• Hoihoi!
    Het verbaasde me dat er nog geen algemeen topic over is gemaakt, omdat de eindexamens hier in Nederland al over minder dan een maand beginnen. En aangezien ik het leuk vind om te lezen over hoe anderen de eindexamens ervaren/ervaren hebben, besloot ik om dan maar zelf het topic aan te maken.
    Ik doe volgende maand gymnasium eindexamen, NG-profiel. Scheikunde en Natuurkunde gaan superslecht bij mij, dus ik heb nog heel wat te doen deze vakantie!

    Dus, wie van jullie doen er dit jaar allemaal eindexamens? Lukt het leren een beetje bij jullie, heb je er vertrouwen in, extra tips?

    xx


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    nou ik heb geleerd te sterven hoor :'D


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Bigsleep schreef:
    (...)

    Ik kom tussen de 4,9 en 6,9 uit. Die vraag over Kill Bill, die antwoorden daarop.. Jeeemig. En sommige andere vragen ook, hoe had ik dat moeten weten?
    Meester-schilder... die regentenvrouwen. Ik ging echt huilen toen ik het nakeek.


    Haha, ja dat had ik ook de hele tijd. Het had echt heel weinig verband met wat er in het boek stond en wat je dus kon leren. Maar tussen een 4,9 en 6,9 is nog best netjes voor zo'n examen. En leraren weten vaak nog wel net ergens punten uit te halen. Misschien wordt mijn cijfer dan ook nog wel wat hoger, trouwens. Zit er dik in. ^^

    Maar het examen scheikunde was dus pittig? Balen!


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Mylintis schreef:
    (...)

    Haha, ja dat had ik ook de hele tijd. Het had echt heel weinig verband met wat er in het boek stond en wat je dus kon leren. Maar tussen een 4,9 en 6,9 is nog best netjes voor zo'n examen. En leraren weten vaak nog wel net ergens punten uit te halen. Misschien wordt mijn cijfer dan ook nog wel wat hoger, trouwens. Zit er dik in. ^^

    Maar het examen scheikunde was dus pittig? Balen!


    Precies, volgens mij had je hier met weinig leren ook prima kunnen scoren, of niet heel veel beter dan met leren.
    Ik geniet overigens nu nog steeds van Tous Les Memes, want ik heb het al zo'n 6 uur non-stop in mijn hoofd. :')


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Jezus 69 punten voor scheikunde en voor m'n gevoel heb ik meer gerekend dan iets anders.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Holy shit, Nederlands havo was echt pittig. Ik kan best Nederlands, maar ik heb nog nooit zo'n moeilijk talenexamen gehad O.o

    [ bericht aangepast op 13 mei 2016 - 18:13 ]

    Scheikunde was feest. Jemig, wat lang!


    For those I love, I will sacrifice

    Meiiore schreef:
    Scheikunde was feest. Jemig, wat lang!

    This exactly


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Dit artikel is best positief over het examen scheikunde. Vind ik raar want het was echt een rotexamen :'D

    [ bericht aangepast op 13 mei 2016 - 19:03 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Dit artikel is best positief over het examen scheikunde. Vind ik raar want het was echt een rotexamen :'D


    "Ik had graag meer vragen gezien over DNA, polymeren en accu’s."

    nou ik niet wtf


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Tussen de 6,3 en 8,3 voor Nederlands havo! Ik ben blij. Aardrijkskunde ging wel echt slecht ):


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Standal schreef:
    (...)

    "Ik had graag meer vragen gezien over DNA, polymeren en accu’s."

    nou ik niet wtf

    Maar snapte jij die vraag over dat het mengsel meer dan 7 x 10^3 K stijgt? Dat hebben we namelijk nooit eerder gehad, terwijl accu's enzo denk ik wel makkelijker zouden zijn :'D
    Heb het net nagekeken, kon me toch niet inhouden, en ik heb het beter gedaan dan verwacht! Dus ik ben best tevreden (:


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik heb vandaag aardrijkskunde en Nederlands gehad. Jemig, wat veel is dat eigenlijk zo op één dag zeg... Heb in totaal bijna 7 uur aan examens gewerkt. :') (ik heb een halfuur extra tijd)
    Ik heb er wel een goed gevoel over, maar ik durf het nog niet na te kijken, bang om dat positieve gevoel kwijt te raken. :')


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ben trouwens best wel uitgekeken geraakt op die teksten... Gezeik over boeken en gezeik over politiek en dan gaan ze elkaars artikel weer afzeiken. :')


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hooverphonic schreef:
    Ben trouwens best wel uitgekeken geraakt op die teksten... Gezeik over boeken en gezeik over politiek en dan gaan ze elkaars artikel weer afzeiken. :')


    Ik vond de teksten, op de eerste na, anders best leuk. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Tyene schreef:
    (...)

    Ik vond de teksten, op de eerste na, anders best leuk. (:


    Ik vond die eerste best wel interessant en herkenbaar.
    Juist die andere vond ik best wel stom want dat soort teksten had ik ook veel bij de oefenexamens. Maar ik was ook wel echt door mijn concentratieboog heen.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso