• Omdat ik Bi ben. Nu doet dit mij niet zo veel (natuurlijk, je word aangevallen op wie je bent, het doet je altijd wel wat, maar mij niet heel veel meer). Het vreemdste vind ik nog dat veel van die mensen zelf homo/lesbi zijn, niet eens hetero.

    Anyhow, wat denken jullie van bisexualiteit? Serieus, wees eerlijk, ik vind het een interessant onderwerp :')

    Ik ben

    55.7% (34 stemmen)
     
    hetero

    1.6% (1 stem)
     
    lesbi/homo

    29.5% (18 stemmen)
     
    bi

    8.2% (5 stemmen)
     
    pan

    4.9% (3 stemmen)
     
    anders


    I can't stop 'til the whole world knows my name

    Burritho schreef:
    Ik zie mezelf als hetero. Een relatie met een vrouw zou ik geestelijk kunnen hebben maar ik voel mezelf lichamelijk gewoon niet aangetrokken op vrouwen. Zo simpel als dat.

    Persoonlijk snap ik de vooroordelen van seksualiteit niet zo en ik begrijp nog steeds niet waarom mensen die gay of bi zijn perse uit de kast moeten komen. Of je nu op een vrouw, man of allebei valt, het is allemaal hetzelfde in mijn ogen alleen sommige mensen proberen het speciaal te maken. Haters maar ook voorstanders. Allebei vind ik heel irritant. Zolang wij zoiets als speciaal zien wordt het nooit door iedereen geaccepteerd en dat is jammer.


    Ja, dit inderdaad. Ik snap het uit de kast komen ook niet. Mensen gaan er ook echt voor zitten alsof het iets heel ergs is wat ze gaan vertellen. Hoe moet ik dan reageren?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Over uit de kast komen gesproken. Een paar jaar geleden vertelde ik aan mijn beste vriendin dat ik bi was. Hoewel ik weet dat ze heel ruimdenkend is en het sowieso accepteert, was ik toch even zenuwachtig. Ik had het ook nog nooit aan iemand verteld en het was toch wel even een dingetje. Uiteindelijk had ik het verteld en ze was een hele poos stil. Toen vroeg ze:
    'Ben je ook verliefd op mij?' Ohjee, daar gaan we al, dacht ik. Ik zei meteen dat dat niet het geval was.
    'Hoezo niet?' vroeg ze beledigd, 'Wat is er mis met mij?!' We hebben er ontzettend om gelachen en ik ben d'r echt tot op de dag van vandaag dankbaar dat ze zo reageerde.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik ben biseksueel en heb hiervoor nooit uit de kast hoeven komen.
    Echter vind ik niet dat uit de kast komen onnodig is. Ik ken heel veel gevallen waar mensen niet met open armen zijn ontvangen door hun omgeving, om wat voor redenen dan ook. In een heleboel culturen is homoseksualiteit nog steeds een taboe, zelfs hier in Nederland zijn er zat mensen die extreem homofobisch zijn.
    Daarnaast - alles in onze samenleving is heteronormatief. Hetero zijn wordt als de norm gezien, als het normale, alles daarom heen is afwijkend.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik ben Pansexueel Transgender. Hoe iemand eruit ziet of geslacht interesseert mij niet. Ze mogen trouwens lekker denken wat ze willen, ik doe gewoon mijn ding (':

    Childs schreef:
    Ik ben biseksueel en heb hiervoor nooit uit de kast hoeven komen.
    Echter vind ik niet dat uit de kast komen onnodig is. Ik ken heel veel gevallen waar mensen niet met open armen zijn ontvangen door hun omgeving, om wat voor redenen dan ook. In een heleboel culturen is homoseksualiteit nog steeds een taboe, zelfs hier in Nederland zijn er zat mensen die extreem homofobisch zijn.
    Daarnaast - alles in onze samenleving is heteronormatief. Hetero zijn wordt als de norm gezien, als het normale, alles daarom heen is afwijkend.

    Dit ja. Voor mij was het ook niet echt nodig, het is alleen op toevallige momenten eigenlijk aan bod gekomen. Ik kan echter wel inzien waarom voor sommige mensen uit de kast komen belangrijk is, zeker als ze in een lastige omgeving zitten.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Altrados schreef:
    (...)

    Haha, je bent in de minderheid x')
    Ik merk wel dat mensen er makkelijker voor uitkomende in het laatste jaar/.de laatste 2 jaar. Weet niet of iemand anders dat hir ook merkt?
    Ik kom er nu voor het eerst voor uit omdat ik in het buitenland zit voor stage voor 6 maanden en die mensen mij nog niet egt kennen (_+ als ze judgy zijn kan ik ze byebye zwaaien als ik klaar ben).


    Bewijst maar weer dat het minstens net zo normaal is als hetero zijn. Dat zou bijna vreemd worden haha :p

    Ik ben het trouwens eens over het hele "waarom zou je uit de kast moeten komen" gebeuren. Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat iemand expliciet tegen mij zei: Ik ben *insert seksualiteit*. Je merkt het vanzelf wel wanneer er toevallig een gesprek komt over idk een knappe jongen/een knap meisje, de dates die je de laatste tijd hebt gehad en met wie, etc. etc. of als die persoon een nieuwe vriend/vriendin heeft. De standaard gesprekken. Mensen hoeven echt niet uit een kast te komen wat mij betreft en het expliciet te vertellen. Ik vind het ook heerlijk dat het vaak zo gaat in mijn omgeving. Dat geeft mensen het vertrouwen dat iedereen gewoon zichzelf kan zijn zonder veroordeeld te worden. Eigenlijk vind ik dat wel mooi. Het is alleen ontzettend jammer dat dat nog niet overal is.


