Een ding begrijp ik niet zo goed. Er worden hier nu veel reacties geplaatst over dat de antwoorden op dit topic precies zo vervelend zijn als de topicmaakster bedoelde, maar ik vraag af waar dan?
Mijn mening wordt redelijk ge-quote in deze comments, maar in mijn reacties heb ik continu gezegd dat ik het vervelend vind, jammer vind, dat ik hoop dat het verbeterd - het enige wat extreem is aan mijn reacties, is dat ik het oneens ben. En verder zie ik dat eigenlijk in dit hele topic, mensen die het rustig genoeg met elkaar eens of oneens zijn.
Het gaat over agressiviteit en aanvallendheid, maar ik zie echt bijna niemand die echt een vervelende reactie geeft of zegt 'nee, jij Ailise hebt het fout, hou op'. Misschien de reactie van Voldymort nog net, maar één reactie om alle 'kan iedereen even normaal doen' reacties te verklaren vind ik een beetje veel. Het enige in dit topic waar ik over dacht dat vervelend was is:
Ik begrijp dat sommigen het nog niet zien. Het viel mij pas op toen ik mod werd, omdat het daar nog erger is.
Omdat ik daar persoonlijk door voelde dat mijn mening niet geaccepteerd werd. Alsof ik het niet gewoon oneens kon zijn - nee, dat
ik het probleem niet
zag.
Waar ik overigens ook gewoon rustig op heb gereageerd. Dit is absoluut geen aanval naar Ailise. Verwoording op het internet is gewoon een ding en mensen reageren heftig op elkaar, het gebeurt.
Maar goed. Mensen mogen het met elkaar oneens zijn.
Verder, tja. Ik vind het allemaal een beetje raar. Dit topic eindigt met twee open vragen '
Is dit wat wij normaal noemen? Is dit waar Quizlet voor bedoeld is?', maar er wordt toch
niet gevraagd om onze mening.
Nou ja, dit is een praatforum en op het moment dat er iets geplaatst wordt, gaan er mensen over praten. Dat is onvermijdelijk. Het is niet alsof ik dan meteen een uitgedachte mening van Ailise verwacht. Dat hoeft niet. Maar om te zeggen; 'ik hoef geen reacties', nou dan vraag ik me af waar dit naartoe zou leiden. Aangezien dit een praatforum is, iedereen strooit hier zijn meningen tegen wil en dank rond (haha, hello
).
Natuurlijk heeft iedereen het volste recht om iets te zeggen en het niet te verduidelijken, daar sta ik helemaal achter. Dit forum is ook gewoon een echokamer. En ik zou het helemaal prima vinden als iemand een topic opent en zegt 'jullie zijn allemaal bitches vanwege dit en dit' en daarna nooit meer reageert. Maarrr, op het moment dat er dit gebeurt:
Ads schreef:
Is dit nu enorme shade naar de crew toe of lees ik het helemaal verkeerd?
Ailise schreef:
(...)
Meer dan alleen shade.
Dan begrijp ik het ook niet meer. Want aan de ene kant is dit topic er alleen om gevoelens te uiten - niet voor reacties, maar aan de andere kant wordt er steeds vagelijk verduidelijkt dat er
iets is, waar niet over gesproken
hoeft te worden, maar wordt er wel steeds nadruk gelegd op dat er
iets is.
Om het even wat concreter te trekken: there are some mixed signals here.
Nogmaals, dit is absoluut geen aanval op wie dan ook. Niet op Ailise, niet op de mensen die het met me eens of oneens zijn. Het is echt niet bedoeld om mensen te porren en te zeggen dat ze het verkeerd hebben - zoals ik al zei: ik ervaar Quizlet anders. Ik ken dan ook heel weinig mensen en zit niet in vriendengroepen, dus misschien komt het daardoor. Ik respecteer iedereen die het anders ervaart en ik hoop dat het probleem op te lossen valt zodat
iedereen het gevoel heeft dat dit zijn/haar echokamer is.
Maar ik lees dit topic door en ik ben nogal verbaasd door de reactie die het teweegbrengt.
Dit is ook meer een observatie dan een duidelijke mening - in die zin is het dus ook hetzelfde.
[ bericht aangepast op 25 mei 2017 - 19:17 ]
Tijd voor koffie.