• Omdat ik Bi ben. Nu doet dit mij niet zo veel (natuurlijk, je word aangevallen op wie je bent, het doet je altijd wel wat, maar mij niet heel veel meer). Het vreemdste vind ik nog dat veel van die mensen zelf homo/lesbi zijn, niet eens hetero.

    Anyhow, wat denken jullie van bisexualiteit? Serieus, wees eerlijk, ik vind het een interessant onderwerp :')

    Ik ben

    55.7% (34 stemmen)
     
    hetero

    1.6% (1 stem)
     
    lesbi/homo

    29.5% (18 stemmen)
     
    bi

    8.2% (5 stemmen)
     
    pan

    4.9% (3 stemmen)
     
    anders


    I can't stop 'til the whole world knows my name

    Mij maakt het niets uit wat voor seksualiteit iemand heeft.
    Ik kijk niet echt ergens raar van op. Vind ook dat als iedereen elkaars seksualiteit gewoon accepteert, het een stuk gezelliger is dan dat dit niet gebeurd.


    Aan niets denken is ook denken.

    RichardSHarmon schreef:
    Wat boeit het of je biseksueel bent. Ben het zelf ook(nja pan, maar komt bijna op hetzelfde neer), so what. Niets egoïstisch aan. Why the fuck would you be egoistic, omdat je bi bent? Omdat je verliefd kunt worden op wie dan ook? Het is juist een verrijking en je hoeft je minder zorgen te maken. Love is love. Haters gonna hate!

    Dit maakt me zo boos. Ugh.

    (Ben niet boos op jou he)



    DIT THANK YOU <3


    I can't stop 'til the whole world knows my name

    Hoi, ik ben bi/pan en een ongelofelijke slet en verliefd op jongens en meisjes tegelijk en ik zal nooit te lang bij één relatie kunnen blijven want op een dag wil ik eigenlijk toch wel weer eens het andere geslacht. (cat)

    Jup, totally. Zulk soort interpretaties heb ik wel gezien ja.


    Altrados schreef:
    (...)

    Ze vinden dat ik een keuze moet maken tussen het een of het ander, en niet beidden moet willen. Alsof ik twee bolletjes ijs moet kiezen van 1 soort; ik kan dat niet, ik wil een bolletje van het een en een bolletje van het ander (= blijkbaar gierigheid)

    Ja ik vergelijk mijn sexualiteit met ijs. xD

    Het punt hiervan is eigenlijk dat bi zijn niet hoeft te betekenen dat je per se beide smaken wil, maar dat je beide smaken lekker vind.

    "Wat wil je voor ijs, vanille of chocola?"
    "Hm, ik vind allebei op zich wel lekker, ik zie zo wel."
    "Oh nee, wat erg, je kan echt niet allebei willen hoor. Je moet er eentje kiezen! Eén bolletje en niet ook nog een ander bolletje goed hebben gevonden. Straks verander je nog van gedachten ofzo."

    Like, whut?


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Altrados schreef:
    (...)


    DIT THANK YOU <3


    Geen probleem c:

    Ik heb het makkelijk dat mijn omgeving het accepteert zonder problemen. Vind het naar dat dit niet overal zo is. Ugh.

    [ bericht aangepast op 4 juli 2016 - 11:11 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik ben als klein meisje opgegroeid met mensen om me heen die homoseksueel en lesbisch waren, dus voor mij is het altijd normaal geweest. Dat heb ik met name aan mijn moeder te danken, zij heeft me wat dat betreft erg openminded opgevoed. Zo heb ik bijvoorbeeld met enkele lesbische/biseksuele meiden in de klas gezeten en als je zag hoe sommige meiden daarop reageerde..... Gewoon te belachelijk voor woorden; "Kan ik niet overgeplaatst worden naar een andere klas? Straks zit die voor en na de gymles op me te geilen als ik me aan het omkleden ben!" Hooker, gun jezelf niet zoveel credits want zo knap ben je helemaal niet. Daarnaast "werkt" lesbisch/biseksueel zijn helemaal niet zo.
    Anyway....

