Iversen schreef:
(...)
Thanks!! Je bent heel behulpzaam, hier heb ik zeker wat aan.
Hoe kom je aan deze informatie? Is dat je ervaring of is er een website of iets waar ik al deze 'juridische regels' kan nazoeken?
Iemand wees mij er ooit op dat je bij lettertypes ook moet controleren, dus toen ging het mij opvallen dat dat bij Dafont bijvoorbeeld erbij staat en dat als je verder zoekt je vaak meer informatie kan vinden over het lettertype. Ook de herkomst en zo. Van bijvoorbeeld Pixabay heb ik gezocht wat de makers zelf over hun garantie dat het rechtenvrije afbeeldingen zijn zeiden. En dat je de Google zoekfunctie niet volledig kan vertrouwen, was vooral te merken aan het feit dat ik altijd naar de bron ga van de afbeelding en toen erachter kwam dat er op de site zelf dan soms iets anders staat.
Afbeeldingen met copyright zijn beschermd door de copyright wetgeving. Die kan je opzoeken, hoewel dat wel echt een vrij ingewikkelde en lange wetgeving is, dus mocht je het door willen lezen, ga er vanuit dat je even bezig bent, haha. Zelf heb ik die doorgespit om te kijken hoe het bijvoorbeeld zit met het maken van parodieën.
At the end we're all cursed