Flyn Lucas Miller
• Voor de lijst •
The secrets were slowly killing him
Het was best aangenaam hier buiten, dat kon ik zeker niet ontkennen. Bovendien was het er nog relatief rustig, geen gillende meiden -al kwam ik die hier nu ook weer niet zo vaak tegen- geen luidruchtige jongens. Gewoon kalm. Ik inhaleerde nog een keer de rook van mijn sigaret toen ik zag dat Damon naar me toe kwam gewandeld. Echt vrienden waren we niet, dus ik was benieuwd wat hij te vertellen had. Misschien was er iets groots gebeurd waar ik nog niets vanaf wist. Eerlijk gezegd hoopte ik het. Voor een goede, sappige roddel mocht ik wel gestoord worden. '
Hey, heb jij soms een vuurtje?' vroeg Damon me.
'Soms wel ja', lachte ik maar meteen daarna gaf ik hem mijn aansteker omdat ik besefte dat mijn "grapje" eigenlijk niet zo grappig was.
'Al een idee voor de lijst, btw?
Ik dacht even na. Die lijst kon me gestolen worden maar toch waren er wel een aantal voordelen aan verbonden. Ik zuchtte even.
"Niet direct, al schat ik dat er een aantal mensen sowieso niet weg te kloppen zijn uit die lijst". Ik lachte even kort. Er waren een aantal meiden die er alles voor over zouden hebben om een hoge plek op die lijst te bemachtigen, ik was er zeker van dat ook vanavond er nog een aantal mensen gingen toeslaan.
Mijn gsm trilde, dus zo snel ik kon, keek ik even wie me een bericht had gestuurd. Het was Elizabeth.
Ik vind vanavond goed, waar spreken we af?
Ik draaide het scherm van mijn gsm wat naar Damon toe
"Misschien Elizabeth?". Ik typte snel even terug dat we wel naar een café konden gaan als ze daar zin in had en ze maar iets moest laten weten.
"Heb jij trouwens al een idee?", vroeg ik oprecht geïnteresseerd. Ik vond het altijd wel leuk om te horen wie er het bed had gedeeld met wie. Niet omdat ik mij wilde voorstellen wat er allemaal gebeurd was die nacht, echt serieus liever niet. Maar ik vond het interessant om te kijken hoe die twee personen nadien reageerden tegenover elkaar. Of ze elkaar negeerden, deden alsof er niets gebeurd was of juist niet van elkaar weg te slaan waren.
[ bericht aangepast op 17 jan 2017 - 19:00 ]
Ik wil vrij zijn zoals de wind