Franciszka 'Frankie' Malia Rogers
Slytherin || Why did I have to get engaged again? || dress
Het was allemaal gewoon vermoeiend geweest in de vakantie. Het kerstdiner was een pure uitputtingsslag geweest. Regulus was niet de slechtste gast om aan uitgehuwelijkt te worden, maar het was niet het meest prettige proces, zeker omdat we elkaar nog maar weinig kende. Ik had wel een idee om hem beter te leren kennen, in elk geval op een vlak. Hopelijk zou dit ook wat van de spanningen wegnemen die toch tussen ons speelden. Ik pakte nu mijn laatste spullen uit en borg mijn koffer op. Ik was vrij verveeld, maar keek uit naar het feest. Het zou in elk geval mijn haar wat los kunnen gooien en mijn hoofd leeg kunnen maken. Ik opende mijn kast weer en keek voor een jurkje voor vanavond. Ik vond er uiteindelijk eentje:
Zwart, met veel doorschijnend kant. Bij het kopen had ik mijn moeder kunnen overtuigen dat het veel meer zou bedekken wat het eigenlijk deed. Het ondoorzichtige stuk bedekte echt alleen van halverwege mijn borsten tot precies onder mijn kont, meer was het niet. Toch leek het rokje en de mouwtjes meer te bedekken zo op de hanger, maar dat kwam omdat het dubbel hing. Die legde ik dus maar op het bed, met een stel hoge zwarte hakken eronder. Het was een 'prive' feestje, dus ik kon er zo hoerig uitzien als ik wilde, en ik nam het ervan. Ik keek nog even in de spiegel en liep toen maar naar de Common Room, om wat te drinken en nog wat met anderen te praten tot het diner. Ik liet me op een bank ploffen en keek even rond. Iets verderop zag ik Ada, die ik naar me toe wenkte, waarna ik twee koppen thee naar me toe liet komen. Ik wilde gewoon even rustig kletsen, de laatste dag goed afsluiten, voor de lessen zouden beginnen.
Primrose 'Pixie' Matilda York
Ravenclaw || I've got the boy wrapped around my little finger and it's fabulous || Severus
Ik had wat rondgehangen op mijn kamer, en was in de bieb wat gaan lezen, maar het was saaier dan gedacht. Er waren weinig mensen en de train kwam pas later op de dag aan, waardoor het tot die tijd erg lang stil bleef. Toch werd het uiteindelijk wat drukker en ik verdween rustig terug naar de Common Room. De trein was duidelijk aangekomen en iedereen die weg was gegaan kwam terug met koffers en verhalen over thuis. Ik toverde maar gewoon nog een kop thee voor mijzelf en eek op mijn telefoon. Er was een grote chaos, maar hetgeen wat me het meest opviel was Severus die zijn cool verloor, iets wat ik nog nooit echt had gezien. Ik vroeg hem dus al snel of ik hem moest helpen om wat stoom af te blazen. Zelf had ik echt wel zin in een opstootje en op een of andere manier had ik Severus zo ver gekregen dat hij als was in mijn handen was. Het verbaasde me dan ook weinig dat hij direct van plan was om hierheen te komen. Ik stopte mijn mobiel weer weg en dronk rustig mijn thee op, terwijl ik wachtte op de jongen die duidelijk een uitlaatklep nodig had. Net toen ik mijn mok leeg had, liep er een jongen de Common Room in zonder koffer of tas. Ook pakte hij zijn telefoon en bijna meteen erna kwam er bij mij een berichtje binnen. Ik hoefde eigenlijk geen andere bevestiging te hebben dat het Severus was die niet probeerde op te vallen. Ik stond op en liep op de jongen af met lange stappen. Ik had op het moment geen schoenen aan, waardoor ik nog een stuk kleiner was dan de laatste keer dat we elkaar hadden gezien. "Kom je mee naar boven?" Ik ging op mijn tenen staan, waardoor ik net een kus in het kuiltje van zijn nek kon drukken, maar hoger kwam ik zeker niet. Intussen liet ik een hand zacht van zijn biscep naar beneden glijden tot ik zijn hand kon vastnemen. Mijn kamer was gelukkig niet ver, maar dat betekende niet, dat ik hem in die korte tijd niet een beetje gek probeerde te maken. Nu droeg ik vandaag redelijk bedekkende kleding, skinny jeans en een shirt met half-lange mouwen, zelfs al waren die niet helemaal volledig van stof. Toch moest het wel lukken, gezien hoe makkelijk het eigenlijk wel niet was geweest op het feest.
[ bericht aangepast op 21 jan 2017 - 17:24 ]
Bowties were never Cooler