• ”Yo, ho, haul together,
    hoist the colors high.
    Heave ho, thieves and beggars,
    never shall we die.”


    Het is de 17e eeuw. Moord, chantage, afpersing. Wanneer je dit tegenkomt is het een grote kans dat er piraten langs zijn geweest — en één crew komt speciaal op in gedachten: The Seas Rose. Ze zijn gevreesd door al en zeker geen lichtgewichten.
          Net zoals nu zijn ze niet van plan om tegengehouden te worden en ze gaan door weer en wind. De kapitein van The Seas Rose heeft namelijk een missie: Een magisch object zoeken dat beschikt over de kracht van leven en dood. Echter wordt de crew wat anders verteld. Namelijk dat ze naar een van de grootste schatten op zoek zijn — waardoor het avontuur weliswaar anders kan verlopen.


    Rollen:
    • Kapitein • Homerus —— Eadwig Osmond Winthrop • 55 • 1,13
    • Stuurman • Assassin —— Cain Valentine • 35 • 1,2
    • Scheepsarts • Tarrant —— Crimson-eye Rogue (Blackwood) • 33 • 1,1
    • Kok • Morticia —— Edmund Keagan • 33 • 1,3
    • Daveed —— Eleazar Hamilton • 25 • 1,7
    • ——
    • ——


    • Kwartiermeester • Shireen —— Victoria Arche • 27 • 1,1
    • Doktersassistente • Chivalry —— Cordelia Grace Morgan • 26 • 1,4
    • ANTI —— Asparanza Ayres • 31 • 1,7
    • XY —— Evangeline Sophia Rutherforth • 25 • 1,11
    • Valkyries —— Sitka Skythe • 29 • 1,12


    Beschikbare rollen:
    Kapitein (moet een man zijn)
    Stuurman (rechterhand kapitein, moet een man zijn)
    Kwartiermeester (houdt overzicht op de bemanning/deelt orders uit)
    Kok
    Scheepsarts
    Overige bemanning

    Regels:
    • Je mag meerdere personages aanmaken, mits je deze niet verwaarloost.
    • Geen ruzies, behalve in de RPG zelf.
    • Geen perfecte rollen! Iedereen heeft minpunten.
    • Bestuur elkaars personages niet. Alleen die van jezelf.
    • 16/18+ is toegestaan, maar zet er een waarschuwing boven.
    • In deze RPG moeten de posts 250 woorden bevatten.
    • Let op je spelling en grammatica.
    • Deze RPG is van Tarrant & Assassin.

    Invullijst:
    • Rol:
    • Naam:
    • Leeftijd (het liefst 22 of ouder):
    • Innerlijk:
    • Uiterlijk:
    • Geschiedenis:
    • Overig:

    Praattopic


    “Work like a captain.
    Play like a pirate.”

    [ bericht aangepast op 10 aug 2016 - 20:08 ]


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)
    I know, ik had gehoopt dat er misschien nog wat nieuwe mensen op af zouden komen. 8D

    Zal ik wat mensen bijeen proberen te sprokkelen?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Nerwen schreef:
    (...)
    Zal ik wat mensen bijeen proberen te sprokkelen?


    Jaaa.


    Your make-up is terrible

    Hee, ik wil nog wel meedoen als het kan! Wat voor rollen zijn er nog beschikbaar voor een man?


    Tijd voor koffie.

    Fibonacci schreef:
    Hee, ik wil nog wel meedoen als het kan! Wat voor rollen zijn er nog beschikbaar voor een man?


    Yes, geweldig! Momenteel de gewone bemanningsleden, maar de kapitein komt eventueel vrij. Standal is al twee dagen niet online geweest en heeft verder niet meer gereageerd.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Yes, geweldig! Momenteel de gewone bemanningsleden, maar de kapitein komt eventueel vrij. Standal is al twee dagen niet online geweest en heeft verder niet meer gereageerd.

    Top! Ik ga vanavond en morgen dan aan de slag. Aangezien ik op het moment op een boot zit, kan de wifi wel grillig zijn, maar het moet lukken.
    Mij lijkt het een prima plan om een chagrijnige 40/50-jarige kapitein te schrijven die iedereen afzeikt :Y) Maar dat ligt dan aan Standal.


    Tijd voor koffie.

    Fibonacci schreef:
    (...)
    Top! Ik ga vanavond en morgen dan aan de slag. Aangezien ik op het moment op een boot zit, kan de wifi wel grillig zijn, maar het moet lukken.
    Mij lijkt het een prima plan om een chagrijnige 40/50-jarige kapitein te schrijven die iedereen afzeikt :Y) Maar dat ligt dan aan Standal.


