• Ongeveer twee weken geleden heb ik met veel moeite uiteindelijk de GGZ gebeld omdat ik depressief ben.
    Ik ben al eerder in behandeling geweest bij de ggz wat ik een waardeloze instantie vind maar dat ter zijde.. Er is gewoon niets anders bij mij in de buurt.
    Maar goed ik had een bel afspraak staan voor drie mei. Prima duurt nog een tijd maar bij de ggz kun je dat wel verwachten...
    Dus afgelopen vrijdag hebben zij mij gebeld, ik ha de oproep gemist en ze hebben een voicemail ingespoken dat de afspraak niet doorgaat en dat ik na het weekend een nieuwe afspraak moet maken. Nou ben ik student en ik werk dus veel tijd heb ik niet. Nou was die belafspraak maar 10minuten dus als ze dat zelfs nu al afzeggen heb ik het idee dat ik gewoon vervangen ben door iemand anders. Maar ze hebben geen rede gegeven.
    Nu ga ik vandaag bellen en ben een beetje boos... Hoop te kunnen zeggen dat ze het niet zonder rede of zonder mijn toestemming mgen verplaatsen (toen ik vroeger bij ze zat werd mijn afspraak bijna iedere keer afgezegd en mijn vader zei dat ik gewoon moet zeggen dat ze het niet zomaar mogen verplaatsen.)

    Maar is dat waar?
    - Mag de ggz zonder mijn toestemming een gemaakte afspraak verplaatsen?
    - Mag de ggz zonder rede (als ik hierom vraag) mijn afspraak verplaatsen?
    Op internet kon ik hier eigenlijk niks over vinden
    Bedankt!


    Can you even find the one who dies his red heart to black?

    Ik ben van mening van wel — het zijn namelijk ook maar mensen die bij het GGZ werken en daardoor kan het voorkomen dat er afspraken verzet worden. Daar hoeven ze naar mijn mening ook geen reden voor te geven, want het zou eveneens kunnen dat degene die een afspraak met jou had bijvoorbeeld privé omstandigheden heeft waardoor de afspraak niet door kan gaan.


    Ik neem aan dat ze wel een geldige reden op kunnen geven als een afspraak zomaar verzet wordt? Ik hoop voor je dat ze die geven, en dat ze inzien hoe graag je hun hulp wil. Als het prive omstandigheden zijn die ervoor zorgen dat de afspraak verzet wordt, zoals hierboven gezegd, dan kunnen ze dat ook zeggen. Reden: privé, maar dan heb je er tenminste eentje (;

    --> Andere vraag: Kun je niet gewoon bij je gewone huisarts terecht? Daar kun je vaak ook aankaarten dat je depressief bent en misschien met aanbeveling van de huisarts dat dingen sneller kunnen gaan? (:

    [ bericht aangepast op 16 april 2018 - 10:40 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhyme schreef:
    Ik neem aan dat ze wel een geldige reden op kunnen geven als een afspraak zomaar verzet wordt? Ik hoop voor je dat ze die geven, en dat ze inzien hoe graag je hun hulp wil.
    --> Andere vraag: Kun je niet gewoon bij je gewone huisarts terecht? Daar kun je vaak ook aankaarten dat je depressief bent en misschien met aanbeveling van de huisarts dat dingen sneller kunnen gaan? (:


    Bedankt dat je probeert te helpen :p maar mijn huisarts heeft zelfmoord gepleegd (ja beetje raar haha) en daarna heb ik geen echte nieuwe huisarts meer gehad (omdat iedereen naar een nieuwe arts moet is alles vol). Dus ik ben eenmalig naar een huisarts gegaan maar zijn instelling in "niet janken ga ggz of leef er maar mee." mijn zusje had een tennisarm.en hij zei dat ze zich aanstelde haha. Maar die heeft me dus doorgestuurd. Mn vader ha erna nog andere huisartsen gevraagd om een second opinion maar ze hebben geen ruimte voor mij...


    Can you even find the one who dies his red heart to black?

    Ik vind dat ze best een afspraak kunnen afzeggen zonder reden, maar dat jij een nieuwe moet maken vind ik vreemd. Ik heb het weleens gehad in het ziekenhuis, dan krijg je gewoon een brief met daarin een voorstel voor een nieuwe afspraak. Dat vind ik netjes.
    Misschien doen ze dat bij jou niet omdat het een belafspraak is en je die vaak wel ergens tussen kunt proppen en je dat het best zelf kunt bepalen?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    de ggz is een kutinstantie :9~ toen ik mijn diagnose autisme bevestigd wilde hebben kon ik ook maar nooit terecht en mijn contactpersoon was maar nooit bereikbaar. Gelukkig zit er nog een andere hulpinstantie vlakbij waar ik nu mijn begeleiding van krijg. Ik wil nooit meer terug naar de ggz x)


    oi, suzy

    Ik raad je echt Karakter Jeugd Psychiatrie aan.
    Veel mensen zeggen dat het kut is, maar die zitten dan meestal in een 24/7 dagverblijf.
    Je kan namelijk ook afspraken maken met een psychiater en die zal dan kijken wat het beste voor je is.