• Ik heb al twee jaar een vriend, en we hebben een lastige tijd gehad omdat hij 2x kanker heeft gehad, maar ook omdat zijn moeder ontzettend onaardig is.
    In de eerste instantie deed ze normaal, praatte mer me, vroeg naar mijn leven noem maar op.
    Maar het laatste halfjaar is zo van een schoonmoeder veranderd in een schoonmonster. Tegen mij zegt ze niks goeds meer alleen dat ik er niet uitzie en een aantal prive dingen. Maar tegen mujn vriend is ze nog veel erger! Ze wordt altijd boos als hij niet eens iets doet, geeft hem van alles de schuld en moet alles in huis doen terwijl zij oo de bank zit, zijn oudere broer hoefr nooit een vinger uit te steken en zijn jongere broertje heeft een mentale stoornis. Hert wordt ook steeds erger met haar. Mijn vriend moet voor zijn broerrje zorgen en echt vanalles doen terwijl zij de hele dag op de bank zit en haar man als hij thuis is ook. (haar man laat mij overigens ook werken vaak moer ik drinken voor hem halen of de afstandbediening vam de tv zoeken) ik heb er wel eens met haar over proberen te praten maar dan wordt ze alleen maar boos, dus wil ik haar gewoon even een whatsappje sturen met alle dingen.
    Ik weet dat mijn vriend vaak huilend naar bed gaat vanwege dit soort dingen, ook kan hij niet bij mij terecht, ik woon bij mijn ouders en die vinden een paar keer per week wel weer genoeg.

    Maar nu is de vraag... Ik ben ontzetrend boos, maar hoe kan ik nou toch netjes iets sturen terwijl ik laat merken dat ik boos ben. En hoe kan ik zorgen dat het ook echt iets veranderd? (een dreigement gaat een beetje ver... Maar er moer iets aan gedaan worden.)

    Misschien een lastig verhaal met veel typfouten (ik typ dit via mn mobiel). Maar ik heb jullie hulp echt nodig!
    Thanks


    Can you even find the one who dies his red heart to black?

    Er valt trouwens niet met haar te praten wanr ze denkt dat zij altijd gelijk heeft.
    Mijn vriend wil ook niet samen praten want sat krijgr hij alleen maar problemen


    Can you even find the one who dies his red heart to black?

    Oke ik heb geen advies over hoe je dit het best zou kunnen brengen en weet eigenlijk vrij weinig van de situatie af om dit te kunnen zeggen (vooral omdat het bij beide is al lijkt mij een afstandsbediening of wat drinken halen niet echt een punt :')). Maar ik wou even kwijt dat wat er met de moeder aan de hand is me vrij bekend voor komt. Mijn tante begon ook heel kattig en afstandelijk te doen. Ze werd heel snel boos en kon/deed eigenlijk niets meer zelf. Nu was zij aan het dementeren en ik weet niet of dat het geval kan geven, verder kan ik alleen zeggen dat ik hoop dat je er uit gaat komen (K)


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Caligosus schreef:
    Oke ik heb geen advies over hoe je dit het best zou kunnen brengen en weet eigenlijk vrij weinig van de situatie af om dit te kunnen zeggen (vooral omdat het bij beide is al lijkt mij een afstandsbediening of wat drinken halen niet echt een punt :')). Maar ik wou even kwijt dat wat er met de moeder aan de hand is me vrij bekend voor komt. Mijn tante begon ook heel kattig en afstandelijk te doen. Ze werd heel snel boos en kon/deed eigenlijk niets meer zelf. Nu was zij aan het dementeren en ik weet niet of dat het geval kan geven, verder kan ik alleen zeggen dat ik hoop dat je er uit gaat komen (K)


    Mijn opa en overgrootoma ook ja


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik heb er mijn twijfels over dat een berichtje sturen naar haar het probleem zal oplossen. Dit soort mensen zijn dominant en onmogelijk en hebben niet de sterkte en integriteit om hun eigen fouten onder ogen te zien en ze omwille van een ander aan te passen. Ik ben al heel vaak boos geworden op dit type lui en het heeft nog nooit geholpen. Wat je ziet is dat ze kort even onder de indruk zijn en makker worden, maar kort daarna vallen ze al opnieuw terug in dezelfde fouten.
    Je gaat haar echt niet kunnen veranderen. Ik zeg niet dat je haar niet op haar donder mag geven en niet mag aangeven dat je het niet pikt. Als je dit voor jezelf nodig hebt om je zelfrespect te behouden, kun je het doen. Alleen zal het haar gedrag niet wijzigen. Het beste wat je kunt doen in deze situatie is haar loslaten/emotioneel afstand van haar nemen en je boven haar kleinigheid plaatsen en je er op die manier niet meer door laten opjutten. Denk gewoon dat ze triest is om dat nog maar waard te zijn. Succes! (:
    Verder, als je echt proberen wilt om tot haar door te dringen zou ik echt zo tactvol en vriendelijk mogelijk trachten te zijn, hoe boos je ook bent, want anders zal ze zich aangevallen voelen en zal je boodschap niet naar binnen komen. Je laat in dat geval beter het evenwicht naar de positieve kant doorkantelen. Dat is uiteraard niet leuk als je bloed kookt, maar er zo tactvol mogelijk over praten is de enige oplossing dan. Zorg dat ze zich veilig/niet aangevallen voelt.

    [ bericht aangepast op 3 juni 2017 - 10:11 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Hoe oud is je vriend? En is er misschien al een mogelijkheid voor hem om zelf het huis uit te gaan/ des noods begeleid te gaan wonen? Want dit is echt een onhoudbare situatie voor hem. (En je zegt schoonmoeder en haar man - betekent dat dat deze man niet zijn vader is?) Is er een mogelijkheid voor hem om bij zijn vader te gaan wonen dan? Ik denk dat jij er niet veel voor je vriend aan kan veranderen. Het is inderdaad zo dat deze mensen vaak niet willen luisteren. Wat je wel kan doen is je grenzen aangeven. Sorry, maar dit gaat mij te ver. Ruzies zullen er toch wel van komen, maar misschien moet je dan een keer de koppigste blijven en aan je eigen grens denken. Het is natuurlijk niet niets deze situatie, maar ik denk niet dat dit met een simpel bericht is op te lossen helaas. Misschien kan je ergens hulp inschakelen om te kijken of zij jullie kunnen helpen met deze situatie?


    It's never gonna happen, Guys.