Kan iedereen elkaar hier even respecteren? Leuk dat ieder mens een andere opinie heeft, maar vrijheid van meningsuiting (of het op een site is of niet) hoeft niet te betekenen dat je het onbeleefd neer kan zetten. Sommige dingen zijn namelijk best lomp geschreven. Zoals dat de topicmaakster blijkbaar "niet openstaat voor discussie" of dat het topic "wel erg aanvallend" is. Persoonlijk denk ik niet dat ze het zo bedoeld heeft en dat dit al een tijdje op haar hart drukt, waardoor het niet enkel over deze tijd gaat. Het is gewoon iets wat van haar hart af moet, wat ze zelf al eens vermeldt heeft. So, calm your horses and please, read. Hoogstwaarschijnlijk heeft ze (veel) ervaring met personen die haar de negatieve kant van deze site hebben laten zien. Dat is, opnieuw, weer anders voor personen. Kijk niemand daarop aan.
Daarbij, omdat mensen last hebben van iemand anders problemen (want dat zijn ze eigenlijk, ze wilt haar ongemakkelijkheden kwijt) moet je dat maar inhouden? Een topic erover maken, is verboden, want o—wee, o—wee dat iemand anders zoiets niet aan kan of daar last van heeft. Oké, ik kan er nog inkomen wanneer je zo respectloos bezig bent, maar dit? Dit valt mee. Ze heeft geen namen genoemd en heeft geen scheldwoorden neergezet. Het is net als sommige nieuwsonderwerpen (beetje drastisch misschien, maar dit is op 't moment even de enige vergelijking die ik kan bedenken): het is er, je ziet het en ervaart het, alleen mag niemand het erover hebben. Het is een verboden onderwerp. Zo komt 't over.
Over het gegeven dat Ailise vind dat het bij de mods (of crew, om het even algemeen te plaatsen) erger is, daar kan ik me wel in vinden. Alleen dat is iets wat ik zelf heb ervaren, dus ik begrijp (überhaupt al wel) dat mensen een andere mening hier kunnen hebben. Misschien vallen ze er ook net buiten, als in: er zullen personen zijn die er niets van merken, omdat ze 1) er simpelweg niet op (willen) letten of niet vaak meer op Quizlet te vinden zijn en 2) omdat ze binnen een groep vallen waar ze begrepen worden. Dat zijn enkele voorbeelden. Als ik even over mezelf praat, heb ik het dus werkelijk anders ervaren. Toen ik bemiddelaar was, had ik niet het idee dat ik begrepen werd (of dat ze daar moeite voor deden, maar dat is weer een ander verhaal) dus dan krijg je al snel het gevoel dat je erbuiten valt.
Als ze zegt dat ze haar gevoelens wilt uiten, zegt ze niet: jullie doen maar wat ik wil, punt uit. Ze zegt: ik wil het erover hebben, ik wil erover praten. Dat hoeft geen punt maken te zijn, misschien bedoeld ze wel dat ze andere mensen hun ervaringen wilt weten. Met een negatief onderwerp hoeven er nog geen negatieve reacties te zijn. (En voordat er een wijsneus aankomt met: iedereen denkt daar anders over. Nee, hé hé, ik bedoel dat er geen uitspraken in iemand mond gelegd hoeven te worden. Als er iets niet begrepen wordt of als er een misvatting is, vraag er dan gewoon naar i.p.v. te zeggen "je doet dit en dat". Scheelt al een boel gewijs naar elkaar.) Ik heb trouwens nergens gezien dat ze zegt dat mensen met een andere mening het fout hebben? Waar halen jullie dit vandaan?
Verder heb ik best wat reacties gezien met "richt je op het positieve in plaats van negativiteit blablabla". Ja, daar zit inderdaad een gedeelte van de waarheid in. In sommige gevallen is het inderdaad beter om je positief bezig te houden. Echter, stel je eens voor dat er iets is dat zo op je drukt dat je het er wel met iemand over moét hebben. Praat je er dan niet over? Zeg je er dan niet wat van? Als je het immers opkropt, wordt het al snel erger en dat wil niemand hebben. Dus, mijn mening is dan ook dat zulke reacties niet werken in zo'n topic, want misschien voelt ze zich hierdoor wel niet serieus genomen.
Maar goed, dit is dus wat ik ervan denk. Het is mijn mening en zeg dus niet dat het de waarheid is. In elk geval, Ailise, als je erover wilt praten, mag je me altijd een berichtje sturen.
Quiet the mind, and the soul will speak.