• Wel, ik heb dus een jongen ontmoet via een chatsite. (praatanoniem)
    Eerst ging ik op die site voor de lol, maar al snel trof ik hem.
    Ik gaf hem mijn twitter en msn en hij oogt normaal.
    Nu hebben we dus steeds gezellig gesprekken, en wil hij met me afspreken! Hij vroeg eerst bij mijn huis, maar dat heb ik natuurlijk afgewezen. Nu weet ik niet wat ik moet. Doen of niet doen? Op dit moment vraagt hij er niet naar. Maar wat als hij dat weer gaat doen? Wat moet ik zeggen? help!

    xxxx


    nothing is true, everything is permitted.

    Niet doen, absoluut niet doen.
    Heb je hem gezien via cam? Zo niet, dan moet je hem niet ontmoeten. Straks is het een éen of ander vies mannetje van 50, je weet maar nooit..
    Als je hem wél hebt gezien en je echt wilt afspreken, doe het dan op een drukbevolkte locatie [centrum, station oid] en neem iemand met je mee.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Hoe oud is die jongen?
    Via internet afspraken maken houdt altijd een zeker risico in, omdat je niet zeker weet dat die jongen wel is wie je denkt dat hij is.
    Heb je al eens via webcam met hem gesproken? Of foto's van hem gezien?
    Als je bijna 100 % zeker bent dat hij te vertrouwen is, zou ik misschien eens afspreken ergens waar veel mensen zijn...


    Sarah; Boefke is nen heten beer!

    Eerst een paar keer skypen, het ook met je ouders overleggen...
    En als het dan nog goed lijkt, zou ik toch bij jou thuis proberen af te spreken, wanneer je ouders ook thuis zijn of inderdaad op een plaats bij jou in de buurt waar veel mensen zijn^^
    Maar als je je er niet volledig goed bij zou voelen, zou ik het gewoon niet doen.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Aragog schreef:
    Niet doen, absoluut niet doen.
    Heb je hem gezien via cam? Zo niet, dan moet je hem niet ontmoeten. Straks is het een éen of ander vies mannetje van 50, je weet maar nooit..
    Als je hem wél hebt gezien en je echt wilt afspreken, doe het dan op een drukbevolkte locatie [centrum, station oid] en neem iemand met je mee.


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Zolang je niet via de webcam hebt gezien, zoals Aragog al zei, moet je hem sowieso niet ontmoeten. Zo wel, dan kan het misschien wel, maar stel je ouders op de hoogte. Die kunnen meegaan, of een vriendin van je met je mee laten gaan, ergens op een plek waar veel mensen zijn (bijv. winkels ofzo) zodat je niet alleen bent. Als je je ouders meeneemt en je hebt hem ontmoet en het lijkt een normale jongen, kan je hen altijd nog ergens op een terrasje zetten om wat met hem te praten, maar zorg in elk geval dat je voor dat afspreken niet alleen gaat.


    “Love is a contradiction.”

    Heb je hem al eens gezien via de webcam?
    Zo niet; eis dat je hem eerst wil zien via de cam. En als je dan nog gaat afspreken breng dan iemand op de hoogte, of laat iemand meekomen. Spreek af op een drukke plaats, zoals een marktplein en zorg dat er iemand bij je is of op een afstandje is.
    Zelfs als je meerdere keren afspreekt moet je dit aanhouden want hij kan de eerste afspraak heel normaal lijken en dan de tweede wat-dan-ook met je doen. Wees voorzichtig met wat je zegt en doet.

    Maar alles boven alles: zeg tegen je ouders waar je bent en met wie.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Histoire schreef:
    Eerst een paar keer skypen, het ook met je ouders overleggen...
    En als het dan nog goed lijkt, zou ik toch bij jou thuis proberen af te spreken, wanneer je ouders ook thuis zijn of inderdaad op een plaats bij jou in de buurt waar veel mensen zijn^^
    Maar als je je er niet volledig goed bij zou voelen, zou ik het gewoon niet doen.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Als ik het m'n ouders zou vertellen zouden ze flippen. :/ de bezorgheid..
    oh & hij is 14


    nothing is true, everything is permitted.

    zelfs via de webcam kan niet.. kan je vervalsen. als je wil afspreken zou ik gewoon op het station doen. een plaats die jij vanuit een hoekje ofzo kan zien. dus vraag een foto, hoe hij eruit ziet. spreek dan af en zeg bijv dat hij onder een informatie bord moet gaan staan. en dan kan jij van een afstandje of uit iets kijken of hij er wel staat of het hem ook wel is.

    woont hij ver?

    Eerst skypen. En als je wel met hem gaat afspreken neem een volwassene mee, en op een openbare plek waar iedereen je kan zien.


    Life is a beautiful struggle

    Mocht het echt zo zijn dat je hem wilt ontmoeten, spreek af op een centrale plek, zoals het station. Mocht het een enge vent zijn, zijn er zat mensen om je heen, dus zou hij niets durven doen. Op een centrale plek kan je zien met wie je hebt afgesproken en van tevoren beoordelen of je het vertrouwd of niet.

    En neem voor de allerzekerheid gewoon een vriendin mee, samen sta je sterker.
    *Je kan er misschien als dat lukt ook twee mee nemen, mocht je echt even alleen samen willen zijn, is je vriendin in ieder geval niet alleen.


    It's never gonna happen, Guys.

    zorg eerst dat je hem hebt gezien via webcam door skype of msn
    en als je toch wilt afspreken doe dat dan op een openbare plek
    ga iets drinken, ga wandelen in een park,...
    en zorg dat er een vriend in de buurt is voor het geval dat het toch zou kunnen mis lopen.