• Omdat ik Bi ben. Nu doet dit mij niet zo veel (natuurlijk, je word aangevallen op wie je bent, het doet je altijd wel wat, maar mij niet heel veel meer). Het vreemdste vind ik nog dat veel van die mensen zelf homo/lesbi zijn, niet eens hetero.

    Anyhow, wat denken jullie van bisexualiteit? Serieus, wees eerlijk, ik vind het een interessant onderwerp :')

    Ik ben

    55.7% (34 stemmen)
     
    hetero

    1.6% (1 stem)
     
    lesbi/homo

    29.5% (18 stemmen)
     
    bi

    8.2% (5 stemmen)
     
    pan

    4.9% (3 stemmen)
     
    anders


    I can't stop 'til the whole world knows my name

    Bi (:
    Dat wilde ik ooit aan m'n ouders vertellen, tot m'n moeder random zei dat ze homoseksualteit accepteert, maar degene die bisekueel zijn "weten gewoon niet wat ze willen." Dus ik stel het nog even uit :')


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Dafuq. Ik vind het echt nergens op slaan. Het is echt niet anders dan pan, of homo of iets.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik vind het altijd zo onzinnig om stereotypes op te hangen aan een bepaalde seksualiteit... Wat mij betreft valt er niet echt iets van te vinden, eigenlijk, je persoonlijkheid staat toch los van op wie je al dan niet verliefd wordt? (Absoluut geen probleem mee dus!)


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Bloodborne schreef:
    Bi (:
    Dat wilde ik ooit aan m'n ouders vertellen, tot m'n moeder random zei dat ze homoseksualteit accepteert, maar degene die bisekueel zijn "weten gewoon niet wat ze willen." Dus ik stel het nog even uit :')


    Haha, ja, dat is ook een heel bekende opmerking :')
    Altijd zo fijn als mensen dat zeggen en je denkt 'uuuh, oke, moet ik het zeggen...?Nheeee, nvm.' x')


    @Patholoog: ja vind ik ook (obv). Ik ken zelf eigenlijk niemand die pan is, maar zover ik weet is dat soms meer geaccepteerd dan bi. Nu kan dit natuurlijk ook mijn beleveniswereld zijn omdat ik zelf bi ben (dat gezegd hebbende).

    @Antigone: mooi gezegd! Ja, je persoonlijkheid staat daar idd helemaal los van (helemaal mee eens). Maar er zijn zelfs mensen die mij spontaan mogen (!) omdat ik bi ben, in plaats van minder mogen omdat ik bi ben. Dat vind ik zelf niet heel prettig (ondank dat ze mij meer mogen) omdat het niks uit heeft te staan met wie je bent.

    [ bericht aangepast op 4 juli 2016 - 10:56 ]


    I can't stop 'til the whole world knows my name

    Ik draag over veel van die termen simpelweg geen mening. Vaak weet ik niet dat ze bestaan, maar dan denk ik gewoon: voelt die persoon zich comfortabel bij die term, super, wie ben ik om dat af te pakken. Als dat is wie ze zijn, aanvaard ik dat. Zo heb ik ook een vriendin, die aan kwam zetten met van alle termen. Ik weet nog altijd niet wat ze zijn, maar ze heeft kort uitgelegd hoe ze zich voelt en zo en ik aanvaard het gewoon. Mensen voelen zich een bepaalde manier of ze vallen op een bepaald geslacht, I don't care, really. Nja eigenlijk care ik wel. Ik vind het belangrijk dat mensen zich goed voelen, dus ik wil dat ze zich goed kunnen voelen door te zijn wie ze zijn.

    Zelf? Zoals ik al zei, ik ken al die termen niet, dus ik ga even proberen omschrijven wat ik denk dat het is. Volgens mij val ik eerder op innerlijk dan uiterlijk. Ik heb een vriend (ondertussen al bijna vier jaar) en hij is de enige op wie ik ooit verliefd ben geweest. Dus ik weet niet of ik ook voor meisjes ben of gewoon het idee om met meisje te zijn niet slecht vindt. Eerlijk gezegd kan het me niet heel veel schelen of ik nu bi of hetero ben of gewoon enkel op persoonlijkheden val of wat. Zo lang het maar goed voelt. (:

    [ bericht aangepast op 4 juli 2016 - 10:55 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Ik zie de link niet tussen biseksualiteit en gierigheid? :'D
    Anyway, ik vind dat een ieder zichzelf moet kunnen zijn; of dat nu homo, lesbisch, bi of weet ik veel wat dan ook is.


    26 - 02 - '16

    Altrados schreef:
    (...)

    Haha, ja, dat is ook een heel bekende opmerking :')
    Altijd zo fijn als mensen dat zeggen en je denkt 'uuuh, oke, moet ik het zeggen...?Nheeee, nvm.' x')


    Ja, dat dus. Het is best awkward :') Ik heb ook vaak het gevoel alsof homoseksualiteit sneller geaccepteerd wordt. Vaak krijg ik er redelijk wat vragen over. 'Ja, maar wat heb je dan liever?' Ehm, rotvraag. Of sommige meiden die denken dat je alleen maar aandacht wilt omdat jongens het wel een spannend idee vinden dat je ook op vrouwen valt. Honestly, die dingen ben ik echt zat. Ooit heb ik zelfs een meisje tegenover me gehad die hooghartig zei dat ik echt niet bi was. De reden? Ik was daar te verlegen voor.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Fuzzypants schreef:
    Ik zie de link niet tussen biseksualiteit en gierigheid? :'D
    Anyway, ik vind dat een ieder zichzelf moet kunnen zijn; of dat nu homo, lesbisch, bi of weet ik veel wat dan ook is.