    Ik heb Standal even een berichtje gestuurd. Mocht er morgen niet op gereageerd zijn, is de rol van jou. Je idee klinkt al leuk!
    Ik verwacht van iedereen die een relatie of een overeenkomst had met de vorige kapitein dan even laat weten wat zodat dingen niet in de knoop lopen. ;3


    Your make-up is terrible

    Laat je de kapiteitrol vrij komen omdat ze 2 dagen niet heeft gereageerd..? Er zijn toch wel meer mensen die even niet resgeren of op vakantie zijn?


    Aan niets denken is ook denken.

    Micaela schreef:
    Laat je de kapiteitrol vrij komen omdat ze 2 dagen niet heeft gereageerd..? Er zijn toch wel meer mensen die even niet resgeren of op vakantie zijn?


    Nee, Chivalry wacht al veel langer met Del tot ze reageert. Standal is ondertussen online geweest, heeft hier een mt gedropt, maar verder niks van zich later horen.


    Your make-up is terrible

    Oke, dan is het idd een ander verhaal.


    Aan niets denken is ook denken.

    Standal heeft niet gereageerd en is ook niet meer online geweest, helaas. Als je wilt, mag je de rol hebben Sophie.


    Your make-up is terrible

    Aah, wel jammer van Standal. Maar ik wil 'm wel graag doen dan! Ik hoef alleen nog de geschiedenis en het uiterlijk te beschrijven, maar op de boot was vandaag niet genoeg tijd vrij om te schrijven. Morgen post ik de rol in ieder geval!


    Tijd voor koffie.

    Het uiterlijk komt eraan! Op de boot heb ik alleen niet zoveel wi-fi, dus plaatjes uploaden vindt de laptop nogal moeilijk. In ieder geval wilde ik (heel fantasieloos) Blackbeard van Pirates of the Caribbean FC'en.




    Captain Eadwig 'Wreckbeard' Osmond Winthrop



    Geboren en getogen in een van de vele havens in Engeland, werd de jongen die later bekend zou komen te staan als de fameuze (en gevreesde) kapitein Wreckbeard, Eadwig Osmond Winthrop genoemd.

    Eadwig naar grootvader Eadwig, ontdekker van Amerika (zo dacht hij tenminste, daarna kwam hij tot de ontdekking dat Columbus hem voor was geweest en keerde hij teneergeslagen terug naar Engeland. De teleurstelling was iets waar hij nooit overheen zou komen en hij stierf vijf weken na aankomst aan een hartaanval), Osmond aangezien Eadwigs moeder dat zo'n mooie naam vond (stiekem was het de naam van een jongeman die ze als juffrouw lief had gehad - ze was nooit over hem heen gekomen), en Winthrop naar het eeuwenoude ras der Winthrops, dat ver terugging en altijd werk aan de haven had verzet. Vroeger hadden de Winthrops ook behoorlijk uitgebreide wijnranken beheerd toen ze nog een stuk land in Indië hadden. Dat is helaas vergokt door Eadwigs over- overgrootvader: Eadwig Eadwine Irvin Winthrop. Dit is overigens ook de reden waarom de namen 'Eadwine' en 'Irvin' slecht vallen binnen de Winthrop familie. Iedereen die langskomt met die naam wordt met vuile blikken aangekeken.

    Leeftijd
    Wreckbeard is 55 jaar, geboren op een uitzonderlijk stormige 22 september. Hij is een stuk ouder dan de rest van de bemanning en mag hier graag over klagen. Hij is een voorloper van de huidige tijd, en geeft de 'jeugd van tegenwoordig' overal de schuld van. Hij klaagt over dertigers alsof het kinderen zijn en vindt dat twintigers eigenlijk pas net uit het ei zijn. Hij neemt mensen die jonger zijn dan hij, dan ook niet graag serieus. Niet dat hij graag mensen serieus neemt, maar jongeren nóg minder graag. Stiekem heeft hij wel een zacht plekje in zijn hart voor kinderen. Jonge kinderen, zolang ze maar onder de twaalf zijn ('daarna worden het arrogante, nietsdoende, neuspeuterende rotwezens die dikwijls opgroeien voor galg en rad') en een beetje beleefd uit hun ogen kijken. Misschien dat hij toch graag opa had willen worden - op een dag.

