Wervelwind schreef:
@Olson - 8,5
Je titelkleur is mooi, maar ik zou toch opteren voor een iets uitdagender lettertype. Het gaat namelijk over de jacht: iets spannends, bloederig, wilds, ...
Ik vind het erg mooi hoe je de man in het hert hebt gezet, het geeft iets extra, sinister bijna zelf aan de cover. Je kan hem misschien enkel iets donkerder of minder doorzichtbaar maken, maar het stoort zeker niet.
Wat de witte strepen (vallende sterren?) zijn weet ik niet goed, maar ze geven wel iets leuks en extra aan je cover!
Het doel was om een minimalist cover te hebben, die tegelijk ook kan doorgaan voor eventueel een echte boekencover.

Ja, dat klopt wel, maar ik zie niet vaak echte boekcovers die een druk lettertype hebben. Daarnaast denk ik dat het niet erg mooi is als de lettertypes van titel en naam erg op elkaar lijken, maar niet helemaal hetzelfde zijn. Daarom heb ik ervoor gekozen om de titel in een compleet ander lettertype te zetten. Tja, dat is een overweging die je als schrijver maakt. Ieder z'n smaak natuurlijk.
De strepen vormen heel veel beelden van dezelfde sterrenhemel in één afbeelding geplaatst. Sterren bewegen zoals je weet ten opzichte van de aarde en dan krijg je dus een lijn.
Ik vind jouw cover heel erg simpel! Het is je zeker gelukt om een minimalistische cover te maken, haha. Zelf ben ik er niet zo'n fan van, maar de kleuren die je hebt gebruikt zijn heel goed gekozen; niet diepzwart en ook niet spierwit. Dat is veel fijner kijken. Je zou nog een auteursnaam op de cover kunnen zetten in een klein lettertype, ergens onderaan... Maar dat is jouw keus.
oi, suzy