• Geef de cover van degene boven je een cijfer (wat commentaar erbij is ook leuk!) en plaats vervolgens je eigen gemaakte cover!

    Ik begin wel ^^

    Ay mensen, ik kan dit spel niet in m'n eentje spelen :Y) Don't be shy

    Ik vind de afbeeldingen zelf mooi ingedeeld en goed matchen qua kleuren. Het lettertype is passend.
    De zwarte achtergrond is echter wel heel erg zwart en, ja, eigenlijk een beetje saai. Een heel simpel patroontje erachter zou misschien wel leuk zijn.

    Al met al een zeven.

    Hier is mijn cover. Het groot geschreven STIGGE hoort er natuurlijk niet bij, maar is tegen plagiaat.



    21072016

    Om een graphic te beoordelen heb ik een paar puntjes op een rij gezet:

    Drukte is de cover niet te druk; Je cover is niet te druk, hoewel het door de bovenste afbeelding (heel veel verschillende beelden van de nachtelijke hemel achter elkaar, toch?) en de schuine tekst toch wel wat die richting op gaat.
    Kleuren heeft de cover een goed kleurschema; Persoonlijk vind ik het nogal jammer dat je zulke kleuren hebt gebruikt. Ten eerste is een cover vaak leuker mét kleur, en ten tweede lijkt je cover ook weer niet helemaal zwart wit maar heeft het ook wat blauw/beige-achtigs.

    Lettertype; Is je lettertype leuk/passend; Ik vind je hoofdletter-stijl van de titel wel leuk, maar misschien is wat afstand tussen de letters beter. En de auteursnaam kan beter wat beter, als je het mij vraagt.

    Blending: Zijn de afbeeldingen goed samengevoegd, of ziet het eruit als twee afbeeldingen die over elkaar zijn "gedumpt"; In principe heb ik vooral het gevoel dat het het laatste is, maar ik zie dat je sowieso iets met de sterren-foto hebt gedaan (screen/lighten?).

    Plaatsing: Zitten alle afbeeldingen waar ze het beste passen? Naar mijn mening wel

    Totaalbeeld: Persoonlijk vind ik de cover wat leeg, en de afbeelding van de sterren maakt het onoverzichtelijk. De tekst kan naar mijn beeld beter recht en (dit is vooral een mening) ik houd meer van tekst zonder een witte streep erachter.

    Mijn cijfer is een 6,5



    Mijn graphic ^^

    [ bericht aangepast op 6 sep 2016 - 19:34 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ik vind het mooi, alleen is de jongen wat minder goed uitgeknipt en ik vind het lettertype wel mooi, maar het is zo'n 'net niet' zeg maar, ik geef het een acht


    obsessive rage

    Ik vind dat je de afbeeldingen erg mooi met elkaar geblend hebt. Het meisje en vooral de vlinder springen er erg mooi uit doordat de rest van de cover zo donker is. Hetgeen wat ik anders zou doen, is de plaatsing van de titel, die zou ik iets omlaag halen zodat hij niet over de kin van het meisje terecht komt en ik zou de gradient van zwart/wit in de letters iets minder sterk maken. Verder een hele mooie cover, ik zou 'm een 8 geven. ^^

    Is dit topic niet interessant of zo? :') Dit lijkt me juist leuk voor mensen die covers maken.

    @ Laura, ik vind de gif die je erin hebt verwerkt heel origineel en mooi eruit zien. Het is wel jammer dat de titel een beetje wegvalt, bovendien ben ik niet zo'n fan van een tweedeling (boven/onder, gescheiden door een titel). Een tagline bovenin was misschien leuk geweest om het bovenste gedeelte wat minder leeg te maken. Deze cover krijgt van mij een 7.

    Dus dit is even de mijne. Deze cover is bedoeld voor een publicatie van mijn hand (en dus niet voor op Q), dus beeld je even in dat je in een AKO of Bruna staat met dit boek in je handen. Trekt deze cover je aan en overtuigt hij je ervan dat je het boek moet kopen?


    oi, suzy

    @Olson - 8,5
    Je titelkleur is mooi, maar ik zou toch opteren voor een iets uitdagender lettertype. Het gaat namelijk over de jacht: iets spannends, bloederig, wilds, ...
    Ik vind het erg mooi hoe je de man in het hert hebt gezet, het geeft iets extra, sinister bijna zelf aan de cover. Je kan hem misschien enkel iets donkerder of minder doorzichtbaar maken, maar het stoort zeker niet.
    Wat de witte strepen (vallende sterren?) zijn weet ik niet goed, maar ze geven wel iets leuks en extra aan je cover!

    Het doel was om een minimalist cover te hebben, die tegelijk ook kan doorgaan voor eventueel een echte boekencover.

    [ bericht aangepast op 11 jan 2017 - 16:24 ]


    The soul needs autumn.