    Innerlijk
    Wreckbeard weet van dingen aanpakken, werkt als geen ander. Hij is zo stevig als een beer en is even onverwoestbaar als de boten die hij bevaart. Zijn karakter past bij zijn uiterlijk. Hij is nors en boos. Moppert op de bemanning en vertelt het alleen als de dingen fout gaan - niet als ze goed gaan. Hij houdt niet van complimentjes geven, aangezien hij dat ziet als een teken van zwakte. Het is iets wat mietjes doen, vindt hij. Zo zegt hij altijd: 'Een echte piraat heeft geen aai over zijn bol nodig, maar een schop onder zijn kont. Stop er een rotje in voor mijn part'.
    Verder is Wreckbeard meestal goudeerlijk. Als hem iets niet bevalt, zegt hij dat onmiddelijk. Hij ziet er het nut niet van in om je woorden in te slikken, ook dat vindt hij voor mietjes. Desondanks is hij nog steeds een echte piraat en doet hij wat hem het beste uitkomt. Liegen om onder een netelige situatie uit te komen, is een tweede natuur voor hem.
    Verder zegt Wreckbeard altijd dat bepaalde dingen voor 'mietjes' zijn. Het is een van zijn stopwoorden, maar wat het precies zijn of wat hij ermee bedoelt, weet niemand eigenlijk.
    Verder is Wreckbeard enorm koppig. Hij doet wat hij zelf wilt en laat zich niet tegenhouden door iets of iemand. Het feit dat hij kapitein is geworden, helpt dan ook niet bij zijn eigendunk. Het heeft hem een erg trotse man gemaakt, arrogant over zichzelf en zijn bezit.
    Wel zou hij niet snel zijn crew verraden. Want ondanks dat hij liegen niet schuwt, zal Wreckbeard de mensen die hem loyaal nooit laten zitten. Hij hecht veel waarde aan eer, eergevoel en trots. Wanneer mensen de regels der piraterij doorbreken, vergeeft hij hen dat nooit. Hij is dan ook behoorlijk wraakzuchtig.
    Als laatste is Wreckbeard enorm snel jaloers en opvliegend. Hij heeft een extreem kort lontje, omdat niemand hem ooit kan tegenhouden.

    Geschiedenis
    Kapitein Wreckbeard groeide als klein jongetje op in een dorpje dat bijna even klein was als hij. Het dorp, Llandough lag dichtbij Cardiff en was uitsluitend voor havenvolk. Zijn moeder maakte daar vissen schoon op de markt en zijn vader was koopman. Hij was niet vaak thuis, wat Wreckbeard zowel fijn als vervelend vond. De vader van Wreckbeard sloeg hem, waardoor hij het fijn vond als hij weg was, maar hij vond het naar dat hij de verantwoordelijk had over de andere kinderen als de vader weg was. Zijn moeder was niet vaak thuis, aangezien ze hard moest werken en daarom zorgde Wreckbeard voor zijn drie zusjes en drie broertjes. Eigenlijk had hij ook nog een oudere broer, maar die overleed toen Wreckbeard acht was bij een koetsongeluk.
    Hij was een koppig kind, met gewelddadige invallen, al was dit nooit tegen zijn broertjes en zusjes.
    Zo rond Wreckbeard's dertiende verjaardig, keerde zijn vader niet meer terug. Nu was hij de kostwinner en ging niet meer naar school. De moeder verloor haar baan en kreeg schoorvoetend een bijbaantje in een fabriek, maar werd daarnaast ook prostituee. Drie jaar daarna zou ze dan ook overlijden aan syfillis, wat destijds nog levensbedreigend was. Er was dat jaar nog wel één meevaller: de grootvader van Wreckbeard overleed en liet al zijn geld en bezittingen achter aan Wreckbeard. Iedereen was verbaasd, aangezien de grootvader nog andere kinderen had, bij andere vrouwen, maar Wreckbeard had een bezoekje gebracht aan de beheerder van grootvaders' kapitaal en had die zodanig bedreigd dat hij het testament veranderde en vluchtte. Hij zou zo de angstig worden ('ik heb de doden getoornd!') dat hij een maand later aan een hartaanval zou overlijden.
    Met het kapitaal stuurde Wreckbeard zijn broertjes en zusjes naar de kostschool en vertrok zelf als koopman op een schip om zijn vader te zoeken. Zowel om wraak te nemen (de mishandelingen, het verdwijnen), als om zijn vader gewoon weder te zien. Het schip was van hetzelfde bedrijf dat zijn vader had weggezonden. Midden op zee kwam Wreckbeard er echter achter dat zijn vader overleden was. Zijn schip was in de fik gevlogen, midden op de route. Er was een ander vrachtschip langsgevaren, maar die had de orders van het bedrijf gekregen om door te varen, omdat de schipbreukelingen misschien de lading zouden jatten. Toen Wreckbeard dit hoorde, werd hij zo woedend dat hij de bazen op zijn schip vermoordde. Ook de rest ging eraan, tenzij ze een eed zworen hem te helpen. Wreckbeard reisde vervolgens af naar Amerika, waar hij veel piraten leerde kennen. Velen vonden zijn jonge leeftijd aandoenlijk, maar kregen al snel een lesje over zijn karakter als er iemand aan Wreckbeard's zwaard geregen werd. Wreckbeard vaarde weg uit Amerika en liet elk schip zinken van het bedrijf dat zijn vader had 'vermoord'. Daar kreeg hij zo'n lol in, dat hij op zijn zeventiende 'Wreckbeard' werd genoemd. 'Wreck' naar het Engelse werkwoord 'wrecking' en 'beard' ironisch, aangezien er nooit een stoppel op Wreckbeard's gladde kin verscheen. Nu is hij dan ook extra trots op zijn volle baard, die pas begon met groeien rond zijn zevenentwintigste. Wreckbeard voer jarenlang de wereld over, maar besloot jaren om full-time piraat te worden. Zijn familie denkt nog steeds dat hij koopman is

