Ik begrijp wel waar je vandaan komt, maar ik deel je mening niet helemaal.
Zelf heb ik niet per se het idee dat mensen doen alsof ze perfect zijn. Misschien omdat er per persoon niet genoeg vanaf hangt om te doen alsof ze iemand anders zijn dan ze daadwerkelijk zijn (het is niet meteen super direct gerelateerd aan je echte profiel, zoals Facebook dat bijvoorbeeld is). Misschien omdat op een schrijverssite mensen sneller zichzelf zijn. Maar ik heb niet het idee dat er per se gefaket wordt zoals je het beschrijft. Natuurlijk gebeurt dat altijd wel in zekere mate, omdat het gewoon een digitale wereld is. Maar als ik het vergelijk met bijvoorbeeld Instagram, Facebook, Snapchat, vind ik het echt meevallen. Mensen hebben het hier over hun liefdesperikelen, verdriet, uitstelgedrag - niet iets wat bij perfect zijn hoort. Bovendien hebben mensen denk ik ook niet per se de behoefte om in die zin hier zichzelf te zijn - maar dit bedoel ik dus niet slecht. Jezelf zijn betekent dus ook continu stressed out, verdrietig, burn-out, depressief, of wat dan ook te zijn. En ik begrijp best dat mensen de behoefte hebben om hier níét zich zo te gedragen, maar dit zien als een positieve uitlaatklep.
Zelf ben ik misschien wat 'drukker' op het internet, maar dat komt ook gewoon omdat dit het internet is. Ik beschouw dit als een ruimte waar ik me zo kan gedragen.
Over die slechte spelling, weinig ervaring - als je het me een paar maanden geleden had gevraagd, was ik het met je eens geweest. Toen heb ik echt wat situaties gezien waarvan ik dacht '
jongens, moet dit nou?', maar onderhand ben ik het hier ook niet meer mee eens. Quizlet heeft nu een stuk minder activiteit en de mensen die ik wel tegenkom die gewoon overduidelijk wat jonger zijn, anders schrijven en weet ik veel wat doen - daar zie ik nauwelijks meer onaardige intenties tegen. Het is grappig dat je dit zegt, want hier dacht ik laatst nog aan. Ik zag iemand die iets meer typfouten maakte en er werd niks over gezegd, terwijl die persoon vroeger echt afgebrand zou zijn.
Wat ik wil zeggen, is dat ik een stuk minder vijandigheid op de site zie dan vroeger. Veel minder ruzies en achterbakse dingetjes. Natuurlijk wel wat, maar het is gewoon een adolescentensite; wrijvingen zullen er sowieso wel zijn. Schijnheilig vind ik ook meteen een super negatief woord voor iets waar ik niet meteen hetzelfde over voel.
Kortom: ik heb niet het idee dat er veel genept wordt onderling, er super veel vervelend gedrag is. En natuurlijk hoop ik dat ik dit ook niet heb uitgestraald.
Dus, is dit wat wij normaal noemen? Nee, maar ik noem het ook niet het definitieve. Is dit waar Quizlet voor bedoeld is? Natuurlijk niet. Ik vind het jammer dat jij dit wel zo ervaart.
Misschien ben ik ook wel de enige die het zo ziet hoor, maar dan vind ik het goed/dapper dat je dit topic hebt geplaatst, zodat we het erover kunnen hebben.
Voor hetzelfde geld zie ik het allemaal door een te rooskleurige bril.