    Ik hou echt heel erg van simplistische cover en geef die van jouw daarom een 9. Ik streef altijd naar "less is more" en dat werkt in deze cover heel erg goed. De cover oogt fantasierijk, het thema - namelijk draken - wordt duidelijk en het is esthetisch pleasend.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Wervelwind schreef:
    @Olson - 8,5
    Je titelkleur is mooi, maar ik zou toch opteren voor een iets uitdagender lettertype. Het gaat namelijk over de jacht: iets spannends, bloederig, wilds, ...
    Ik vind het erg mooi hoe je de man in het hert hebt gezet, het geeft iets extra, sinister bijna zelf aan de cover. Je kan hem misschien enkel iets donkerder of minder doorzichtbaar maken, maar het stoort zeker niet.
    Wat de witte strepen (vallende sterren?) zijn weet ik niet goed, maar ze geven wel iets leuks en extra aan je cover!

    Het doel was om een minimalist cover te hebben, die tegelijk ook kan doorgaan voor eventueel een echte boekencover.



    Ja, dat klopt wel, maar ik zie niet vaak echte boekcovers die een druk lettertype hebben. Daarnaast denk ik dat het niet erg mooi is als de lettertypes van titel en naam erg op elkaar lijken, maar niet helemaal hetzelfde zijn. Daarom heb ik ervoor gekozen om de titel in een compleet ander lettertype te zetten. Tja, dat is een overweging die je als schrijver maakt. Ieder z'n smaak natuurlijk.
    De strepen vormen heel veel beelden van dezelfde sterrenhemel in één afbeelding geplaatst. Sterren bewegen zoals je weet ten opzichte van de aarde en dan krijg je dus een lijn.

    Ik vind jouw cover heel erg simpel! Het is je zeker gelukt om een minimalistische cover te maken, haha. Zelf ben ik er niet zo'n fan van, maar de kleuren die je hebt gebruikt zijn heel goed gekozen; niet diepzwart en ook niet spierwit. Dat is veel fijner kijken. Je zou nog een auteursnaam op de cover kunnen zetten in een klein lettertype, ergens onderaan... Maar dat is jouw keus.


    oi, suzy

    Pickett schreef:
    Ik hou echt heel erg van simplistische cover en geef die van jouw daarom een 9. Ik streef altijd naar "less is more" en dat werkt in deze cover heel erg goed. De cover oogt fantasierijk, het thema - namelijk draken - wordt duidelijk en het is esthetisch pleasend.



    Zoals altijd vind ik jouw cover weer heel mooi. Wel mis ik gevoelsmatig een naam... Ik vind het heel mooi hoe je de sterrenhemel hebt gemixt met de maan en de wolken. Rechts bovenin vind ik het echter een beetje kaal (wat misschien gewoon een kwestie van smaak of wennen is) en de titel vind ik wat korrelig. Misschien is een ander lettertype een optie?


    oi, suzy

    Olsson schreef:
    (...)

    Zoals altijd vind ik jouw cover weer heel mooi. Wel mis ik gevoelsmatig een naam... Ik vind het heel mooi hoe je de sterrenhemel hebt gemixt met de maan en de wolken. Rechts bovenin vind ik het echter een beetje kaal (wat misschien gewoon een kwestie van smaak of wennen is) en de titel vind ik wat korrelig. Misschien is een ander lettertype een optie?

    Ja dat komt door een instelling op Photoshop waar ik nog eens voor moet gaan zitten, but thanks (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik weet niet eens hoe Photoshop werkt :9~


    oi, suzy

    Pickett schreef:
    Ik hou echt heel erg van simplistische cover en geef die van jouw daarom een 9. Ik streef altijd naar "less is more" en dat werkt in deze cover heel erg goed. De cover oogt fantasierijk, het thema - namelijk draken - wordt duidelijk en het is esthetisch pleasend.



    Ik ben slecht in het geven van kritiek, dus sorry daarvoor :Y)
    Maar ik vind hem hartstikke mooi! Het geeft een duidelijke sfeer over, en het is prachtig gedaan vind ik! Je krijgt van mij een 9,5 En waarschijnlijk heb je niks aan mij en mijn kritiek of iets in die richting

    Ik suck trouwens in het maken van covers, maar heb er toch één die ik op zich wel mooi vind:





    Olsson schreef:
    Ik weet niet eens hoe Photoshop werkt :9~

    Same

    [ bericht aangepast op 11 jan 2017 - 18:04 ]


    (This signature is removed for copyright infringement)

    Chrysante schreef:
    (...)

    Ik ben slecht in het geven van kritiek, dus sorry daarvoor :Y)
    Maar ik vind hem hartstikke mooi! Het geeft een duidelijke sfeer over, en het is prachtig gedaan vind ik! En waarschijnlijk heb je niks aan mij en mijn kritiek of iets in die richting

    Ik suck trouwens in het maken van covers, maar heb er toch één die ik op zich wel mooi vind:



    Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van tekstvakken achter titels, maar de kleurcombinatie vind ik wel mooi!


    oi, suzy

    Die hemel was ooit blauw tho, ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen :Y)


    (This signature is removed for copyright infringement)