zelfs niet als je jezelf al 'gestoord' noemt.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Laat ik eens even op de meldknop drukken, want volgens mij is het motto van Quizlet; Laat elkaar in je waarde.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Innsaei schreef:
    Het interesseert me niet wat jullie er van vinden. Ik vergelijk mezelf met Harvey Spector van Suiits, een arrogante narcistische klootzak, maar wel met een gouden hart en hij krijgt het meeste voor elkaar. Ik weet overigens heel goed wat iedere diagnose betekent, dus ik zou als ik jullie was maar gewoon je mond houden want jullie kennen mij niet. Ik noem mezelf dan ook wel een genie, maar dat is puur omdat helaas veel mensen onder mij dommer zijn. Ik scheld ze ook niet uit, enkel in mijn hoofd. Ik respecteer alles en iedereen. Van mijn part geloven mensen in het vliegend spagettie monster. Het spijt me als ik mensen heb beledigt, maar tbh maakt me geen zak uit. Iedereen liegt zichzelf voor, maar als jullie de harde kille botte nare waarheid niet onder ogen willen zien is dat jullie probleem. Ik had al 100x dood kunnen zijn door mensen die niet rekening houden met mij, vandaar dat ik zo gepikeerd reageer. Jullie willen niet weten wat mij is overkomen in een paar jaar tijd. Dat zijn horror verhalen. Maar nu hou ik op met praten, gezien jullie toch je eigen mening willen houden en doordrammen met anderen. Dat laatste doe ik ook, maar ik weet gewoon zeker dat ik gelijk heb. Veel plezier nog met hier zeuren over jullie kleine mini probleempjes

    Maar mijn punt was: de omgevn


    Als je leven zo kut is, waarom ben je er dan nog? Ja sorry hoor, als jij kutopmerkingen mag maken, mag ik dit ook. Spring dan lekker van een brug af, of beter, van een flat. Respectloos kutwezen. My god.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    @ Innsaei; Waar slaat dit op godverdomme? Miniprobleempjes? Een genie? Ga verdomme ergens anders Harvey Spectrum wezen, kind. Je kunt mij geen dingen in de schoenen schuiven. Ja, ik heb autisme. So the fucking what. Ik ben geen kutautist, maar een mens mét autisme. Die verdomde vraag waarvoor je die diagnose/label of whatsoever had, ga ik niet eens antwoorden, want Mr Harvey Spectrum wilt niet luisteren behalve naar zichzelf.
          En heel cool enzo dat 'het je niets interesseert', zou je zo adoreren met respect en naar je opkijken. Wat jammer dat het je wel interesseert, want anders zou je hier niet op blijven reageren. En ik geloof er niks van dat je echt álle diagnoses kent + de daadwerkelijke betekenis van autisme. Ik ga mijn 'mond' niet houden voor iemand die mensen lelijke dingen verwenst. Sidenote: Basically houden we onze mond ook, want dit is het internet. :W
          Iedereen liegt zichzelf voor? Mensen die geen rekening met je houden? For fucks sake. Wat doe je nu zelf dan? Je liegt jezelf ook voor, jij houdt ook geen rekening met ons. Als je onze affectie wilde of gewoon met iemand erover praten had je het alleen hoeven vragen in plaats van zo fucking dom te doen. Daarnaast weet jij niet wat wij allemaal hebben meegemaakt die jij bestempeld als 'mini probleempjes'. Ik zou je bijna mijn perfecte jeugd vertellen, gewoon om je te bewijzen dat je echt niet de enige bent, maar dat ben je niet waard. Zak er maar in.

    Normaal gesproken zou ik het niet zeggen, but seriously. Get the fuck off Quizlet.
    PS. Spaghetti schrijf je zo, genie. De rest van je bericht ga ik niet eens aan beginnen.

    [ bericht aangepast op 2 okt 2017 - 22:12 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lieve personen met autisme hier,
    Jullie verdienen niets van deze haat. Mijn vader en beste vriendin hebben asperger en het zijn twee van de liefste mensen die ik ken. Ik zie in hen hoe moeilijk het kan zijn om te leven in een maatschappij waar mensen jammer genoeg net zo hatelijk kunnen reageren als Innsaei. Jullie moeten je altijd maar aanpassen en dat kan niet makkelijk zijn. Jullie zijn lieve mensen met veel kwaliteiten, die niets verdienen van deze haat.
    Zelf weet ik hoe fijn het juist kan zijn om een label of diagnose te hebben, niet als excuus, maar om jezelf beter te leren kennen en om te weten hoe je met bepaalde gevoelen en situaties beter om kan gaan. En ja, het kan ook helpen anderen een beetje inzicht te krijgen in hoe ze fijner met jou kunnen omgaan, wat het leven voor iedereen fijner maakt.
    Het spijt me enorm dat iemand met zoveel haat in dit topic is gekomen wat een positieve plek had moeten zijn.


