• Hallo,
    Ik wil graag een boek schrijven en die ook uitgeven, maar ik heb geen idee hoe ik moet beginnen of wat een interessant onderwerp is voor een boek.

    Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen en misschien ook nog tips heeft.

    Alvast bedankt x


    three things that cannot be long hitten: the sun, the moon, the truth

    Als je een boek wilt schrijven, kun je het beste zelf de tijd nemen om iets te verzinnen. Als je andermans ideeën gaat uitwerken zul je niet zo erg gemotiveerd zijn. Stel nu dat iedereen gaat zeggen: "historische roman", maar jij hebt een hekel aan geschiedenis, dan gaat het boek niet echt lukken.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Misschien kan je hier om hulp vragen (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Patholoog schreef:
    Als je een boek wilt schrijven, kun je het beste zelf de tijd nemen om iets te verzinnen. Als je andermans ideeën gaat uitwerken zul je niet zo erg gemotiveerd zijn. Stel nu dat iedereen gaat zeggen: "historische roman", maar jij hebt een hekel aan geschiedenis, dan gaat het boek niet echt lukken.

    Precies dit. Als het onderwerp jou niet ligt, zul je het idee nooit kunnen uitwerken.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Een goed idee bedenken moet je toch echt zelf doen. Natuurlijk zou het super zijn om ook echt een boek uit te kunnen geven, en daar moet je ook zeker naar streven, maar voordat je dat kan gaan regelen, moet je eerst een verhaal hebben! Kijk eens naar de boeken die je zelf leuk vind, en bedenk wat je lievelingsdelen zijn - niet per se scènes, maar ook thema's, typen personages, etc - en wat je juist minder leuk vindt. Misschien kun je een originele draai aan die goede dingen geven, en tegelijk de "slechte" dingen verbeteren.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Patholoog schreef:
    Als je een boek wilt schrijven, kun je het beste zelf de tijd nemen om iets te verzinnen. Als je andermans ideeën gaat uitwerken zul je niet zo erg gemotiveerd zijn. Stel nu dat iedereen gaat zeggen: "historische roman", maar jij hebt een hekel aan geschiedenis, dan gaat het boek niet echt lukken.


    Antigone schreef:
    Een goed idee bedenken moet je toch echt zelf doen. Natuurlijk zou het super zijn om ook echt een boek uit te kunnen geven, en daar moet je ook zeker naar streven, maar voordat je dat kan gaan regelen, moet je eerst een verhaal hebben! Kijk eens naar de boeken die je zelf leuk vind, en bedenk wat je lievelingsdelen zijn - niet per se scènes, maar ook thema's, typen personages, etc - en wat je juist minder leuk vindt. Misschien kun je een originele draai aan die goede dingen geven, en tegelijk de "slechte" dingen verbeteren.


    16 - 09 - '17

    Mijn advies is dat je vanuit jezelf schrijft en iets wat je leuk vindt om te schrijven want dat motiveert je om door te blijven gaan.

    Persoonlijk schrijf ik al vanaf mijn 13e en in 2013 heb ik het lef gehad om een verhaal op te sturen naar een publisher.
    Met de gedachte dat ik kritiek zou krijgen en met het advies waar ik beter op moet letten.
    Het tegenovergestelde bleek waar te zijn, want mijn boek (manuscript, noemden zij het) wilde ze uitgeven.

    Dus, schrijf wat jij wilt.
    En mijn boek was oorspronkelijk een fanfic en heb ik de namen veranderd want anders zit je met de privacy en moet je toestemming vragen en alles.

    Veel succes

    xxx


    ~ I'm a writer. Anything you say or do may be used in a story. ~

    Als je fanfictie wil schrijven, raad ik Fanflicks aan. Vandaag is mijn boek er net bij uit gekomen, en het is erg fijn samenwerken met hun!
    (meer info over hun kan je vinden op welovefanfiction.nl)

    Misschien ook een goede tip is om je verhaal al eens te 'testen' hier op Quizlet of Wattpad of wat dan ook. Zo kun je meteen zien of er een publiek is voor je boek c:.

    [ bericht aangepast op 30 juni 2016 - 21:23 ]


    soul made of stardust and chaos.

    itsmagicc schreef:
    Als je fanfictie wil schrijven, raad ik Fanflicks aan. Vandaag is mijn boek er net bij uit gekomen, en het is erg fijn samenwerken met hun!
    (meer info over hun kan je vinden op welovefanfiction.nl)

    Misschien ook een goede tip is om je verhaal al eens te 'testen' hier op Quizlet of Wattpad of wat dan ook. Zo kun je meteen zien of er een publiek is voor je boek c:.

    Langs de ene kant is het 'testen' misschien wel leuk (en er zijn ook auteurs die door een uitgever 'ontdekt' worden via sites als Wattpad), maar er zijn ook een heleboel uitgevers die niet willen dat je verhaal online heeft gestaan, dus ik zou er toch even over nadenken of je een verhaal dat je echt wil uitgeven online zou zetten.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.