Frodo schreef:
(...)
Bedankt voor de tips, daar ben ik echt veel mee 😊 dus altijd ervoor zorgen dat één van de twee afbeeldingen apart staat of kleiner is.
Ik vind je cover btw suuper mooi! Dat lettertype past er perfect bij
Dankjewel (:
Ja! Maar ook dat ze niet op dezelfde lijn staan kan werken. Er bestaan bepaalde 'regels' die mensen onbewust hanteren wanneer ze een foto beoordelen om te weten of het wel of niet in balans is. Ik zal dit eens uitleggen aan de hand van mijn cover. Dat is ten eerste dat je 1 focus punt hebt (de jongen in het midden). Ten tweede dat er balans zit tussen de verschillende delen van de afbeelding. Omdat er dingen in de vlak onder 'het vest' gebeuren, moeten deze ook in de bovenkant vlak daarboven gebeuren (als je er een spiegel tussen zou zetten dus). Dat zorgt ervoor dat de 'drukte' in de afbeelding in balans staat en dus ziet het er prettiger/mooier uit.
Zo, bestaat er ook nog de regel van derden (die ik hierboven niet heb toegepast), is letterplaatsing cruciaal voor de focus/het balans en werken graphics met drie afbeeldingen of meer vaak beter dan met maar twee omdat je dan een 'driehoek' kan creëren die als focus werkt. Als je hier meer over zou willen weten mag je me een berichtje sturen (: