• ..andere Nederlands pratende mensen. Laat het me even uitleggen. Ik merk als Limburger dat veel mensen hier anti-Hollands zijn. En in Belgie heb ik gemerkt dat mensen uit Limburg "marginaal zijn" en mensen in West-Vlaanderen snel praten, etc. En Hollanders vinden Belgen weer dom (en andersom, haha!) Zo, die stereotypes allemaal.
    Dus, van welke regio/provincie kom jij en wat is jullie (algemene) stereotype beeld van andere Nederlandstalige mensen. Ik was daar eens benieuwd naar. (bril)

    Disclaimer; dit gaan louter stereotypes zijn, dus alsjeblieft voel je niet aangevallen en houd je niet terug. Ik wil dat dit een super open topic gaat zijn, liefst zonder ruzie, want ik ben echt benieuwd.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Gelderland hoort in mijn hoofd bij de achterhoek (niet gemeen bedoelt) en bij mij komt dan meteen onverstaanbaar naar boven.

    De achterhoek ligt ook in Gelderland, maar jij haalt ze waarschijnlijk door elkaar met Salland en Tukkers (Twente). Drents en Zwollenaren hebben er allemaal hinten van elkaar, deze vijf dialecten hebben toch een heleboel verschillen. Ik hoor namelijk ontzettend verschil tussen mijn familie (Sallands) en Tukkers. Achterhoeks heb ik nog nooit gehoord en ik vind Zwols en Drents iets beschaafder dan Twents en Sallands. Sallands zit zelfs tegen Duits aan, omdat je zo dicht bij de grens is. Stomme is dat meeste mensen alleen Achterhoek en Twente kennen en de rest 'bestaat niet'. Grootste vooroordeel en belediging tegen Drenthenaren en een groot deel van Overijssel (;


    Deep inside, I've never felt alive

    Hier in omgeving Haarlem praat men tenminste ABN. Althans, dat vinden wij :Y)

    Ik hoor hier vaak dat de mensen in het noorden allemaal op een trekker rondrijden, haha. Überhaupt is alles buiten de randstad maar saai. Rond Utrecht zijn ze allemaal bekakt en omgeving Rotterdam zijn een stel hooligans. De mensen uit omgeving Leiden praten eh.. wat anders en omgeving Amsterdam is allemaal maar wat bot. Verder zijn Belgen uiteraard dom (vooral Vlaanderen). Mensen uit Zeeland zijn cheap en in Brabant en dergelijke vieren ze alleen maar carnaval. Volgens mij heb ik alles nu wel zo'n beetje gehad, haha. Over het algemeen hoor ik niet extreem veel wat stereotypes betreft in mijn omgeving.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."