    Ik denk dat het een grap is die mensen maken, omdat je zowel de meisjes als de jongens claimt? Don't know, het is lame.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Wat boeit het of je biseksueel bent. Ben het zelf ook(nja pan, maar komt bijna op hetzelfde neer), so what. Niets egoïstisch aan. Why the fuck would you be egoistic, omdat je bi bent? Omdat je verliefd kunt worden op wie dan ook? Het is juist een verrijking en je hoeft je minder zorgen te maken. Love is love. Haters gonna hate!

    Dit maakt me zo boos. Ugh.

    (Ben niet boos op jou he)

    [ bericht aangepast op 4 juli 2016 - 10:59 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Fuzzypants schreef:
    Ik zie de link niet tussen biseksualiteit en gierigheid? :'D
    Anyway, ik vind dat een ieder zichzelf moet kunnen zijn; of dat nu homo, lesbisch, bi of weet ik veel wat dan ook is.


    Ze vinden dat ik een keuze moet maken tussen het een of het ander, en niet beidden moet willen. Alsof ik twee bolletjes ijs moet kiezen van 1 soort; ik kan dat niet, ik wil een bolletje van het een en een bolletje van het ander (= blijkbaar gierigheid)

    Ja ik vergelijk mijn sexualiteit met ijs. xD


    I can't stop 'til the whole world knows my name

    Altrados schreef:
    (...)

    Ze vinden dat ik een keuze moet maken tussen het een of het ander, en niet beidden moet willen. Alsof ik twee bolletjes ijs moet kiezen van 1 soort; ik kan dat niet, ik wil een bolletje van het een en een bolletje van het ander (= blijkbaar gierigheid)

    Ja ik vergelijk mijn sexualiteit met ijs. xD


    Een ander kan vinden wat 'ie wil, maar het gaat erom dat jij gelukkig bent. De mensen die labels als 'gierig' op je plakken zijn jouw aandacht niet waard (;


    26 - 02 - '16

    Huh wacht wat? Gierig omdat je bi bent? Wauw. Echt wauw. Waar slaat dat nu weer op? Ik ga heel veel om met mensen die bi, home of lesbisch zijn (wij hetero's zijn een bedreigde diersoort op mijn musical vereniging ;p ) maar eigenlijk denk ik er niet zoveel van. Het maakt die mensen voor mij niet anders of zo. Biseksualiteit is voor mij normaal. Net zo normaal als de rest.


    Happy Birthday my Potter!

    Fuzzypants schreef:
    (...)

    Een ander kan vinden wat 'ie wil, maar het gaat erom dat jij gelukkig bent. De mensen die labels als 'gierig' op je plakken zijn jouw aandacht niet waard (;


    Ja is zo. Zit er zelf niet heel erg mee, behalve dat mijn vriend het niet snapt. Hij prboeerd het te snappen, maar hij vind het gewoon heel lastig om zijn denkwijze te vernaderen/aan te passen. Hij komt uit een zeer christelijke gemeenschap waar homo/lesbi/bi/pan gewoonweg niet genoemd en genegeerd word, dus hij had het nooit gezien totdat hij mij ontmoette en meer tijd buiten de gemeenschap doorbracht.
    Weinig mensen weten het eigenlijk (dat ik bi ben), al helemaal zijn ouders weten het niet haha. Als ze het weten zouden ze het feit gewoonweg negeren denk ik, maar ik vind het geen prettig idee als ze dat doen :/. NIet dat het specifiek besproken moet worden ofsow, maar het voelt als een soort olifant in de kamer als er iets is wat er OVERDUIDELIJK is maar wat ab-so-luut niet besproken mag worden.

    *nu wil ik niet iemand die christelijk is hiermee beledigen. Dit hoe is dit gezin werkt en wat ik heb meegekregen van de gemeente*


    I can't stop 'til the whole world knows my name

    Je moet kunnen houden van wie je houdt. Sommigen vallen nou eenmaal op het andere geslacht, sommigen op hetzelfde, sommigen of beiden en sommigen hebben geen keuze. Of je nou hetero, homo, bi, pan, ace bent... Het zou niet uit moeten maken en ik vind het laf dat het gewoon niet wordt geaccepteerd door hedendaagse society..
    Ik label mezelf niet graag, ik hou van wie ik hou. Dat ik nu momenteel een relatie met een jongen heb veranderd het feit dat ik ook op meisjes val niet.

    + ik ben het totaal eens met RichardSHarmon!


    — Inner peace, it's hard to find. —

    GredWeasley schreef:
    Huh wacht wat? Gierig omdat je bi bent? Wauw. Echt wauw. Waar slaat dat nu weer op? Ik ga heel veel om met mensen die bi, home of lesbisch zijn (wij hetero's zijn een bedreigde diersoort op mijn musical vereniging ;p ) maar eigenlijk denk ik er niet zoveel van. Het maakt die mensen voor mij niet anders of zo. Biseksualiteit is voor mij normaal. Net zo normaal als de rest.


    Haha, je bent in de minderheid x')
    Ik merk wel dat mensen er makkelijker voor uitkomende in het laatste jaar/.de laatste 2 jaar. Weet niet of iemand anders dat hir ook merkt?
    Ik kom er nu voor het eerst voor uit omdat ik in het buitenland zit voor stage voor 6 maanden en die mensen mij nog niet egt kennen (_+ als ze judgy zijn kan ik ze byebye zwaaien als ik klaar ben).


    I can't stop 'til the whole world knows my name