Ik hoor vaag de geluiden van een pistool en Killian die schreeuwt. Het is vaag, ik hoor en zie niet meer zo goed. Even wankel ik als ik er zeker van ben dat niemand aan het kijken is. Alsof mijn lichaam een eigen wil heeft draait het zich om en rent weg, met mijn gedachten erachteraan.
Ik voel mezelf niet meer, ik voel mijn gedachten langzaam verdwijnen totdat er niets meer dan angst overblijft. Angst dat ik hier nooit meer weg zou komen, angst dat ik voor altijd eenzaam zal blijven, angst op gevangenschap.
Ik voel de angst van gevangenschap langzaam wegvagen doordat ik ren, rennen geeft me een soort vrijheid, een soort gevoel van dat ik nooit alleen ben, overal heen kan gaan waar ik wil. Al is dit allemaal maar een wens.
Langzaam rem ik af en kijk achter me, ik zie niets, niemand, ik ben alleen... Ik ga langzamer lopen totdat ik op een langzame pas aan het lopen ben.
"Whats wrong with me?" vraag ik hardop aan mezelf.
Mijn handen glijden langs de bomen maar blijven rusten op een grote, dikke boom. Diep vanbinnen wil ik het een knuffel geven omdat ik op dit moment verder niemand heb maar ik houd me in. In plaats daarvan ga ik tegen de boom aan zitten met mijn knieën opgetrokken. Ik sluit mijn ogen, elk geluid hoor ik. Het voelt vertrouwd.
'Raak er maar niet aan gehecht, alles wie je ooit vertrouwde hebben je verraden...' zei ik diepe stem in mij, ik probeer er tegen in te gaan, maar weet diep van binnen dat het gelijk heeft,
'Hook? Ha die geeft niet om je! Die gebruikt je gewoon als handelswaar!' hij heet Killian, waarom zeg ik Hook?
'Ach, hij heeft het recht niet om Killian genoemd te worden, hij heeft het recht niet eens om Captain te heten!' ik voelde een golf van woede over me heen komen wat eigenlijk meteen veranderde in verdriet. Ik raak niet alleen in conflict met een ander, maar ook met mezelf! Hoe krijg ik dit voor mekaar?
Er lopen langzaam tranen over mijn wangen, die tranen die je al jaren hebt ingehouden maar die nu de uitweg vinden naar buiten.
Langzaam komen ook de snikkende geluiden en daarna begin ik echt te huilen. Niet luidruchtig zodat iedereen het kan horen, maar gewoon normaal, dat als je ongeveer 3 of 4 meter van me af bent het net kan horen. Als het in ieder geval verder stil is.
Waarom ben ik hier? Ik had net zo goed met Killian -
'Nee Hook!' - kunnen mee gaan en dan zat ik hier nu niet...
Ik had ook gewoon bij Devin kunnen zijn... Maar ach, wie luisterd er ook naar zo'n iemand als ik.
Een Lost Girl die is overgestapt naar Pirate maar die toch steeds weer naar Peter Pan gaat om... ik weet het eigenlijk niet... Waarom ga ik steeds terug? Omdat het al die jaren mijn thuis is geweest? Ik weet het niet, ik heb toch wel een 'leuke' tijd beleefd daar...
En als ik met Killian -
'Verdomme Leslie het is Hook!' - mee zou gaan zouden er ook alleen maar problemen van komen. Misschien doet hij alsof hij van me houd, zodat hij me later ergens voor kan gebruiken... Zou hij dat doen?
Ik heb gefaald, gefaald in mezelf vinden, gefaald in mezelf zijn, gefaald in mijn missies, gefaald in vrienden maken, gefaald in aardig zijn, gefaald in een kant kiezen, gefaald in mijn leven...
Ik faal alleen maar, wat heeft het dan nog voor nut? Wat heeft het voor nut als alles wat ik doe faalt? Niets toch? Waarom probeer ik het dan? Waarom doe ik dingen?
Waarom kijk ik altijd terug? Terug kijken is niet goed, ik moet vooruit kijken! Maar waarom lukt het me niet?
'Omdat je het verleden bent sufkut!' ik denk verast aan mijn gedachten, wow, vloek ik zo erg? Dat is niet normaal meer!
Langzaam haal ik mijn hoofd van mijn knieën en droog mijn tranen af. Mijn blik gaat naar boven, niemand weet dat ik hier ben, leef ik eigenlijk wel? Niemand luistert naar me, hoe hard ik ook schreeuw, ze stellen me alleen gerust maar vervolgens lopen ze weg...
Langzaam draai ik me op mijn zei zodat ik op het gras lig, tegen de boom, de boom geeft me iets vertrouwds, alsof hij me beschermt. "Ze lopen weg..." zijn mijn laatste woorden.
Langzaam sluit ik mijn ogen en alles word vaag...
het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]