• Nee, ik ga jullie niet vragen om personages te maken. Ik wil het graag zelf doen, want ik heb al een lijst met allemaal vragen die ik kan invullen. Alleen heb ik wel een probleem. Hoe maak ik een realistisch personage? Dus zeg maar zo, dat hij/zij staat als een huis en zijn/haar eigen persoon is. Want dat vind ik best lastig, merk ik nu (en ik dacht dat een naam het moeilijkste zou zijn) en ik wil natuurlijk wel goede personages die ik door en door ken.

    Want ik wil ze bedenken en aan de andere kant wil ik ze zeg maar zelf laten vertellen hoe ze zijn. Dus dat ik ze niet bedenk, maar dat zij mij vertellen hoe ze in elkaar steken. Dat klinkt best wel gek als ik het zo op schrijf. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

    Even kort samengevat:

    Hoe maak ik een realistisch personage?
    Hoe maken jullie een realistisch personage?
    Hoe beschrijf je sommige huidskleuren?


    Physics is awesome

    Houd een interview met je personage! Zo leer je het het beste kennen. Een realistisch personage is een personage dat niet perfect is. Hij of zij heeft gebreken, en die zijn ook belangrijk om te laten zien voordat je een Mary Sue creëert.

    Mijn personages zijn vrijwel altijd bleek, dus ik gebruik woorden zoals 'lijkbleek', 'porselein', of bijvoorbeeld 'sneeuw'.

    Hopelijk heb je hier iets aan. (:


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Dus gewoon vragen stellen aan je personage(s)? Daar heb ik dus geen moeite mee, hoewel bij sommige personages is het moeilijk, omdat ik dan even niet weet welke gebreken er dan zijn bij hem of haar. Maar met meer eigenschappen komen er vast ook slechte eigenschappen naar boven.

    Ik wilde nu ook andere huidskleuren dan bleek/blank, maar ik heb er wel wat aan.

    Dankjewel!


    Physics is awesome

    Veel mensen laten hun personage vragen beantwoorden (als ik me niet vergis vind je dit soort vragen ook wel in stories/topics op Q, of desnoods op het internet) en vinden dit handig.
    Zelf ontdek ik liever het karakter/de achtergrond van het personage terwijl ik aan het verhaal aan het schrijven ben. Dan probeer ik me bij elke zin/ gedachtengang af te vragen hoe het komt dat het personage op deze manier denkt, of waarom hij/zij bepaalde acties zou uitvoeren.

    Voor huidskleuren heb ik niet echt tips, al vind ik het wel heel irritant als een huidskleur met voeding vergeleken wordt. Karamel, melk, chocolade,... - no, just no.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Mij lijkt het ook wel handig.
    Dat is ook een goede manier. Voor mijn hoofdpersonage heb ik al ideeën waarom die zich zo gedraagt en wat de redenen daarvoor zijn. Bij andere personages heb ik dat nu ook een beetje. Ik vind het wel belangrijk dat het klopt, iemand die nooit gepest is en veel vrienden heeft (ervan uitgaande dat diegene bijvoorbeeld geen depressie heeft), gaat waarschijnlijk niet wantrouwig tegen over nieuwe mensen zijn en ook niet asociaal als in niet sociaal kunnen zijn, zeg maar.

    Bedankt voor de tip. Hoewel bij ogen vind ik dat meestal wel mooi, geeft mij een duidelijkere beschrijving dan bijvoorbeeld bruin. Maar bij huidskleur vind ik het vaak wel bijzonder, weet ook niet zo goed wat ik mij moet voorstellen bij karamel. Ik denk meteen aan het product karamel en niet aan een huidskleur.


    Physics is awesome

    Ik heb een halfjaar geleden op Tumblr ofzo een lijst gezien met de benaming van alle huidskleuren en het was heel interessant. Ik kan je alleen echt niet meer vertellen wat de link was of hoe het heet, anders had ik het wel gedaan.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Misschien dat ik hem kan vinden via google door tumblr huidskleuren in te typen. Of was hij in het Engels? (Als je, je dat nog kan herinneren).


    Physics is awesome

    Hoe zou jij bijvoorbeeld een latino(ik heb er geen beter woord voor, sorry) beschrijven qua huidskleur?
    Even om het wat duidelijker te maken wat ik bedoel met hoe beschrijf je sommige huidskleuren.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    Misschien dat ik hem kan vinden via google door tumblr huidskleuren in te typen. Of was hij in het Engels? (Als je, je dat nog kan herinneren).

    Het was in het Engels. Ik zoek het wel even op, want nu ben ik ook gefrustreerd. :')


    OOOIII IK HEB HET GEVONDEN. Ik hoop dat je hier wat aan hebt,klik.
    Hier is ook nog wat.

