• Hoihoi!
    Het verbaasde me dat er nog geen algemeen topic over is gemaakt, omdat de eindexamens hier in Nederland al over minder dan een maand beginnen. En aangezien ik het leuk vind om te lezen over hoe anderen de eindexamens ervaren/ervaren hebben, besloot ik om dan maar zelf het topic aan te maken.
    Ik doe volgende maand gymnasium eindexamen, NG-profiel. Scheikunde en Natuurkunde gaan superslecht bij mij, dus ik heb nog heel wat te doen deze vakantie!

    Dus, wie van jullie doen er dit jaar allemaal eindexamens? Lukt het leren een beetje bij jullie, heb je er vertrouwen in, extra tips?

    xx


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Na Engels vandaag is de hoop echt in mijn schoenen gezakt. Eigenlijk ging alleen geschiedenis goed tot nu toe.
    Morgen wiskunde, donderdag Latijn en economie.. Deze week is vreselijk en ik zie het echt even niet meer zitten. Voor mij is het in ieder geval echt te veel, 5 examens in 3 dagen.


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    In ieder geval nog heel, heel veel succes aan iedereen! Ik duim voor jullie!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Voor mij wordt het nu ook even teveel. Ik voelde me eerst heel zeker over wiskunde en nu neem ik het door en ik begrijp eigenlijk niets. Het voelt gewoon alsof ik het vak nog nooit heb gehad of dat iemand met een stofzuiger alle kennis uit mijn brein heeft gezogen. Ik overweeg me nu op tekenen te concentreren en te besluiten wiskunde te herkansen, maar het punt is dat ik geen idee heb hoe ik tekenen, maw en ak ga doen en ik wil echt geen enkel cijfer halen dat ervoor zorgt dat ik een 6 op mijn eindlijst heb, want die sta ik nu niet.......... muhuhuhughhhhh......


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Edderkopp schreef:
    Voor mij wordt het nu ook even teveel. Ik voelde me eerst heel zeker over wiskunde en nu neem ik het door en ik begrijp eigenlijk niets. Het voelt gewoon alsof ik het vak nog nooit heb gehad of dat iemand met een stofzuiger alle kennis uit mijn brein heeft gezogen. Ik overweeg me nu op tekenen te concentreren en te besluiten wiskunde te herkansen, maar het punt is dat ik geen idee heb hoe ik tekenen, maw en ak ga doen en ik wil echt geen enkel cijfer halen dat ervoor zorgt dat ik een 6 op mijn eindlijst heb, want die sta ik nu niet.......... muhuhuhughhhhh......

    arghh. Dat is vervelend. Misschien niet meer naar kijken voor het CE. Als je dacht dat je het kon, kan je het vast. Goed uitrusten is ook belangrijk en kan verschil maken.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Uitrusten is voor pu$$yssssssss. :* :* :*

    Nee maar, ik heb zo nog tekenen. En dan tussen de toetsen door 2 uur niets dus dan kijk ik er wel naar.
    Tekenen is overigens zoveel bullshit.

    Een van de interpretaties van het werk is dat Ophelia typisch een vrouw uit het victoriaanse Engeland is. Haar identiteit wordt gevormd door de mannen in haar leven die haar vertellen wat zij moet doen en wie zij moet zijn (eerst haat vader, later ook Hamlet). Als deze twee mannen uit haat leven verdwijnen, de ene vermoord, de ander gevlucht, wordt zij krankzinnig door het gebrek aan een eigen identiteit en sterft uit ellende. Deze zwakte is typerend voor de manier waarop mannen in victoriaans Engeland naar de in hun ogen handelingsonbekwame vrouwen uit hun tijd keken. Een vrouw had zogenaamd een sterke man nodig om voor haar te zorgen. Natuurlijk is het heel verhaal van Ophelia in die zin geëngageerd met het algemene denkbeeld over vrouwen in deze tijd.

    Millet schildert een vrouw naar het algemene denkbeeld over de vrouw in die tijd zonder verdere bijbedoelingen en dan is het geëngageerd? Wow man, ja, echt super positief betrokken bij het lot van andere mensen.

    Of Rosa Bonheur --> *bestaat* *heeft een vagina in haar broek* *schildert koeien* OMG, ZO GEËNGAGEERD.

    Dit hele vak is zo pretentieus en vergezocht........................ Deze dag brengt zoveel frustratie.

    [ bericht aangepast op 18 mei 2016 - 6:07 ]


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Hey, mensen bij wie de moed ver te zoeken lijkt: niet opgeven! Ik had eergisteren ook even zo'n dramatische inzinking, maar je moet je echt weer herpakken! Als je er zonder vertrouwen heen gaat, wordt het ook niets. En als je het op je SE's allemaal wel kon, waarom zou je het nu opeens niet meer kunnen? Dikke kans dat dat ook gewoon examenopgaven waren (:
    Ik weet dat Cito heel veel moeite lijkt te doen om ons de grond in te boren en dat de roosters niet allemaal optimaal zijn, maar jullie kunnen dit! Geef niet op, vandaag wordt een topdag!


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Tekenen was te doen. Sorry voor bovenstaande uitbarsting. <3

    Ik had hem alleen niet af. Dus ik mis 6 punten, maar er waren er gelukkig wel veel (67) te behalen dus het zou relatief mee moeten vallen. Toch even klagen bij laks though.


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Ik klaag echt bij alle examens hahaha :'D zo meteen wiskunde. We can do ittt _O_


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Heel veel sterkte straks iedereen!


    For those I love, I will sacrifice

    Sterkte zo iedereen!

    Ik had gister ook echt een inzinker bij Frans en geschiedenis ging ook niet super goed...
    Al lijkt het wel heel erg op een gewoon SE dus ik hoop dat ik ook zo'n cijfer haal...

    Morgen Engels, wie nog meer? ^^


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hooverphonic schreef:
    Sterkte zo iedereen!

    Ik had gister ook echt een inzinker bij Frans en geschiedenis ging ook niet super goed...
    Al lijkt het wel heel erg op een gewoon SE dus ik hoop dat ik ook zo'n cijfer haal...

    Morgen Engels, wie nog meer? ^^


    Ik. ^^


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Who died with me?

    Ik snapte de vraagstelling van 9 (wisb) ook echt niet...


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Wiskunde A viel heel erg mee. Ik heb ongeveer 63 van de 85 punten, dus ik ben superblij.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    GrandR schreef:
    Who died with me?

    Ik snapte de vraagstelling van 9 (wisb) ook echt niet...

    ME

    ASDGJKL wat een kutexamen
    Ik sta een 9,4
    Het feit dat ik m moeilijk vond zegt genoeg
    Ik ga even huilen in een hoekje ;_;


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Pfff, ik ben erg benieuwd wat het wordt met de toetsen van vandaag... Gelukkig ben ik nu wel over de helft, morgen nog Latijn en daarna alleen nog Duits en aardrijkskunde volgende week.

    Ik heb alleen echt nog niet genoeg gedaan voor Latijn, oeps...


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.