    Happy Birthday my Potter!

    Bloodborne schreef:
    Over uit de kast komen gesproken. Een paar jaar geleden vertelde ik aan mijn beste vriendin dat ik bi was. Hoewel ik weet dat ze heel ruimdenkend is en het sowieso accepteert, was ik toch even zenuwachtig. Ik had het ook nog nooit aan iemand verteld en het was toch wel even een dingetje. Uiteindelijk had ik het verteld en ze was een hele poos stil. Toen vroeg ze:
    'Ben je ook verliefd op mij?' Ohjee, daar gaan we al, dacht ik. Ik zei meteen dat dat niet het geval was.
    'Hoezo niet?' vroeg ze beledigd, 'Wat is er mis met mij?!' We hebben er ontzettend om gelachen en ik ben d'r echt tot op de dag van vandaag dankbaar dat ze zo reageerde.


    Haha, prachtige reactie! Mooi om te lezen ook :'D
    Ja, denk ik het er ook met mijn beste vriendin over moet hebben een keertje. Ze verdient het te weten. Maar ben er zelf ook best zenuwachtig over...!

    @ Ja is ook zo! Het hoefd niet iets te zijn wat expliciet genoemd moet of hoefd te worden. Toch zijn er wat mensen die ik het best expliciet wil vertellen (zoals mijn beste vriendin, mijn vriend (die het al weet) en mijn zus). Ik vind dat hun het recht hebben het te weten omdat het toch iets belangrijks in mijn leven is. De rest mag er lekker vanzelf achter komen ;'P

    [ bericht aangepast op 4 juli 2016 - 16:37 ]


    I can't stop 'til the whole world knows my name

    Iwan schreef:
    (...)

    Ja, dit inderdaad. Ik snap het uit de kast komen ook niet. Mensen gaan er ook echt voor zitten alsof het iets heel ergs is wat ze gaan vertellen. Hoe moet ik dan reageren?

    Sommige mensen kunnen het opvatten als iets ergs. Gelovige en closed minded mensen vooral.

    Niemand in mijn familie, behalve mijn zusje, weten dat ik bi (3/4e voor vrouwen, want laten we percentages hiervoor gaan gebruiken gezien je ook zoveel geslachten hebt tegenwoordig) ben. Verder zou ik het nooit aan andere familidleden vertellen omdat ze dat gewoon niet accepteren.

    Ik ben biseksueel en heb eerlijk gezegd nog nooit opgebiecht dat ik op beide geslachten val. Nah, ik heb het gewoon verteld :Y).
    Is inderdaad niets waar zo een drama van gemaakt moet worden. Niemand keek ervan op toen ik met mijn vriend in het publiek kwam en niemand kijkt ervan op als ik met een vriendin ga shoppen of zo. Waarom is het dan zo een groot probleem als ik een relatie zou beginnen met een meisje? Society is fucked up.


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon

    Childs schreef:
    Ik ben biseksueel en heb hiervoor nooit uit de kast hoeven komen.
    Echter vind ik niet dat uit de kast komen onnodig is. Ik ken heel veel gevallen waar mensen niet met open armen zijn ontvangen door hun omgeving, om wat voor redenen dan ook. In een heleboel culturen is homoseksualiteit nog steeds een taboe, zelfs hier in Nederland zijn er zat mensen die extreem homofobisch zijn.
    Daarnaast - alles in onze samenleving is heteronormatief. Hetero zijn wordt als de norm gezien, als het normale, alles daarom heen is afwijkend.


    Maar juist omdat sommige mensen perse denken dat ze uit de kast moeten komen wordt het als iets anders gezien. Waarom zou je tegen iedereen moeten vertellen op welk geslacht je valt als je op dat moment geen relatie hebt? Iedereen komt toch wel achter op welk geslacht je valt als je een relatie hebt.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik ben zelf biseksueel. Ik eet van beide walletjes, hehehehe.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Burritho schreef:
    (...)

    Maar juist omdat sommige mensen perse denken dat ze uit de kast moeten komen wordt het als iets anders gezien. Waarom zou je tegen iedereen moeten vertellen op welk geslacht je valt als je op dat moment geen relatie hebt? Iedereen komt toch wel achter op welk geslacht je valt als je een relatie hebt.

    Uit de kast komen hoeft niet te betekenen dat je het daadwerkelijk aan iedereen verteld.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ikzelf ben hetero als ik er een label op zou moeten plakken. Maar enkel omdat ik nog nooit gevoelens voor een vrouw heb gehad. Misschien komt dat ooit nog, ik zou er voor open staan (':
    Verder zou ik er geen label op willen plakken maar ik snap wel dat het vaak makkelijk is om snel uit te leggen hoe jij je over je keuze voelt en waarop je valt.

    Jouska schreef:
    (...)
    Uit de kast komen hoeft niet te betekenen dat je het daadwerkelijk aan iedereen verteld.


    Dat begrijp ik ook wel..


    "Ignite, my love. Ignite."

    Wat is pan?


    You are my piece of paradise.