    [ bericht aangepast op 22 juni 2016 - 20:31 ]


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Ik schrijf meestal in het Engels, dus wat huidskleuren betreft kan ik geen hele specifieke tips geven, maar je kan het altijd gewoon zeggen! Als je verhaal zich in "onze wereld" afspeelt, kan je prima zeggen dat je personage een Pakistaans meisje is, of een Vietnamese jongen, enzovoorts. En als je wel echt de huidskleur wil beschrijven, kan je prima zeggen dat het een donkere/getinte/zwarte/bruine/... huid is. Of anders met contrast aan de gang - een ander personage is veel bleker, donkere huid steekt af tegen sneeuw of iets anders wits, dat soort dingen.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Hoechlins schreef:
    (...)
    Het was in het Engels. Ik zoek het wel even op, want nu ben ik ook gefrustreerd. :')


    OOOIII IK HEB HET GEVONDEN. Ik hoop dat je hier wat aan hebt,klik.
    Hier is ook nog wat.


    writingwithcolor is sowieso een geweldige blog als je echt serieus gaat schrijven! Voor korte verhalen ben ik meestal een beetje lui met dat soort research, omdat ik daarin minder achtergrond van personages verwerk, maar als je een serieus lang verhaal probeert te schrijven - of gewoon iets nieuws wil leren - raad ik het erg aan, haha.

    [ bericht aangepast op 22 juni 2016 - 20:45 ]


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Dat gevoel herken ik, je weet nog iets ervan en dan is het zo tenenkrommend als je het niet terug kan vinden.

    Aan allebei heb ik zeker wat, de ondertonen vind ik wel moeilijk. Aangezien ik dat niet zie bij mensen in het echte leven, vind ik het lastig om bij mijn personages dat wel naar voren te laten komen.


    Physics is awesome

    Antigone schreef:
    Ik schrijf meestal in het Engels, dus wat huidskleuren betreft kan ik geen hele specifieke tips geven, maar je kan het altijd gewoon zeggen! Als je verhaal zich in "onze wereld" afspeelt, kan je prima zeggen dat je personage een Pakistaans meisje is, of een Vietnamese jongen, enzovoorts. En als je wel echt de huidskleur wil beschrijven, kan je prima zeggen dat het een donkere/getinte/zwarte/bruine/... huid is. Of anders met contrast aan de gang - een ander personage is veel bleker, donkere huid steekt af tegen sneeuw of iets anders wits, dat soort dingen.


    Ja, daar zat ik al aan te denken. Maar ik wist niet zeker of het oké zou zijn als ik het duidelijk zou benoemen. Ik ben dan echt bang dat het misschien racistisch over komt of zo stereotyperend. Uit wat ik nu begrijp kan dat wel gewoon, ik bedoel het ook helemaal niet om een personage neer te zetten als minderwaardig, maar om de lezers te laten weten hoe iemand eruit ziet.


    Physics is awesome

    Ik zou zeggen, kijk naar je favoriete personages of zelfs naar andere mensen. Ik heb vaak personages die dingen verbergen of eentje die zich heel capabel voordoet maar stiekem faalt in alles en ook erg onhandig is. Geef ze hun gebreken, maar ook hun talenten of dromen. Het helpt voor mij als ik een soort vriendenboekje voor ze kan invullen, inclusief schrijfstijl of eventuele doodles op vrije plekjes op de pagina's ;p
    Je vrienden kun je ook aan meerdere dingen dan alleen hun gezicht/stem herkennen. Probeer dat ook met je personages voor elkaar te krijgen.

    Huidskleuren ben ik ook niet heel groot in, meestal noem ik het een of twee keer als ik iemand beschrijf en dan gebruik ik alleen getint, donker of licht :p


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Antigone schreef:
    (...)

    writingwithcolor is sowieso een geweldige blog als je echt serieus gaat schrijven! Voor korte verhalen ben ik meestal een beetje lui met dat soort research, omdat ik daarin minder achtergrond van personages verwerk, maar als je een serieus lang verhaal probeert te schrijven - of gewoon iets nieuws wil leren - raad ik het erg aan, haha.


    Mijn Engels bijschaven en nieuwe dingen leren op schrijfgebied, een echte win-win situatie, lijkt me.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Ja, daar zat ik al aan te denken. Maar ik wist niet zeker of het oké zou zijn als ik het duidelijk zou benoemen. Ik ben dan echt bang dat het misschien racistisch over komt of zo stereotyperend. Uit wat ik nu begrijp kan dat wel gewoon, ik bedoel het ook helemaal niet om een personage neer te zetten als minderwaardig, maar om de lezers te laten weten hoe iemand eruit ziet.


    Nee hoor, dat is niet racistisch, gewoon duidelijk. Je moet hier en daar oppassen dat je personages niet allemaal in stereotypes vallen, maar dat heeft bijna altijd meer te maken met gedrag dan met uiterlijk!


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.