• Hey lieve users van Quizlet,

    Zoals jullie waarschijnlijk allemaal gemerkt hebben, werkte alles de afgelopen dagen niet naar behoren op Q. Teksten waren niet compleet, af en toe lag de site er volledig uit, automatische taken zoals het resetten van de top waren eenmalig niet uitgevoerd en zo waren er nog wel meer kleine of grote probleempjes. Ondertussen zou alles grotendeels opgelost moeten zijn en werken enkel de smileys nog niet naar behoren.



    Wat is hier de reden van?
    De afgelopen dagen is de overstap naar PHP (versie 7) ingang gezet. Dit is een scripttaal die nodig is om de site te laten functioneren zoals hij doet. De vorige versie waarmee gewerkt werd, werd niet meer ondersteund en was dus minder veilig. Bovendien zou de site nu zo'n 400% sneller moeten zijn. Deze overstap was een vrij grote en lastige, waardoor er veel dingen opeens niet meer werkten en hersteld moesten worden. Echter zou als alles weer naar behoren werkt het dus vooruitgang moeten betekenen voor de site.

    Wanneer gaan de smileys weer werken?
    Als het goed is gaat Rutger daar morgen mee aan de slag en de kans is dus groot dat de smileys morgen weer zullen werken.

    Ik heb nog problemen met bepaalde functies die niet optimaal werken, wat nu?
    Geef het vooral aan in dit topic. Voor zover bij ons bekend zou alles weer naar behoren moeten bewerken op de smileys na. Als dat niet het geval is, is het dus fijn als jullie dit even aan zouden kunnen geven, zodat ook daar naar gekeken kan worden.



    We hopen jullie hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, maar als jullie nog vragen hebben, stel die dan vooral!


    Liefs,
    Het moderator- en adminteam van Q

    [ bericht aangepast op 1 dec 2016 - 10:16 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Nikiforov schreef:
    Kanhet zijn dat je link niet klopt?
    Want bij Chrome kan je op linkadres kopiëren duwen, maar dat is niet de juiste, je moet op dan op 'Adres van afbeelding kopiëren' duwen, dan hoort hij wel te werken.
    Voor internet explorer/microsoft edge moet je op 'afbeelding bekijken' klikken en dan in de balk bovenaan de link kopiëren.
    Voor Firefox klik je op 'afbeeldingslocatie kopiëren' en dan heb je ook de juiste link ^^

    Probeer dit eens, want ik vermoed dat het hieraan ligt ^^

    Dat zo het wel kunnen zijn, ja. Maar het enige probleem is dat, toen ik het daarstraks op dezelfde manier probeerde, het wel lukte, maar plotseling, toen ik toch een andere afbeelding wilde nemen, lukte het niet meer.
    Maar goed, ik zal het straks eens proberen hoe jij het zegt. ^^


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Goldstein schreef:
    Edit: Ik heb dit voor je gedaan en nu werkt hij wel c;

    Oh, bedankt!


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Goldstein schreef:
    (...)

    Ik denk niet dat dit nog aan de werkzaamheden ligt. Heb je toevallig je geschiedenis, cookies etc. al gewist? En zie je reclame's? Is dit toevallig constant dezelfde reclame?


    Ik geloof van wel. Zal alles eens opschonen (: Dankje!


    It's never gonna happen, Guys.

    Update: Ondertussen werken de smileys ook weer naar behoren. Als het goed is zouden alle problemen nu verholpen moeten zijn.


    Happy Birthday my Potter!

    Is het normaal dat ze in zwarte blokken staan op de mobiele versie? Ik kan ze ook niet aanklikken.

    [ bericht aangepast op 2 dec 2016 - 11:54 ]

    DociIe schreef:
    Is het normaal dat ze in zwarte blokken staan op de mobiele versie? Ik kan ze ook niet aanklikken.


    Nee, dat is zeker niet normaal en ik merk dat ik het nu opeens zelf ook heb. Ik ga het doorgeven.

    Edit: Ook dit is nu opgelost c:

    [ bericht aangepast op 2 dec 2016 - 12:03 ]


    Happy Birthday my Potter!

    (cat) :Y)

    De smileys werken niet als ik er op klik (op mijn mobiel).


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Yonghwa schreef:
    (cat) :Y)

    De smileys werken niet als ik er op klik (op mijn mobiel).


    Ik ga het doorgeven.


    Happy Birthday my Potter!

    Bij mij werkt het nu.

    Ligt het aan mij, of doen de lijstjes nu weer vreemd? Ik dacht dat het inmiddels weer mogelijk was om foto's toe te voegen aan lijstjes. Ik weet namelijk vrij zeker dat ik dat een paar weken voor de werkzaamheden nog gedaan heb, maar nu doet dat het weer niet.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik kan ook nog steeds geen fotos toevoegen aan lijstjes :(

    - Smileys staan direct tegen de tekst aan, ook al staan er spaties.
    - Shoutbox heeft geen 100 berichten bij 'laatste 100 berichten'.

    Als je heb profiel aanpast staat er "is aangepast. Je Profiel" - in verkeerde volgorde dus (':


    It's never gonna happen, Guys.

    FIorian schreef:
    Als je heb profiel aanpast staat er "is aangepast. Je Profiel" - in verkeerde volgorde dus (':


    Of in Yoda-taal 😂


    26 - 02 - '16

    FIorian schreef:
    Als je heb profiel aanpast staat er "is aangepast. Je Profiel" - in verkeerde volgorde dus (':

    Op de mobiele versie is dat alleen toch?