• Ja, ik heb gewoon even het gevoel dat ik het van me af moet hebben, want sommige denken vast 'het is maar een hond', maar toch, ik ben er nog niet helemaal goed van haha, anyway, hier volgt een kort verhaaltje.

    Mijn vader was met mijn hond gaan wandelen, en kwam even later terug, erg in paniek. Onze hond, een kleine malthezer die ik zweer het je geen vlieg kwaad doet, was gebeten door een Jack Russell. Blijkbaar heeft mijn vader proberen onze hond weg te nemen, dat lukte niet helemaal, hij had Pruts zelfs opgenomen maar de Jack Russell bleef er gewoon aanhangen, zijn tanden in de flank van onze hond.
    Wij in alle paniek naar de dierenarts, gelukkig kent mijn moeder er persoonlijk één, aangezien het al half negen was, en mochten we er nog binnen. De dierenarts heeft toen wat vacht weggeschoren en het gebit van de Russell was duidelijk te zien : zijn ondertanden en twee hoektanden. Ook nog een serieuze kneuzing, best wel ernstig dus. Pruts werd even naar dromenland gestuurd en drie hechtingen waren nodig om de gaten (ja het zijn echt heuze gaten van die tanden) dicht te krijgen.
    Gelukkig gaat hij er buiten een goede schrik niets aan over te houden, enkel de kneuzing is dus af te wachten en kan misschien nog een gat worden. Dat moeten we nog in de gaten houden.

    Het was echt heel erg schrikken, voor zowel mij, als mijn ouders als Pruts zelf.
    Momenteel ligt hij wat suf in zijn mandje, en ik denk dat hij zelf niet echt goed beseft wat er allemaal is gebeurd, gelukkig maar haha.

    De eigenaar van de Jack Russell neemt wel alle kosten op zich van de dierenarts, wat toch weer €85 was. Gelukkig is hij dan toch een erg redelijk mens en hij gaf zelf toe dat zijn hond in de fout was, aangezien de Russell niet aan een leiband was en onze hond wel.

    Maar, gelukkig is alles nu wel weer goed c:.


    soul made of stardust and chaos.

    Wat heftig! Veel beterschap voor Pruts gewenst!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Pruts is btw een hele schattige naam (;


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Burritho schreef:
    (...)

    Ja, dat is waar.
    Hoe is het verder met je hond? Is het heel erg of gaat alles gewoon goed genezen?


    Wel goed geloof ik (: hij is er best nog wel van onder de indruk, maar het zou volgens de dierenarts weer snel in orde moeten zijn (de wonden dan). Het is enkel nog afwachten op hoe de kneuzing gaat genezen ... :/


    soul made of stardust and chaos.

    Scandal schreef:
    Wat heftig! Veel beterschap voor Pruts gewenst!


    Zal het doorgeven hehe c: bedankt!


    soul made of stardust and chaos.

    Gibigianna schreef:
    Pruts is btw een hele schattige naam (;


    Haha het past ook echt wel bij hem c:


    soul made of stardust and chaos.

    Zo hé, ik zou er niet aan moeten denken dat Macha (mijn hond) gebeten zou worden, zeg!


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Update : Prutske is erg aanhankelijk en kijkt nog zieliger dan normaal haha. Hij heeft deze ochtend nog even bij me in bed gelegen, maar was erg onrustig. Hij gaat liggen maar gaat even later weer rechtzitten om je zielig aan te kijken. Ik denk dat de draadjes wat trekken en het misschien niet zo fijn is voor hem om te liggen. Het is ook lastig om hem op te pakken want zodra je dat doet jankt hij van de pijn :/ hoewel we absoluut niet aan de wondes komen.


    soul made of stardust and chaos.

    Je moet die hond (Jack Russel) gewoon opvoeden, dan was dat niet gebeurd. Niet de schuld aan de leiband geven. Wel goed dat hij het toegaf en er gewoon voor wilde betalen. Kennen jullie hem persoonlijk?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Daimon schreef:
    Je moet die hond (Jack Russel) gewoon opvoeden, dan was dat niet gebeurd. Niet de schuld aan de leiband geven. Wel goed dat hij het toegaf en er gewoon voor wilde betalen. Kennen jullie hem persoonlijk?


    De dierenarts zei dat het wel vaker voorkomt dat een hond die losloopt een hond aan een leiband aanvalt :/. Ik weet ook dat het goed aan de opvoeding kan liggen, maar soms ligt dat ook gewoon in de aard van de hond haha, het is lastig om aan te duiden wat nu juist 'de schuld' moet krijgen.

    Ja, hij woont bij ons ook in de wijk en mijn vader kent hem redelijk goed (:


    soul made of stardust and chaos.

    Oh dat moet schrikken zijn geweest! Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Er was bij ons een jackie die de hele tijd tegen ons hek aan pieste om zijn territorium aan te geven, daar was mijn hond niet van gediend. Ze deed echt nooit een vlieg kwaad, maar toen ze hem tegen kwam: tanden erin!
    Die man trok de hond aan zijn riem de lucht in, waardoor dus onze hond zijn tanden in die hond bleven haken: not very smart.. Maar ja ik snap het wel, het is paniek dus trek je je hond weg..

    Ze zijn later samen op training gegaan en daarna ging het helemaal goed. Echt stress is dat hoor...


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    Oh dat moet schrikken zijn geweest! Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Er was bij ons een jackie die de hele tijd tegen ons hek aan pieste om zijn territorium aan te geven, daar was mijn hond niet van gediend. Ze deed echt nooit een vlieg kwaad, maar toen ze hem tegen kwam: tanden erin!
    Die man trok de hond aan zijn riem de lucht in, waardoor dus onze hond zijn tanden in die hond bleven haken: not very smart.. Maar ja ik snap het wel, het is paniek dus trek je je hond weg..