    Bowties were never Cooler

    SebastianVerlac schreef:
    Lieve personen met autisme hier,
    Jullie verdienen niets van deze haat. Mijn vader en beste vriendin hebben asperger en het zijn twee van de liefste mensen die ik ken. Ik zie in hen hoe moeilijk het kan zijn om te leven in een maatschappij waar mensen jammer genoeg net zo hatelijk kunnen reageren als Innsaei. Jullie moeten je altijd maar aanpassen en dat kan niet makkelijk zijn. Jullie zijn lieve mensen met veel kwaliteiten, die niets verdienen van deze haat.
    Zelf weet ik hoe fijn het juist kan zijn om een label of diagnose te hebben, niet als excuus, maar om jezelf beter te leren kennen en om te weten hoe je met bepaalde gevoelen en situaties beter om kan gaan. En ja, het kan ook helpen anderen een beetje inzicht te krijgen in hoe ze fijner met jou kunnen omgaan, wat het leven voor iedereen fijner maakt.
    Het spijt me enorm dat iemand met zoveel haat in dit topic is gekomen wat een positieve plek had moeten zijn.


    Wij laten ons er niet onder krijgen door dit soort hersenloze individuen. :Y)


    oi, suzy

    Innsaei schreef:
    Sorry mijn motto is: Labels zijn overrated en onnodig.
    Het is gewoon een kwestie van jezelf analyseren en je leven aanpassen. Helaas kan je dit enkel doen als je een beetje slim bent


    Dat is de meest kortzichtige opmerking die ik ooit gehoord heb. Als je niets dan negativiteit te melden hebt met betrekking tot autisme en dergelijke, dan reageer je toch niet? Niemand hier verplicht jou tot het plaatsen van negatief commentaar waar de meesten hier niet op zitten te wachten.

    [ bericht aangepast op 1 okt 2017 - 12:53 ]


    26 - 02 - '16

    Ik vind het zo jammer om berichten te lezen waarin autisten worden uitgescholden.
    Ik vind het juist mooi dat er een topics over autisme zijn ontstaan, zodat jullie mensen met autisme kunnen zien dat jullie niet de enigen zijn die anders in het leven staan.
    Jullie zijn stuk voor stuk prachtige mensen en jullie verdienen het niet om overladen te worden met hatelijke commentaren.

    Ik vroeg mij alsnog wel af hoe jullie tijd op het middelbaar is/was. Zitten/Zaten jullie op het "regulier" onderwijs? Hebben/Hadden jullie het gevoel dat jullie begrepen worden/werden op school?
    Het broertje van mijn vriend zit namelijk op een speciale middelbare school en hij heeft het daar echt naar zijn zin. Ik denk niet dat hij met zijn autisme in het regulier onderwijs op dezelfde manier begrepen zou worden.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Gaz schreef:
    Ik vroeg mij alsnog wel af hoe jullie tijd op het middelbaar is/was. Zitten/Zaten jullie op het "regulier" onderwijs? Hebben/Hadden jullie het gevoel dat jullie begrepen worden/werden op school?
    Het broertje van mijn vriend zit namelijk op een speciale middelbare school en hij heeft het daar echt naar zijn zin. Ik denk niet dat hij met zijn autisme in het regulier onderwijs op dezelfde manier begrepen zou worden.

    Dat ligt eraan vanaf wanneer je je diagnose hebt gekregen, wat voor je hebt, en in hoe erge graad je het hebt. Dat verschilt namelijk echt van heel veel mensen. Ikzelf had mijn diagnose pas zo'n 2 jaar geleden gekregen.