    Ik snap ook totaal niet waar altijd alle fuss vandaan komt, het gaat erom dat je jezelf kunt zijn en geaccepteerd wordt. Al wordt je verliefd op een sokkenpop, als jij gelukkig bent met die sokkenpop vind ik het prima - wat dat is uiteindelijk het belangrijkste. :Y)

    [ bericht aangepast op 4 juli 2016 - 11:17 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    RichardSHarmon schreef:
    (...)

    Geen probleem c:

    Ik heb het makkelijk dat mijn omgeving het accepteert zonder problemen. Vind het naar dat dit niet overal zo is. Ugh.

    Same. Ongeveer de helft van mijn vrienden is van de LGBTQ+ community, en daadwerkelijk alles wordt geaccepteerd, dus voor mij was het heel makkelijk om te zeggen dat ik pan/bi ben. Ik heb het ook op een heel random moment tegen mijn moeder gezegd, eigenlijk omdat ik iets anders wilde zeggen dat ermee verbonden was, dus ik begon gewoon met "wist je trouwens dat ik bi ben". En zij zo van "uhm nee, maar oké dan". En dat was het.
    Ik zou echt willen dat er meer mensen en omgevingen waren die het konden accepteren. Volgens mij accepteren de meeste het half.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Fuzzypants schreef:
    Ik zie de link niet tussen biseksualiteit en gierigheid? :'D
    Anyway, ik vind dat een ieder zichzelf moet kunnen zijn; of dat nu homo, lesbisch, bi of weet ik veel wat dan ook is.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik weet niet hoe ik die poll moet invullen, want ik heb het gevoel dat heel veel, eigenlijk de overgrote meerderheid van de mensen die zeggen dat ze hetero zijn, eigenlijk bi zijn, maar het of niet weten, of nog nooit op hetzelfde geslacht verliefd geweest zijn.

    Vanuit de maatschappij wordt ons geleerd dat hetero zijn het normale is, de standaard waarop je dan heel veel "uitzonderingen" hebt - bij gebrek aan betere verwoording. Persoonlijk vind ik dat zever, want je gaat me niet vertellen dat de natuur zo is ontworpen dat je enkel gevoelens kunt ontwikkelen voor het andere geslacht. Wellicht is dit zo gegroeid uit overlevingsdrang, want hoewel iemand seks kan hebben met hetzelfde geslacht, zorgt dat (puur biologisch) niet voor nakomelingen en dat is toch nog steeds waar het in de natuur om draait.

    Goed - mijn punt is dat het niet is omdat je uit drang naar het voortbestaan van de soort wel seks moet hebben met het andere geslacht, maar dat betekent niet dat je niet ook gevoelens, liefdesgevoelens kunt krijgen bij iemand van hetzelfde geslacht. Volgens mij is biseksualiteit iets dat heel veel voorkomt, maar vaak verdrongen of niet ontdekt wordt doordat het niet normaal is in deze wereld om iets te hebben met iemand van hetzelfde geslacht.
    Daarmee hoor je me niet zeggen dat heteroseksualiteit niet bestaat, want dat is net als zeggen dat homoseksualiteit maar een periode is om door te gaan, maar ik denk dat het minder voorkomt dan gedacht wordt.

    Ik vind het ook maar dom om stereotypes als gierig op een seksualiteit te kleven, want dat is echt je reinste bullshit. Net alsof dat wat met elkaar te maken heeft.

    [ bericht aangepast op 4 juli 2016 - 11:30 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik weet niet. Zie mezelf als hetero, maar puur en alleen om het feit dat ik nog nooit verliefd ben geweest op een vrouw. Wie weet wat de toekomst brengt, you never know. (:


    ars moriendi

    Hetero tot het tegendeel bewezen is. (wbw) Tot nu toe heb ik gewoon nog geen gevoelens gehad voor een andere vrouw, maar je weet nooot wat de toekomst met zich meebrengt.


    What would Emma do?

