29 april 2016
IRATUS
Nadat ik me even een ongeluk schrik na Alyssia's (ik kán haar gewoon geen Darkness noemen) aanval deins ik even achteruit, bots tegen Kay op, en draai me om.
'Oh, leuk, illusies,' zegt hij.
Ik frons even, maar het heeft duidelijk niet het gewenste effect. Kay glimlacht, heel even maar. Dus ik trek mijn wenkbrauw op.
'Pas maar op, Kay Davids,' zeg ik, en hij grijnst nog maar wat breder.
'Mooie naam hé?' vraagt hij. 'Ik hoefde de mijne niet te veranderen. Mijn ouders hadden inspiratie.'
'Rot toch op,' sis ik boos. 'En trouwens, jij hebt helemaal geen ouders. Je hebt Kay Davids zelf bedacht.'
'Misschien,' zegt hij achteloos. 'Maar het is toch een mooie naam. Vooral omdat ik erop kom, weet je wel.'
'Egoïst.'
'Mini hielenlikker,' kaatst hij de bal terug. Het klinkt vrij idioot voor zijn doen, precies wat ik dus wil zeggen.
'Idi - HE!!'
Iets is tegen me op gebotst, en ik kijk om. Er zit een enorme monsterlijke hond voor me, en ik gil even van schrik. Ik denk even na, en plotseling krijg ik een geniale gedachte. Ik tover hem een beeld van Mira voor, en hij veranderd snel weer in zijn oude gedaante. 'Mist...'
Ik laat Mira omdraaien, en ze loopt weg. Dan neem ik er even een auto bij, en al gauw is Mira overreden. Dood.
'Mist?'
En dan krijgt hij eindelijk door dat ik het was. 'JIJ,' schreeuwt hij. 'Doe dat nooit weer, Iratus, doe normaal!'
Als hij nu boos was weggelopen zou ik gekwetst zijn. Maar Ronja komt even melig tussen ons in staan. 'Hallo schatjes. Beetje ruzie gehad?'
'Ik ga haar vermoorden,' tiert Kay er overheen.
'Dat zou ook niet erg eerlijk zijn. Iratus is klein. Jij bent groot. Jij hebt veel meer tot je beschikking. Niet doen dus,' zegt Ronja, en beide kalmeren we even.
'Sorry, ik had niet over Mist mogen beginnen,' zeg ik. 'Misschien een paar illusies minder?'
Dat laatste kwam erachteraan, vooral omdat ik niet echt inspiratie had. Iedereen was intussen wakker, maar ze hadden Mist niet gezien. Dat was in Kay's hoofd gebeurd.
Maar ik besloot dat ik me niet zou verontschuldigen. Dat had ik deze nacht al te vaak gedaan.
[ bericht aangepast op 29 april 2016 - 10:43 ]
i wanna vincent van gogh cry in a corner