• Hoihoi!
    Het verbaasde me dat er nog geen algemeen topic over is gemaakt, omdat de eindexamens hier in Nederland al over minder dan een maand beginnen. En aangezien ik het leuk vind om te lezen over hoe anderen de eindexamens ervaren/ervaren hebben, besloot ik om dan maar zelf het topic aan te maken.
    Ik doe volgende maand gymnasium eindexamen, NG-profiel. Scheikunde en Natuurkunde gaan superslecht bij mij, dus ik heb nog heel wat te doen deze vakantie!

    Dus, wie van jullie doen er dit jaar allemaal eindexamens? Lukt het leren een beetje bij jullie, heb je er vertrouwen in, extra tips?

    xx


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Thymbraeus schreef:
    (...)
    Ik leer de teksten in het Latijn met m'n aantekeningen over stijlfiguren en inhoud erbij en als ik de vertaling nog niet goed genoeg ken spiek ik even in de vertaling :') Dan leer ik verder nog gewoon de vragen uit het boek met antwoorden, that's it. Latijn maak ik me niet zo druk over eigenlijk, wat ik er vandaag aan doe is genoeg.
    SAT DATUM (mihi).


    Dat klinkt meer als mijn soort leren, maar of het voor mij genoeg is... (cat)


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Ga ik heel hoofdstuk 5 in twee uur kunnen leren?
    CHALLENGE ACCEPTED
    Ik ga deze uitdaging aan
    Ook al heeft het Fatum voorbestemd dat dit onmogelijk is

    EDIT: het begint al goed want ik lees dat een hoofdthema in H5 eindeloze ellende is
    EDIT 2: mijn eigen commentaar maakt al een hoop goed lol
    "terraeque urbesque recedunt" --> fucking Seneca
    "Auster" --> onlogisch voor de tweede keer (heeft iemand anders daar zich ook aan gestoord? dat de plek waar ze aankwamen echt volgens mij drie keer niet overeenstemden met de richting van de wind?)
    EDIT 3: Da propriam, Thymbraee, domum; da moenia fessis et genus et mansuram urbem. YAS ik geef jullie wel een stad jongens.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2016 - 21:14 ]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Thymbraeus schreef:
    Ga ik heel hoofdstuk 5 in twee uur kunnen leren?
    CHALLENGE ACCEPTED
    Ik ga deze uitdaging aan
    Ook al heeft het Fatum voorbestemd dat dit onmogelijk is

    EDIT: het begint al goed want ik lees dat een hoofdthema in H5 eindeloze ellende is
    EDIT 2: mijn eigen commentaar maakt al een hoop goed lol
    "terraeque urbesque recedunt" --> fucking Seneca
    "Auster" --> onlogisch voor de tweede keer (heeft iemand anders daar zich ook aan gestoord? dat de plek waar ze aankwamen echt volgens mij drie keer niet overeenstemden met de richting van de wind?)
    EDIT 3: Da propriam, Thymbraee, domum; da moenia fessis et genus et mansuram urbem. YAS ik geef jullie wel een stad jongens.

    Hahaha :'D Weet jij eigenlijk wie die Thymbraee is? Dat snap ik dus niet


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Hahaha :'D Weet jij eigenlijk wie die Thymbraee is? Dat snap ik dus niet

    Gewoon Apollo, die heeft een tempeltje in Thymbra staan ^^ Thymbraeus is een epitheton voor hem, net als Phoebus (:


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Thymbraeus schreef:
    (...)
    Gewoon Apollo, die heeft een tempeltje in Thymbra staan ^^ Thymbraeus is een epitheton voor hem, net als Phoebus (:

    Huh serieus. Wow. Dat verklaart een hoop hahaha


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Meer dan drie weken niets aan wiskunde doen is geen goed idee...


    For those I love, I will sacrifice

    Leer concentratie, waar ben je?!

    Het scheelt dat ik in de vakantie aan elk vak wel wat heb gedaan, waardoor het er nu gelukkig allemaal nog wel redelijk in zit. Gelukkig maar, want nu krijg is dus niks voor elkaar....


    Stenenlikker

    mijn motivatie om voor wiskunde verder te gaan is ook bijster niet aanwezig. Oeps.
    @kendoka: misschien stress gerelateerd?


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Heel fijn als je tekenleraar nauwelijks informatie over de kunstwerken heeft gegeven, en je nu alles zelf moet doen zonder enige hulp omdat hij de powerpoints ook niet op internet heeft gezet. :D

    [ bericht aangepast op 16 mei 2016 - 13:44 ]


    “If you want to live where people are not afraid of mice, you must give up living in palaces.” - We Were Liars

    Bij mij schiet het ook niet op, helaas...


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Mijn profiel editen lijkt nu een beter idee dan leren voor mijn propedeuse.

    Ik geloof dat er hier iets niet klopt.


    Slightly drunk.

    Ik heb geloof ik het licht gezien, want voor het eerst in zes jaar maak ik economie opdrachten en vind ik het makkelijk. Wow. Latijn is trouwens wel echt heel saai. Alleen al die teksten doornemen kost me al zo twee uur.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Ik heb geloof ik het licht gezien, want voor het eerst in zes jaar maak ik economie opdrachten en vind ik het makkelijk. Wow. Latijn is trouwens wel echt heel saai. Alleen al die teksten doornemen kost me al zo twee uur.


    Wij - aka de 6 mensen die Grieks hebben bij ons op school - hebben berekend dat als je alle grieks teksten grondig doorneemt (met kijken naar hoofdpersoon en stijlfiguur etc.) je er ongeveer een half uur per tekst over doet. Dat is heel wat meer dan 2 uur :')


    --

    Ik reken voor Latijn en Grieks altijd 10 minuten per tekst in die taal zelf en 5 minuten per tekst die in vertaling gelezen is en dan nog kost het een hooooop tijd :'D


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Dat is idd lang. Ik bedoelde het meer in de zin van, ik heb alle teksten al 1000 keer doorgenomen dus dit is alleen herhalen. Met het echt leren was ik ook vet lang bezig.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...