    [ bericht aangepast op 1 okt 2017 - 13:11 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    @Innsaei

    Lieve schat, ik was eigenlijk niet van plan om hier op te gaan reageren, maar ik doe het toch. Ik vind het heel vervelend voor je dat je je zo naar voelt, en ik hoop oprecht dat er betere tijden voor je zullen komen. Maar dat maakt niet dat jouw uitspraken direct oké zijn.
    Je verteld dat je alles en iedereen respecteert, maar jouw uitspraken laten toch echt iets anders zien. Het is vervelend dat je problemen hebt, maar anderen hebben ook problemen en diens problemen zijn echt niet minder erg dan jouw problemen. En al zouden ze wel minder erg zijn, dan nog moet er niet over geoordeeld worden. Je zegt je beter te voelen dan anderen, en waarschijnlijk ben je op vlakken ook heus wel beter dan anderen. Er is altijd iemand ergens het slechtst en ergens het beste in en ondertussen is er ook weer een grote middengroep. Maar dat jij denkt dat je beter bent dan anderen betekend nog niet dat je anderen moet gaan kleineren.
    Het is rot dat je niet altijd behandeld bent als dat je zou willen. Maar ik moet toch bekennen dat ik denk dat dit voor iedereen geldt. Er zijn veel meer mensen die slecht behandeld zijn door anderen en waar weinig tot geen rekening mee gehouden wordt. Maar betekend dit dat 100% van de mensheid slecht is? Nee. Er zitten goede personen tussen. En zo ook hier op Quizlet. En je hebt het recht niet om iedereen over één kam te scheren.
    Ik hoop dat het beter zal gaan met je. Maar ik hoop ondertussen ook dat je tot inzicht komt over hoe je bij andere mensen overkomt. Dat het niet alleen aan een ander ligt en dat jij zelf ook een grote rol hebt en met je gedrag uitlokt wat voor gedrag een ander naar jou toe vertoont.
    Sterkte.


    ----

    Verder dikke hugs aan iedereen in dit topic die het nodig heeft. Je hebt het wellicht moeilijk, maar het kan niet voor altijd blijven regenen. I believe in you. <3



    Smile. You're beautiful. <3

    Gaz schreef:
    Ik vind het zo jammer om berichten te lezen waarin autisten worden uitgescholden.
    Ik vind het juist mooi dat er een topics over autisme zijn ontstaan, zodat jullie mensen met autisme kunnen zien dat jullie niet de enigen zijn die anders in het leven staan.
    Jullie zijn stuk voor stuk prachtige mensen en jullie verdienen het niet om overladen te worden met hatelijke commentaren.

    Ik vroeg mij alsnog wel af hoe jullie tijd op het middelbaar is/was. Zitten/Zaten jullie op het "regulier" onderwijs? Hebben/Hadden jullie het gevoel dat jullie begrepen worden/werden op school?
    Het broertje van mijn vriend zit namelijk op een speciale middelbare school en hij heeft het daar echt naar zijn zin. Ik denk niet dat hij met zijn autisme in het regulier onderwijs op dezelfde manier begrepen zou worden.


    Ik heb pas in mei de diagnose gekregen. Ik heb dus altijd op het regulier gezeten, wat overigens qua cijfers prima ging, maar ik heb nooit vrienden gehad. Voelde me altijd anders, werd buiten gesloten en voelde me eenzaam. Het gekke was juist dat, toen ik het contact minder forceerde, alles ietsje beter ging. Gesprekken gingen vloeiender en mensen praatten ineens met me. Nu op de uni is dat nog altijd hetzelfde. Ik heb contacten, maar geen echte vrienden en dat doet erg veel pijn.
    Dat autisme bij vrouweb minder voorkomt, is denk ik debet aan het feit dat niemand op het idee kwam me te laten testen. Als we dat eerder hadden gedaan, dan was me heel wat leed bespaard op sociaal gebied. Niet dat ik dan naar speciaal onderwijs zou gaan (ik ben intelligent genoeg voor regulier), maar ik had in die tijd hupp hard nodig.

    [ bericht aangepast op 1 okt 2017 - 13:25 ]


    oi, suzy

    MacTavish schreef:
    (...)

    Ik heb pas in mei de diagnose gekregen. Ik heb dus altijd op het regulier gezeten, wat overigens qua cijfers prima ging, maar ik heb nooit vrienden gehad. Voelde me altijd anders, werd buiten gesloten en voelde me eenzaam. Het gekke was juist dat, toen ik het contact minder forceerde, alles ietsje beter ging. Gesprekken gingen vloeiender en mensen praatten ineens met me. Nu op de uni is dat nog altijd hetzelfde. Ik heb contacten, maar geen echte vrienden en dat doet erg veel pijn.

    Ik heb dan geen autisme, maar om nou te zeggen dat ik vrienden had op de hogeschool: nee. Contacten wel, maar dat is inderdaad anders. Dus ik snap je pijn. x


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."