    Wist-je-datjes
    - Wreckbeard houdt van koelte. Hitte doet hem denken aan de hel - waar hij ongetwijfeld heen zal gaan. Daarom heeft hij ook een hekel aan warme landen en mensen die uit warme landen komen. Toch heeft hij ook Spanjaarden/Italianen/etc. in zijn crew, want 'die gore helmensen kunnen wel verdomd hard werken'.
    - Wreckbeard drinkt veel rum. In deze wereld zou hij alcoholist genoemd worden. Bovendien vertrouwt hij water niet, aangezien dat zo vergiftigd kan worden - tenminste dat denkt Wreckbeard. Hij denkt dat de sterke alcohol in zijn rum al het vergif zo weg brandt. Hij drinkt dan ook hele sterke rum, iedereen die het niet dagelijks drinkt, verbrand zijn keel eraan.
    - Zoals een echte piraat, geeft Wreckbeard niet veel om zijn uiterlijk. Toch is hij abnormaal trots op zijn hoed. Het is ooit een officiershoed geweest, maar diens hoofd heeft Wreckbeard eraf gehakt. Het geval heeft een grote, witte veer (nu een grote, bruin-zwart-rode veer) en is in lengte minstens even groot als twee hoofden.
    - Natuurlijk heeft Wreckbeard ook seksuele verlangens. Hij geniet ervan om met vrouwen samen te zijn, maar wat niemand weet, is dat Wreckbeard in het verleden ook heeft geëxperimenteerd met mannen. In het geheim had hij soms wel eens minnaars, al heeft hij nooit een relatie met hen gehad. Nu zou het helaas niet meer kunnen - zijn reputatie en imago zijn hem voorbij gestreefd en wanneer hij ernaar zou handelen en gepakt zou worden, zou het onmiddellijk zijn status verpesten.
    - Wreckbeard geniet ervan om een mysterie te zijn. Daarom houdt hij alles over zijn verleden voor zich. Ook zijn echte naam is niet bekend bij zijn crew. Wat ook mede komt door het feit dat hij de naam veracht.
    - Het is een slimme man, Wreckbeard. Nu zou hij het label 'hoogbegaafd' krijgen. Omdat hij de wereld zo heeft rondgevaren, kan Wreckbeard veel talen. Zo kan hij onder andere Engels, Russisch, Spaans, Indiaas, Chinees, Ceylons (de vroegere taal van Sri Lanka) en Noors.
    - Wreckbeard heeft twee jaar in Rusland gewoont.
    - Wreckbeard houdt een dagboek bij. Dat is zijn allergrootste geheim. Hij schrijft daarin naar zijn overleden broer en vertelt hem wat er zoal is gebeurd in zijn leven.
    - De snelste dood krijg je helemaal gratis als je Wreckbeard ook met maar iets anders aanspreekt dan 'Kapitein Wreckbeard'.

    [ bericht aangepast op 9 aug 2016 - 22:32 ]


    Tijd voor koffie.

    Hallo iedereen, ik schrijf me uit ben ik bang, gezien ik gewoon geen tijd en motivatie heb, jullie mogen me er dus uit halen


    obsessive rage

    Verloren schreef:
    Hallo iedereen, ik schrijf me uit ben ik bang, gezien ik gewoon geen tijd en motivatie heb, jullie mogen me er dus uit halen


    Big girls cry when their hearts are breaking