    Ik zie mezelf als hetero. Een relatie met een vrouw zou ik geestelijk kunnen hebben maar ik voel mezelf lichamelijk gewoon niet aangetrokken op vrouwen. Zo simpel als dat.

    Persoonlijk snap ik de vooroordelen van seksualiteit niet zo en ik begrijp nog steeds niet waarom mensen die gay of bi zijn perse uit de kast moeten komen. Of je nu op een vrouw, man of allebei valt, het is allemaal hetzelfde in mijn ogen alleen sommige mensen proberen het speciaal te maken. Haters maar ook voorstanders. Allebei vind ik heel irritant. Zolang wij zoiets als speciaal zien wordt het nooit door iedereen geaccepteerd en dat is jammer.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Hahaha ik heb niks tegen biseksualiteit of derest wat in de LGBTQ+ community zit maar zal (om eerlijk te zijn) niet zo fijn vinden als ik een biseksuele vriend zou hebben als in relatie en niet als vriendschap gezien ik dan dubbel zoveel concurrentie heb. Sorry very jealous person over here xd.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Burritho schreef:
    Ik zie mezelf als hetero. Een relatie met een vrouw zou ik geestelijk kunnen hebben maar ik voel mezelf lichamelijk gewoon niet aangetrokken op vrouwen. Zo simpel als dat.

    Persoonlijk snap ik de vooroordelen van seksualiteit niet zo en ik begrijp nog steeds niet waarom mensen die gay of bi zijn perse uit de kast moeten komen. Of je nu op een vrouw, man of allebei valt, het is allemaal hetzelfde in mijn ogen alleen sommige mensen proberen het speciaal te maken. Haters maar ook voorstanders. Allebei vind ik heel irritant. Zolang wij zoiets als speciaal zien wordt het nooit door iedereen geaccepteerd en dat is jammer.

    Hier maak je echt een goed punt. Het hele "uit te kast komen" zou totaal niet nodig moeten zijn. Hell, als je erover nadenkt: wat heeft de rest van de wereld er überhaupt mee te maken met wie jij het liefst het bed in duikt? Het is toch allemaal prima? Who cares?


    ars moriendi

    Sorry alvast voor degene die zich aangevallen of aangesproken voelen but....

    Ik vind dat de wereld best wel open aan het worden is voor LGBT+ en dat is een goed iets. Wel vind ik dat als mensen gaan zeggen dat heteroseksualiteit niet werkelijk bestaat nogal ignorant. Als dat niet bestaat dan bestaat homoseksualiteit voor zowel mannen als vrouwen niet want dan kan je ook zeggen dat hun nooit de juiste 'jongen' of 'meisje' heeft gevonden.

    Ik geloof wel degelijk dat heteroseksualiteit bestaat. Zelf heb ik wel meerdere keren de kans gehad om een meisje terug te zoenen, maar ik heb die impuls niet. Ik vind mijzelf heteroseksueel en zal ook nergens anders neerschrijven dan hetgeen wat ik voel, net zoals iedereen mag.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Hier maak je echt een goed punt. Het hele "uit te kast komen" zou totaal niet nodig moeten zijn. Hell, als je erover nadenkt: wat heeft de rest van de wereld er überhaupt mee te maken met wie jij het liefst het bed in duikt? Het is toch allemaal prima? Who cares?


    I know. Waarom kunnen mensen niet gewoon een relatie met hetzelfde geslacht aan gaan en dan gewoon zeggen tegen bijvoorbeeld hun ouders: 'Hoi, ik heb een vriendin, ze heet Monica.' Zo heb ik het ook gedaan toen ik een vriend kreeg en ik zou hetzelfde doen als ik een vriendin zou krijgen. Je hoeft niet tegen iedereen te zeggen: 'Ik moet je iets vertellen. Ik val op meisjes.' Who cares? Ik ga toch ook niet tegen iedereen zeggen: 'Ik val op jongens.' Daar komen ze wel achter als ze bevriend met mij raken.


    "Ignite, my love. Ignite."