    Ze zijn later samen op training gegaan en daarna ging het helemaal goed. Echt stress is dat hoor...


    Auch :/
    Mijn vader was erg in paniek haha, maar goed dat het bij jullie ook goed is afgelopen! Zulke dingen zijn nooit fijn :/


    soul made of stardust and chaos.

    WlLD schreef:
    (...)

    Auch :/
    Mijn vader was erg in paniek haha, maar goed dat het bij jullie ook goed is afgelopen! Zulke dingen zijn nooit fijn :/


    Nee joh! Zeker niet! Wat gaan jullie er nu verder mee doen? Ook op training? Want dat werkt vaak heel goed.


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    (...)

    Nee joh! Zeker niet! Wat gaan jullie er nu verder mee doen? Ook op training? Want dat werkt vaak heel goed.


    Wel, onze hond heeft niet terug gebeten dus ja :/ ik denk ook niet dat de andere eigenaar training ziet zitten haha, dus dan is het wat lastig


    soul made of stardust and chaos.

    Helaas is dit een veel voorkomend probleem; loslopende honden die aangelijnde honden aanvallen. Dit is een doelbewust iets, aangezien een aangelijnde hond "zwakker" is, doordat deze niet (ver) weg kan rennen. Als jouw aangelijnde hond wordt aangevallen, kun je het beste meteen de riem loslaten, zo is jouw hond "gelijk" aan de andere hond - want ze kunnen nu beide wegrennen als ze dit willen.
    Helaas wordt opvoeding vaak onderschat, met name bij de kleinere honden. Jack Russels zijn terriërs, oftewel: jachthonden. Los van de opvoeding, zit dit erin gefokt en moet men hier extra rekening mee houden. Doet men dat? Nee, vaak niet (dit geld echt niet alleen voor de jacks, dit geld ook voor een hoop andere hondenrassen).

    Ik kan me heel goed voorstellen dat jij en de rest van je gezin enorm geschrokken zijn! Dat is uiterst normaal in zo'n situatie en laat alleen maar zien dat je super veel om Pruts geeft! Het zal enkele dagen duren, maar Pruts zal lichamelijk goed herstellen. Houdt goed in de gaten of er geen trauma is ontstaan/ontstaat. Vele honden zijn nadat ze zijn aangevallen niet meer hetzelfde in hun omgang met andere honden. Mijn eigen hond is helaas ook aangevallen, door een hond die meerdere honden aanviel (deze liep ook altijd los, dit was ook een Jack Russel). Ik zou je daarom aanraden om aangifte van het bijtincident te doen bij de politie. Als meerdere mensen aangifte hadden gedaan over de Jack Russel die o.a. mijn hond had aangevallen, had deze minstens 20 honden minder gebeten.
    De gemeente kan namelijk nader onderzoek uitvoeren, en de eigenaar van de hond aanschrijven dat hij zijn hond aangelijnd en/of gemuilkorfd moet houden. Ook kan de hond in beslag worden genomen en worden afgemaakt. De laatste twee zijn extreme maatregels en worden uiteraard niet na 1 bijtincident toegepast.

    EDIT: Kijk voor meer info anders maar eens op www.minderhondenbeten.nl

    Hoe dan ook, heel veel beterschap voor Prutske!

    [ bericht aangepast op 15 juni 2016 - 12:53 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Dreadful schreef:
    Helaas is dit een veel voorkomend probleem; loslopende honden die aangelijnde honden aanvallen. Dit is een doelbewust iets, aangezien een aangelijnde hond "zwakker" is, doordat deze niet (ver) weg kan rennen. Als jouw aangelijnde hond wordt aangevallen, kun je het beste meteen de riem loslaten, zo is jouw hond "gelijk" aan de andere hond - want ze kunnen nu beide wegrennen als ze dit willen.
    Helaas wordt opvoeding vaak onderschat, met name bij de kleinere honden. Jack Russels zijn terriërs, oftewel: jachthonden. Los van de opvoeding, zit dit erin gefokt en moet men hier extra rekening mee houden. Doet men dat? Nee, vaak niet (dit geld echt niet allen voor de jacks, dit geld ook voor een hoop andere hondenrassen).

    Ik kan me heel goed voorstellen dat jij en de rest van je gezin enorm geschrokken zijn! Dat is uiterst normaal in zo'n situatie en laat alleen maar zien dat je super veel om Pruts geeft! Het zal enkele dagen duren, maar Pruts zal lichamelijk goed herstellen. Houdt goed in de gaten of er geen trauma is ontstaan/ontstaat. Vele honden zijn nadat ze zijn aangevallen niet meer hetzelfde in hun omgang met andere honden. Mijn eigen hond is helaas ook aangevallen, door een hond die meerdere honden aanviel (deze liep ook altijd los, dit was ook een Jack Russel). Ik zou je daarom aanraden om aangifte van het bijtincident te doen bij de politie. Als meerdere mensen aangifte hadden gedaan over de Jack Russel die o.a. mijn hond had aangevallen, had deze minstens 20 honden minder gebeten.
    De gemeente kan namelijk nader onderzoek uitvoeren, en de eigenaar van de hond aanschrijven dat hij zijn hond aangelijnd en/of gemuilkorfd moet houden. Ook kan de hond in beslag worden genomen en worden afgemaakt. De laatste twee zijn extreme maatregels en worden uiteraard niet na 1 bijtincident toegepast.

    Hoe dan ook, heel veel beterschap voor Prutske!


    Lemme guess, jij hebt verstand van het paraveterinaire? ^^


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.