Bay schreef:
Ik heb zo'n moeite met sociale situaties. Als ik een gesprek met iemand heb en het is druk in de ruimte, doordat bijvoorbeeld andere mensen ook met elkaar praten, kan ik mijn hoofd niet goed bij het gesprek houden. Het is alsof ik dan alle prikkels niet meer op kan vangen en de rest langs mij heen gaat. Ook krijg ik niet veel begrip van mensen als ik uitleg waarom sociale situaties zo moeilijk voor me zijn en gaan ze me overspoelen met vragen. Vaak ben ik daar niet op voorbereid en ga ik stotteren doordat ik simpelweg niet meer weet wat ik moet zeggen. Ook merk ik dat als ik overprikkeld raak, mijn systeem als het ware op energiezuinige modus gaat; geen oogcontact meer, allerlei manieren verzinnen om weg te kunnen, smoesjes verzinnen als "ik ga even naar de wc" of "ik voel me niet lekker" om te kunnen ontsnappen aan het leed dat "gezelligheid" heet.
Soms haat ik het echt om mij te zijn, waarom kan ik niet gewoon normaal zijn of zo ugh.
Heb ik ook. Meestal als ik met iemand weg gaat en die blijft dan door praat ofzo.
Ofzo ja allemaal door elkaar dan komen de prikkels op.
En dan wil ik er ook snel weg of maken dat ik uit de buurt van de mensen ben.
Ik wou ooit eens ongezien naar het station gaan voor naar huis.
Omdat ik toen echt ook last had van die prikkels. Was mijn toen aan het verstoppen
een beetje in winkels en afwachten. Maar helaas ik kwam buiten en ze hadden mij snel gevonden.
Of als ik weg ga met mensen dat ik ken naar een kerstmarkt ofzo
valt da nog redelijk mee. Maar zet mij niet bij drukte of bij drukke mensen of ruimtes
dan komt het echt niet goed.
I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,