Mijn God. Om maar even per user te reageren, anders ben ik nog eeuwen bezig met uitleggen.
@ Mona: Ehh, heb ik ergens gezegd dat ik jou reactie in het specifiek lomp vindt? Nee.
Over dat hele "niet openstaan"-gedoe, dat heb ik nergens gelezen. Ze wilt het van haar hart af dus het lijkt me dat ze gewoon ervaringen wilt delen. Nogmaals, ik DENK dit, ik zeg niet dat het zo is.
Mooi dat jij (en anderen) een andere mening hebben, prima, ook verder niets op aan te merken. Schijnheilig is misschien niet een heel leuk woord ervoor, maar er wordt volgens mij ook niet gezien dat er woorden in haar mond gelegd worden.
En even voor Dumblydore: Dit had ik daarna geschreven, verklaart al een hoop toch? "(En voordat er een wijsneus aankomt met: iedereen denkt daar anders over. Nee, hé hé, ik bedoel dat er geen uitspraken in iemand mond gelegd hoeven te worden. Als er iets niet begrepen wordt of als er een misvatting is, vraag er dan gewoon naar i.p.v. te zeggen "je doet dit en dat". Scheelt al een boel gewijs naar elkaar.) Ik heb trouwens nergens gezien dat ze zegt dat mensen met een andere mening het fout hebben? Waar halen jullie dit vandaan?"
Voor de zekerheid maar even een verduidelijk: JA, je mag reageren, als het maar respectvol is. JA, het mag dus ook negatief zijn. Je doet je best maar. NEE, dit betekent niet dat iemand dit verbiedt, het betekent dat er mensen zijn die het fijn vinden gevoelens voor een ander te beslissen (en díe reacties, dames en heren, kunnen we beter missen).
Maar goed, de volgende keer dat jou wat dwarszit, moet je dat vooral niet op Quizlet plaatsen. We zijn namelijk geen therapeuten, dokters of wat dan nog niet meer. Dat doe je maar lekker tegen je vrienden. (Dat is wat je zegt, toch?)
Even naar alle mensen toe die het leuk vinden voor mij te willen spreken: lees mijn post nog eens over. Misschien begrijp je mijn woorden dan iets beter. Of weet je, vraag gewoon aan mij wat ik ermee bedoel. Tenzij je graag van ruzies houdt, stop dan maar niet.
Ik blijf wel veel dingen herhalen.
Ja, ze heeft wat dingen ongelukkig geschreven, maar in vergelijking tot andere topics en reacties valt dit nog mee.
Ailise, als je er echt mee zit, moet je er misschien over nadenken het met de crew het erover hebben? Ik denk dat de bemiddelaars je vast willen helpen.
Quiet the mind, and the soul will speak.