Ik maak niet zo vaak topics aan, maar ik wil toch even mijn enthousiasme kwijt ^^
Toen vandaag nog eens goed naar mijn cursusinschrijvingen voor het eerste blok van volgend studiejaar keek, zag ik in mijn rooster dat ik (als er niks zou veranderen) elke woensdag en vrijdag geen college zou hebben. Dat betekent dat ik drie dagen weekend én nog een extra dag vrij tussendoor zou hebben, oftewel: meer dagen vrij dan school per week. Het zou iets zijn waar ik van zou hebben gedroomd toen ik nog op de middelbare school zat, maar...
Hoewel ik natuurlijk in principe niet meer vrije tijd zou hebben dan ik het afgelopen jaar heb gehad, aangezien ik even veel uren aan colleges kwijt ben, maar ze nu alleen meer verspreid zijn en ik dan gewoon meer op één dag zou hebben, denk ik dat zoveel vrije dagen niet goed voor me zouden zijn. Ik ken mezelf: ik heb totaal geen discipline. Ik zou op zulke dagen waarschijnlijk pas laat mijn bed uit komen en de hele dag (bijna) niks doen. Daarom heb ik besloten een extra vak te gaan volgen. (:
Mijn jongere zelf zou me echt voor gek verklaard hebben: vrije dagen opvullen met méér school?! Maar op dit moment ben ik alleen maar heel erg enthousiast. Mijn eerste jaar op de universiteit is me echt goed bevallen, de cijfers die ik tot nu toe gehaald heb waren goed en ik merk gewoon dat ik het ontzettend leuk vind om steeds maar nieuwe dingen te leren. Toen ik laatst zat rond te neuzen in het vakkenaanbod van de universiteit merkte ik ook dat er gewoon zoveel keuze was van dingen die me leuk leken. Ik heb me nu ingeschreven voor het vak 'Cognitieve neurowetenschap voor dummies', omdat ik hersenen ontzettend interessant vind. (: Motivatie voor komend studiejaar heb ik in elk geval in overvloed (nu maar hopen dat ik ook de discipline op kan brengen).
Dus, wanneer hebben jullie voor het laatst iets gedaan waarvoor je jongere zelf je voor gek zou verklaren? En ben ik nou heel erg raar, of hebben jullie ook weleens zoiets gedaan (vrije tijd opofferen voor extra vakken)/zouden jullie zoiets doen?
"Take my advice; I don't use it anyway."