• Lieve Q'ers, ik zit met een dilemma.
    Ik doe een studie waarbij ik een extra taal moet kiezen, met de keuze uit Frans, Duits, Spaans en Japans ofzo. Nu had ik voor Frans gekozen omdat ik hier wel oké in ben en ik dacht dat ik hier later meer aan zou hebben dan aan Duits, terwijl ik in Duits veel beter ben (ik woon praktisch op de Duitse grens, en kijk altijd Duitse TV enzo).
    Nu zit ik op het einde van mijn eerste jaar en twijfel ik erg hard, al het helejaar eigenlijk. En heb ik echt spijt. Ik moet zó hard werken voor een fucking zesje bij Frans, dat hoef ik voor geen enkel vak.
    Ik kan niet meer switchen naar Duits volgend jaar want dan heb ik natuurlijk een heel jaar gemist, dus dacht ik eraan om dit jaar opnieuw te doen, met Duits. Het klinkt als een weggegooid jaar maar eerlijk gezegd ben ik echt niet gelukkig dit jaar met de taal die ik gekozen heb.
    Heeft iemand dit al eens gehad? Wat kan ik doen? Help a chick out


    tya

    Uhm, het lijkt me ook nogal een dingetje om het jaar overnieuw te doen met Duits. Zou ik gewoon niet doen.
    Frans bijles? Franse films gaan kijken?
    Of je moet je jaar anders kunnen inrichten, maar als je alles verder hebt gehaald lijkt het me nogal saai om het jaar overnieuw te doen.


    Aan niets denken is ook denken.

    XY schreef:
    Uhm, het lijkt me ook nogal een dingetje om het jaar overnieuw te doen met Duits. Zou ik gewoon niet doen.
    Frans bijles? Franse films gaan kijken?
    Of je moet je jaar anders kunnen inrichten, maar als je alles verder hebt gehaald lijkt het me nogal saai om het jaar overnieuw te doen.

    Ik heb echt alles geprobeerd. Heb bijles gekregen van mijn tante en een 3e jaars leerling, luister franse muziek en probeer zoveel mogelijk FRans nieuws te kijken enzo, maar het wil er gewoon niet in.


    tya

    Deutsch ist die einzige wichtige Sprache in ganz Europa!
    Of zoiets. Da's toch wat mijn leerkracht Duits beweert. Geen idee hoe ik het moet schrijven. Zowel met Duits als met Frans ben je redelijk wat in je latere leven (met Spaans ook, though, die drie zijn volgens mij het nuttigst). Ik zou je aanraden om gewoon te doen wat je wil doen, want als je zo hard moet blijven knokken voor een vak dat je absoluut niet wil doen, denk ik niet dat je uiteindelijk nog zin gaat hebben die moeite erin te steken.
    Veel succes!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Heb je Frans nog je hele studie?
    Ik heb bij mijn studie ook Frans gekozen en dat was echt de verkeerde keuze. Ik ben praktisch met Duits opgegroeid (ik woon ook aan de Duitse grens) en ik heb geleerd dat je zeker wat aan Duits hebt. Nederland is namelijk heel erg op Duits gericht en niemand kiest die taal. Je hebt er meer aan dan aan Frans, wat bijna een nutteloze taal is geworden, maar ik studeer dan ook vertalen, dus ik bekijk het vanuit dat oogpunt. Ik kon na twee jaar Frans laten vallen, wat echt een plus is. Ik zou niet zomaar je jaar opnieuw doen.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik weet niet. Maar als je in Nederland gaat werken later heb je niet echt een buitenlandse taal per se nodig, dus dan maakt het niet zo veel uit.
    Alleen leuk voor als je in het land zelf bent.


    Aan niets denken is ook denken.

    Kun je niet een zomercursus doen waardoor je al het Duits wat je gemist hebt inhaalt en dan wel mag instromen bij Duits volgend jaar?


    Deep inside, I've never felt alive

    Even om op alle vragen en opmerkingen te antwoorden, haha:
    Ja, ik heb Frans nog mijn hele studie en ik word er gewoon zo mismoedig van. Dat is het hem ook, ik zou me wel kunnen redden in Frankrijk maar verder dan dat komt het niet.
    En van die zomercursus is best een goed idee, daar ga ik even naar informeren!
    En ik doe International Business, dus ik hoop dat ik later niet in Nederland eindig :') Een tweede taal is sowieso verplicht, sooo


    tya

    Ik sluit me aan bij Cynic's vraag.
    Daarnaast moet ik gewoon nog even kwijt dat Frans gewoon een poeptaal is.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Poshlost schreef:
    Even om op alle vragen en opmerkingen te antwoorden, haha:
    Ja, ik heb Frans nog mijn hele studie en ik word er gewoon zo mismoedig van. Dat is het hem ook, ik zou me wel kunnen redden in Frankrijk maar verder dan dat komt het niet.
    En van die zomercursus is best een goed idee, daar ga ik even naar informeren!
    En ik doe International Business, dus ik hoop dat ik later niet in Nederland eindig :') Een tweede taal is sowieso verplicht, sooo


    Misschien dat je nog een test kan maken om te zien of je op het juiste niveau voor het tweede leerjaar in Duits zit?


    Your make-up is terrible

    Misschien kun je voorstellen om een soort test te doen om te kijken of je op het goede niveau zit om dan in te stromen met Duits in jaar 2?

    Wat Assassin zegt dus hahaha ik typ sloom op mn mobiel

    [ bericht aangepast op 4 juli 2016 - 12:15 ]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen