Vale Skia Nihil
"I am a Shadow of a Girl"
Ik laat alles over me heen komen, ik ga niets doen, ik laat alles gebeuren, ik laat alles zoals het is.
I have nothing like past, nothing like today, nothing like future...
Ik werd boos van mezelf, waarom heb ik het laten gebeuren? Waarom? Waarom heb ik het toegelaten? Waarom, waarom ben ik ik?
Ik balde mijn handen tot vuisten, waarom? Waarom ben ik ik? Wat is er mis met mij?! Waarom overkomt mij dit? Waarom...?
Ik stelde vragen waar ik zelf nooit antwoord op zou kunnen geven, de mensen die het doen, die wel.
Maar Draco, die gaat het ontkennen, Jessie, die gaat het alleen maar meer doen, en mijn pleegmoeder, ik denk dat zij alleen maar meer van me af gaat pakken... Waar ben ik veilig? Alweer zo'n vraag waar ik eigenlijk geen antwoord op kan geven, een verschrikkelijke vraag, dat wel...
"Waarom heeft u dat gedaan!?" ik voelde de tranen in mijn ogen prikken, waarom had ze het van me afgepakt, iets wat kostbaar is... Een schaduw, je beste vriend! "Nu zal je nooit meer in de spotlight staan! Nu zal je nooit meer gelukkig zijn, nooit meer in de zon kunnen staan!" zegt ze dreigend, "Je bent je eigen schaduw..." ze kijkt even naar buiten, "En ja, je hebt geen schaduw meer maar na je 16de verjaardag word het erger, je word je eigen schaduw, je verdwijnt in de zon..." ik kijk haar geschrokken aan, dat kan ze niet menen!
Ik keek naar mezelf, ik ben nu ongeveer 2 maanden 16, het is er al, al best erg. Ik ben al gewoon vaag als ik in de zon kom, dat is gebeurt in ongeveer 5 dagen, 5 dagen geleden was het alleen mijn schaduw, nu ben ik aan de beurt.
Ik voelde een golf van woede door me heen gaan, verdriet, dat zo lang binnen is gebleven tot het woede geworden is...
Ze moeten voelen, voelen wat ze eigenlijk doen, voelen wat voor pijn ze me doen, voelen wat... voelen wat ik voel... zouden ze dan ophouden? Ophouden me voor gek te zetten, mij gevoelens te kwetsen, me uit te schelden. Maar eigenlijk, het boeit me niet meer zoveel, ze doen maar, ik ben het gewend, het doet geen pijn meer. Laat het maar over je heen komen, laat je jezelf maar uitschelden, laat hun maar die voldoening krijgen dat ze iemand pijn hebben gedaan. Het doet toch geen pijn meer dus wat maakt het uit? Wat maakt het uit om elke dag zwart gemaakt te worden, elke dag voor gek gezet te worden, elke dag wetend dat er weer met je gespeeld word... Laat het toe, doe wat ze willen, houd het dan op? Of word het erger? Ik doe mijn ogen open en sta op, hier wil ik nu even niet zijn...
Ik ren door de gangen, weg uit Zweinstein, even naar Quizlet, misschien is het daar beter. Ik ren langs de donkerste gangen, daar staat het, een mooie deur, te aanlokkelijk om er niet achter te kijken. Langzaam loop ik erheen, en doe hem open, ik zie een normale kamer. Een kast, een bed, niets bijzonders. Wel extreem netjes, zo netjes zou ik het niet kunnen hoor! Ik doe de deur achter me dicht en loop verder de kamer in, zo'n iemand heeft toch ook geheimen? Ik kijk wat rond, wel een mooie kamer...
(Voor de mensen die niet weten welke kamer ik bedoel, deze kamer is van Levi)
het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]